Har jo tjatad om Ilar og mine synspunkter og forhåpninger om Ilar siden august, og de slår til gang på gang nu.
Så det at hun deler dronningtronen på variert terreng på hardt underlag, burde ikke overraske noen.
Det som derimot er oppsiktsvekkende er suksessen Ebba har hatt med nog en gang jobbet metodisk med å forbedre sine svakheter.
Jeg har aldri sett en så stor forbedring på en etablert utøver fra en sesong til en annen som den Ebba viser i fristil nu.
Den kompetensen i letterreng og snabhet hun har i fristil nu, så at hun matcher dronningene i de delene av banen, gjør at jeg
tror at hun blir "the woman to beat" i alle renn der fristil inngår denne sesongen. For tror hun har mer å gå på enn Diggins formmessig.
(ps. flashbacksanningen om at Frida ble forgiftet av en trøndersk burger er nog helt korrekt. At hun ble magsjuk på
veg hem fra Ruka spiller ingen roll. Det ble nog sendt en burger med expressfrakt til Frida på finske grensen

)
Citat:
Ursprungligen postat av
Ski-entusiasten
I fristil, på hardt underlag, og i en løype som ikke bare er rett opp, og så rett ned igjen,
er Ilar en av verdens absolut fremste.
I en variert løype under sånne forhold, skaper hun, med den spisskompetanse hun har, en framdrift som er vakkert å se på.
Hun er virkelig bra på de ulike teknikkelementene i skate, og det å få til en sømløs og effektiv overgang mellom dem,
alt eftersom terrenget endrer karrakter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ski-entusiasten
Og va gjelder Moa I, så er jeg lite fan av henne. På hardt underlag og i lite variert terreng i fristil, har hun en framdrift
som ikke mange andre kan matche.