Citat:
Ursprungligen postat av
Allahelgon
Låter intressant men det ser ut som att länkarna bara är förslag, första länken är den jag nämde. Det är åsikter om att det skall förbjudas och inte lag stadgande vad jag kan se.
Samma med den andra, att det är förslag som inte klubbats igenom. Andra länken nämner dessutom hur dessa sidor bland annat skadar länders säkerhet igenom försvaret.
Men som du säger kring går ju även Dumpen GDPR med domar på sin sida. En gammal dom där straffet är avtjänat skall ju vara avtjänat även om staten använder domen vid beslut om nya straff med mera.
Sara vill ju exempelvis att hennes domar skall ligga bakom henne och hon skall kunna gå vidare utan att dömas för vad hon har gjort.
Men nu när hon vänt sitt löv så har hon ingen sympati för personer i liknande ställning.
Tycker det hade varit bättre att hjälpa personen på rätt bana istället för att som jag ser det förvärra situationen för mer än bara den utpekade.
Stämmer, förslag kan man säga. Men EU-domstolens yttrande väger tungt, inget tyder på att Sverige kommer kunna fortsätta som med YGL som trumfar GDPR, istället kommer dessa byta plats.
Dumpens affärsidé bygger just på att de slipper GDPR. Om sidan ska uppfylla GDPR, undrar hur många swishare som kommer hänga kvar då. 5% ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Regislator
Det är nog snarare gäddorna och du som är sjuka. Det är helt uppenbart och bevisat vad gäddorna försökte göra. Man måste vara oerhört korkad eller lida av vanföreställningar för att ifrågasätta det. Är du korkad eller psykotisk?
Men ingen vet vad som är sant. Dumpen kan hitta på vad som helst, det är bara fejknyheter sensationism för att tjäna pengar, är det så svårt att greppa? Det är en person med 35 domar mot sig bakom det hela, en bedragerska som har lurat företag och folk på pengar tidigare. Nu har hon hittat en nisch för att hova, 2-3 miljoner per år.
Försök greppa 35 domar, och vad det betyder för en persons trovärdighet. Skulle du köpa en begagnad bil på "ärliga Sara Nilssons bilhandel", med detta i bagaget?
Dom01 Dom02 Dom03 Dom04 Dom05 Dom06 Dom07 Dom08 Dom09 Dom10
Dom11 Dom12 Dom13 Dom14 Dom15 Dom16 Dom17 Dom18 Dom19 Dom20
Dom21 Dom22 Dom23 Dom24 Dom25 Dom26 Dom27 Dom28 Dom29 Dom30
Dom31 Dom32 Dom33 Dom34 Dom35
Det här går runt i cirklar hela tiden.
Gäddorna är dumma.
Nej Sara och Putte är dumma.
Nej, du har fel, Gäddorna är dumma.
Nej Sara och Putte är dumma.
Nej jag har rätt, Gäddorna är dumma , titta här bara ...
Nej du har fel, Sara och Putte är dumma bla bla
Nej Lägg av, kolla vad gäddan skrev, dom är dumma.
Nej Sara och Putte är dumma, jag skrev det förut, kan du inte läsa ...
=> Upprepa i evigheter.
För Dumpen folket: Behöver förnedring och sensationism (samma folk på medeltiden som hopades runt offentliga avrättningar, och njöt av våldet)
Mot Dumpen folket: Behöver sanning och pressetiska regler (samma folk som brinner för demokrati och en fungerande rättsstat)
Hela tråden här med 100.000 inlägg här, tyder i sig på att något är helt fel. Ingen annan medial publikation har för/emot diskussioner som går runt i cirklar i all evighet. Problemet är att Dumpen inte uppfyller vettiga pressetiska normer, deras verksamhet skulle egentligen vara mycket tråkigare, om de var som övrig media. Någon pöbel som vill se offentliga avrättningar skulle inte hopas kring det hela då.