2025-12-07, 10:52
Medlem
Bara nyfiken -

- Vilken utbildningsnivå har du?
- Jobbar du, egenföretagare, studerar eller arbetslös? (Om du jobbar, vad jobbar du med?)
- Boende, hyreslägenhet, BR, radhus, villa?
- Höginkomsttagare? (i Sverige räknas väl det som drygt 50k/månaden eller mer)

Samt, vad fick dig att ansluta dig?
Citera
2025-12-07, 11:15
Avslutad
Det finns lite trådar om det.

De flesta är lågutbildade, knarkare, arbetslösa och förekommer i brottsregister.
Citera
2025-12-07, 11:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Det finns lite trådar om det.

De flesta är lågutbildade, knarkare, arbetslösa och förekommer i brottsregister.
Fast allt det är ju invandrarnas fel. Samt bögarnas.
Citera
2025-12-07, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Ja judarna brukar ju vara populärt att skylla på också.
Citera
2025-12-07, 11:40
Avstängd
EmMEw0w93s avatar
Många i NMR tänker utanför boxen och förstår att det är politiker och affärsintresserade grupper som håller samhället i trådar. Deras girighet och mål påverkar ditt samhälle negativt vilket du själv kanske kan se? Så vad spelar din utbildningsnivå och karriär för någon roll?
Citera
2025-12-07, 11:44
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
NMR har inte särskilt många invandrare som medlemmar. Hur det står till med homosexualiteten vet jag inte. Men lustigt nog träffade jag en kille för bra några månader sedan som berättade att han en gång i tiden hade kontakt med NMR för att gå med men efter bara något möte insåg han att det inte var något för honom.

Personen i fråga gick på amfetamin och har ett alkoholmissbruk. Han har därtill spenderat många år i cell för "pundarrelaterade" brott så som inbrott, stölder och givetvis narkotikabrott. Jag brukar inte döma någon utifrån historik och hur det än låter så är den här killen enligt min åsikt ganska vettig med huvudet på skaft så hur sjutton han tänkte känns smått obegripligt. Å andra sidan har vi ju alla varit unga och med tanke på att det här måste vart 15år sedan så var han då i 20års åldern eller strax därunder.
Citera
2025-12-07, 12:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Många i NMR tänker utanför boxen och förstår att det är politiker och affärsintresserade grupper som håller samhället i trådar. Deras girighet och mål påverkar ditt samhälle negativt vilket du själv kanske kan se? Så vad spelar din utbildningsnivå och karriär för någon roll?
Synd att deras tänkande inte räckte till att skaffa sig utbildning och jobb.
Citera
2025-12-07, 12:47
Medlem
Fattar att du frågar här då det är roligare att diskutera osv, men vill du veta rent faktiskt utifrån fakta finns det ju siffror på sånt här.
Citera
2025-12-07, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligearne85
Bara nyfiken -

- Jobbar du, egenföretagare, studerar eller arbetslös? (Om du jobbar, vad jobbar du med?)

Jag är filosofie doktor, studerar till landskapsarktiekt, bor i ett radhus och är inte höginkomsttagare eftersom jag studerar. Hälsa SÄPO.

Citat:

Jag har bara anslutit mig till elnätet.
Citera
2025-12-07, 13:20
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligearne85
Bara nyfiken -

Ingen utbildning alls egentligen.
Arbetslös.
Bor hemma fortfarande.
Om jag hade 50 000 kronor så skulle jag vara lycklig.

Jag anslöt mig för att hitta några som är mer misslyckade än mig.
Citera
2025-12-07, 14:35
Avstängd
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Synd att deras tänkande inte räckte till att skaffa sig utbildning och jobb.

Nu vet jag inte vad alla har/gör i NMR men samhällsproblemen löser inte sig av att du har en bra utbildning och ett jobb så det är helt irrelevant. I Sverige betalar man proportionellt mer skatt ju mer man tjänar och pengarna går till att ta hand om arbetslösa invandrare som inte har något intresse för att arbeta, pengarna går också till korruptionen i Ukraina som du överhuvudtaget inte har någon nytta av men du måste betala för allting utan att du får välja. Vad kan du göra med en bra utbildning och ett jobb? Ja, du har råd till att konsumera mer och du kan ha råd med att casha en ny bil eller den senaste iPhonen och höja din dopamin-nivåer men hur blir detta relevant för samhället?
Citera
2025-12-07, 14:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Nu vet jag inte vad alla har/gör i NMR men samhällsproblemen löser inte sig av att du har en bra utbildning och ett jobb så det är helt irrelevant. I Sverige betalar man proportionellt mer skatt ju mer man tjänar och pengarna går till att ta hand om arbetslösa invandrare som inte har något intresse för att arbeta, pengarna går också till korruptionen i Ukraina som du överhuvudtaget inte har någon nytta av men du måste betala för allting utan att du får välja. Vad kan du göra med en bra utbildning och ett jobb? Ja, du har råd till att konsumera mer och du kan ha råd med att casha en ny bil eller den senaste iPhonen och höja din dopamin-nivåer men hur blir detta relevant för samhället?
Skattepengarna ska också räcka till arbetslösa NMR'are..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in