2025-12-06, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handguns
Men bra då, då behöver du inte taåt dig heller.

Tycker det är skönt att folk inte fjantar om det där här. Lustigt nog gör dom det överall annanstans, men inte här.

Mig veteligen har fler dödats av rastiska/nazistiska gärningar än tvärt om. Därför finner jag det larvigt. Känns jävligt krystat att använda ett 8 år gammalt mord som någonslags kamp mot invandring.

Läste nånstans också att hans mamma även hade tagit avstånd från det där larvet dom håller på med. Fast jag vet inte hur sant det är. Kan vara nån anti-nazist som trollade fram nåt bara.

Konstigt annars, kan inte vara kul när folk som inte ens hade gått ur grundskolan när det hände använder honom som en martyr och orsak till att vissa människor bör åka härifrån.

EDIT:
För att inte tala om sidan som länkades till.
"Pojken"

Sen när började man kalla 17åringar för pojkar? Alla andra på sidan benämns med ålder eller "gänget". Snacka om sensations journalistik alá aftonbladet inspirerat.

Läste rätt nyligen att i USA så har 550k våldsbrott gjorts från svarta till vita och 60k tvärtom. Kan va annorlunda här dock!
Citera
2025-12-06, 23:53
Medlem
Vad heter mördaren Khaled Odeh idag? Hsn ska tydligen ha bytt namn ca 15 gånger sen det hände.
Citera
2025-12-07, 00:00
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Vad heter mördaren Khaled Odeh idag? Hsn ska tydligen ha bytt namn ca 15 gånger sen det hände.

Personnummer, 820607-0214, happy hunting, om han inte dött, det vore så klart det bästa.
Citera
2025-12-07, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Personnummer, 820607-0214, happy hunting, om han inte dött, det vore så klart det bästa.

Tack! Ska se om jag lyckas hitta något.
Citera
2025-12-07, 00:22
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Tack! Ska se om jag lyckas hitta något.

Sedan, ska tilläggas, det var inte bara en mördare. Det var en person som skar av honom halsen men det var betydligt fler som deltog i den grova misshandeln och deltog i möjliggörandet. Svenskt rättsväsende underpresterade kraftigt varav endast en hölls skyldig för avrättningen. UTredning, P7 och domen i sig var katastrof från början till slut. Sannolikt eftersom folk hade bestämt sig för att killen var nazistterrorist och därmed förtjänade att avrättas. Deltagande Johanna Zetterström Hellman och Susanna Kotala kom helt undan då åklagaren bestämde sig för att använda dem som vittnen istället för att åtala.

850722-0237 Odeh Taher
820504-4236 Mahdi Amir Ali
850709-0234 Henriques Baeza Danilo
850723-0335 Gonzalez Ahumada, Maximiliano José
821220-0011 Ahumada, Joaquin Bengt Enrique
850128-0757 Waittinen Anders Per Magnus
Citera
2025-12-07, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Blev inte förvånad över att han mördades, han var ett litet svin som spöade alla mina vänner vid olika tillfällen när man mötte honom i kommunen. Men bara när han hade någon större nasse med sig såklart. Den här natten råkade han vara själv.
Nazisterna behövde ett helgon och något att samlas runt. Hade dom träffat honom fattar dom vilken liten råtta dom "hyllar" i Salem.

Mördar man är man en ännu större råtta, så är det bara.
Citera
2025-12-07, 01:14
Medlem
TillbakaKakaHAHAs avatar
Citat:
Sveket mot Daniel Wretström
25 år har gått sedan patrioten Daniel Wretström höggs ihjäl i Salem – ett svenskfientligt mord som etablissemanget helst vill glömma. Nu granskar jag de ansvariga och vad de gör i dag.

Artikeln fortsätter: https://www.assarchristian.se/p/mordet-pa-daniel-wretstrom
Citera
2025-12-07, 01:52
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Blev inte förvånad över att han mördades, han var ett litet svin som spöade alla mina vänner vid olika tillfällen när man mötte honom i kommunen. Men bara när han hade någon större nasse med sig såklart. Den här natten råkade han vara själv.
Nazisterna behövde ett helgon och något att samlas runt. Hade dom träffat honom fattar dom vilken liten råtta dom "hyllar" i Salem.

Daniel blev lite av Sveriges svar på Horst Wessel. Wessel var ingen ängel, men han blev dödad av kommunisterna och på så vis en martyr likt som Daniel.

Jag vet inte hur Daniel var som person, men han blev mördad på ett fegt sätt av flera stycken.
.
Citera
2025-12-07, 02:06
Medlem
FrokenSnusks avatar
Hittade en artikel av Christian Peterson om mordet på Daniel Wretström. Den behandlar mordet i Salem år 2000 och diskuterar rättsprocessen, mediebevakningen samt den efterföljande samhällsdebatten. Tycker artikeln är rätt intressant.
Publicerad: 2025-12-06.

https://www.assarchristian.se/p/mordet-pa-daniel-wretstrom
Citera
2025-12-07, 03:59
Medlem
Citat:

Kan du berätta mer kring det här med vara ett litet svin som spöade alla mina vänner?
Citera
2025-12-07, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Sedan, ska tilläggas, det var inte bara en mördare. Det var en person som skar av honom halsen men det var betydligt fler som deltog i den grova misshandeln och deltog i möjliggörandet. Svenskt rättsväsende underpresterade kraftigt varav endast en hölls skyldig för avrättningen. UTredning, P7 och domen i sig var katastrof från början till slut. Sannolikt eftersom folk hade bestämt sig för att killen var nazistterrorist och därmed förtjänade att avrättas. Deltagande Johanna Zetterström Hellman och Susanna Kotala kom helt undan då åklagaren bestämde sig för att använda dem som vittnen istället för att åtala.

850722-0237 Odeh Taher
820504-4236 Mahdi Amir Ali
850709-0234 Henriques Baeza Danilo
850723-0335 Gonzalez Ahumada, Maximiliano José
821220-0011 Ahumada, Joaquin Bengt Enrique
850128-0757 Waittinen Anders Per Magnus

Ja jag känner till det. Riktigt vidrigt agerande på flera olika sätt av polis, rättsväsendet och media i det här fallet. Oavsett vad man tycker om hans politiska åsikter så var det en liten kille på 17 år och inte mer än 50+ kg som i princip lynchades och avrättades på ett mycket brutalt sätt av en grupp riktiga rasister. Man ska inte heller glömma att det var helt oprovocerat.

Media och politiker hade också piskat upp en stämning och hetsat, Göran Persson och Mona Sahlin gjorde några skeva uttalanden och Aftonbladet hängde ut svenskar som de ansåg vara rasister/nazister med namn och bild på löpsedeln. Skulle vi få se en likadan uthängning av de grovt gängkriminella som härjar idag?

Jag har själv samtalat med en av killarna du nämner där mer än en gång, kände inte då till att han varit med på detta.
Citera
2025-12-07, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenSnusk
Hittade en artikel av Christian Peterson om mordet på Daniel Wretström. Den behandlar mordet i Salem år 2000 och diskuterar rättsprocessen, mediebevakningen samt den efterföljande samhällsdebatten. Tycker artikeln är rätt intressant.
Publicerad: 2025-12-06.

https://www.assarchristian.se/p/mordet-pa-daniel-wretstrom

Ja jag hittade den där tidigare ikväll, det var faktiskt den som ledde mig hit till tråden. Intressant läsning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in