Citat:
Ursprungligen postat av
devaleva
Typ innan 500 år före Kristus? Är iof osäker på om majoriteten trodde på det, svårt att verkligen veta. Det har säkert varierat lite olika i olika kulturer under historien.
Hur rörliga tror du att människor var på den tiden? Reste de mellan kontinenter som vi gör idag, tror du?
Citat:
Ursprungligen postat av
devaleva
Nu påstår jag ju inte heller att jag tror jorden är platt, jag vet helt enkelt inte. Tycker det är svårt att hitta övertygande bevis från något håll.
Men tyckte du inte något kändes "off" med den Nasa presskonferensen?
Jag har argumenterat med plattskallar i åratal och har sett många av videorna som de baserar sina övertygelser på. Jag har inte sett den här, och jag bryr mig inte om att titta på en till. Alla visar att de som gjorde den saknar grundläggande kunskaper, eller så ljuger de för att tjäna pengar genom att lura lättlurade och okunniga människor. Om någon på NASA gör ett dumt påstående blir jorden inte platt på grund av det!
Restiderna söder om ekvatorn visar tydligt att avståndet runt jorden blir kortare och kortare där precis som norr om ekvatorn. Är det möjligt på en platt jord?? Naturligtvis inte. Dessutom finns det tillräckligt med bevis för att riktningen söderut är mot en punkt som vi kallar sydpolen, precis som mot norr, och det stämmer inte heller överens med en platt jord.