2025-11-16, 13:04
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnoMayson501
Jag tror du missförstår min poäng. Det spelar ingen roll. Troligen tänker manusförfattaren att de inte alls förstår svenska men att de kan översätta sitt budskap. De lyckas alltså kommunicera på svenska men stavar fel. Ett stavfel som bygger på att man felaktigt stavar som det låter. Alltså ett stavfel som normalt görs av personer som talar språket men stavar illa. Det är lite som att Google translate skulle ge dig en svensk översättning på en dyslektisk orten-”svenska”.
Ja, dom lyckades även kommunicera på svenska men uttryckte sig minst sagt klumpigt. Det tyder ju snarast på att dom inte har greppat språket till fullo.
Citera
2025-11-20, 21:36
Medlem
feemaxxxs avatar
Tittar just nu. Fan vad seg dålig.
Citera
2025-11-20, 21:58
Medlem
Maestro-Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligula2026
Bland det sämsta jag sett

Ja vilket jävla spektakel! Som ett sämre barnprogram! 😂😂😂
Citera
2025-11-20, 23:41
Medlem
Puma006s avatar
Tänkte titta om det kan vara sevärt, det går inte.

På TV4play då måste skaffa plus för att kunna se, kan ju inte betala bara för se en serie om det skulle vara skräp.

Kollade i en tvtablå för se om det sänds linjärt, ja det visats linjärt. Inget alternativ för mig då jag inte bor i Sverige (länge sedan jag kollade på något linjärt).

Märkligt upplägg av TV4.
Citera
2025-11-21, 09:27
Medlem
Fantens avatar
När varelserna var CGI såg dom riktigt bra ut, intressant design också - verkligen all in på svampgrejen, vilket är ganska självklart. Men själva karaktärsdesignen tycker jag inte skulle skämmas för sig i typ Mass Effect. Men jävlar vad kassa dom såg ut när det var folk i kostymer eller annat än "hero shots".

Jag står fast vid att i ett icke-svensktalande land, och utan dom trötta slentrian-ismerna som folk inte verkar kunna släppa för ett enda ögonblick, så skulle det nog bli något av en sleeper hit. Premissen är ovanligt kreativ, även om det är mycket jag känner igen från typ de senaste 30 årens science fiction.
Citera
2025-11-30, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
När varelserna var CGI såg dom riktigt bra ut, intressant design också - verkligen all in på svampgrejen, vilket är ganska självklart. Men själva karaktärsdesignen tycker jag inte skulle skämmas för sig i typ Mass Effect. Men jävlar vad kassa dom såg ut när det var folk i kostymer eller annat än "hero shots".

Jag står fast vid att i ett icke-svensktalande land, och utan dom trötta slentrian-ismerna som folk inte verkar kunna släppa för ett enda ögonblick, så skulle det nog bli något av en sleeper hit. Premissen är ovanligt kreativ, även om det är mycket jag känner igen från typ de senaste 30 årens science fiction.
Vad fan är ens kvar om man tar bort ”de trötta slentrian-ismerna”? Kreativ premiss? Nej men sluta nu..
Citera
2025-11-30, 14:24
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Vad fan är ens kvar om man tar bort ”de trötta slentrian-ismerna”? Kreativ premiss? Nej men sluta nu..
Strålande argument, du har övertygat mig.
Citera
2025-12-04, 21:43
Medlem
Damen reuter är så kass överlag..det hela blir mimmi och Reine i fjällen känsla när hon dyker upp; hon var dock klippt och skuren för den sarkastiska morsan i svensson,svensson
Citera
2025-12-06, 15:55
Medlem
Kan vara bland det sämsta som producerat i Sverige någonsin. De som är med ska vara glad om de får något mer uppdrag i sin skådespelarkarriär.

Håller med om att datoreffekterna håller hög kvalité. Sedan blir det bara trams. De som skrivit manus hade en bra grundidé, men visste uppenbarligen inte riktigt hur de skulle göra det riktigt intressant på sex avsnitt.
Citera
2025-12-06, 18:31
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Kan vara bland det sämsta som producerat i Sverige någonsin. De som är med ska vara glad om de får något mer uppdrag i sin skådespelarkarriär.

Håller med om att datoreffekterna håller hög kvalité. Sedan blir det bara trams. De som skrivit manus hade en bra grundidé, men visste uppenbarligen inte riktigt hur de skulle göra det riktigt intressant på sex avsnitt.
Man vågar inte lita på grundpremissen: ett stort jävla svampmoln över Stockholm utan måste addera svart arbetskraft och presumtiva skandaler runt statsministern, pojkvän som blir sårad och går ihop med en Roger Sahlström-figur, Fares Fares ex som är journalist och deras unge som radikaliseras. Alla fyller funktionen att skapa drama, ta genvägar dramaturgiskt. Ingen av dessa sidohistorier är nödvändiga, grundstoryn borde vara stark nog. Synd - men jag fortsätter kolla.
Citera
2025-12-07, 09:36
Medlem
Fatta inte hur många av er kan vara så hårda mot serien. Tycker det är underhållande. Visst inget mästerverk direkt, men jag gillar de kreativa idéerna kopplat till "utomjordingarna" (om det nu är det..).

Håller dock med om att reuter drar ner serien rejält.
Citera
2025-12-08, 21:33
Medlem
Jag såg precis färdigt säsongen. Jag måste nog vara en minoritet gällande den här serien, men jag tycker den var bra och hoppas verkligen att det blir en till säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in