2025-12-06, 14:47
Medlem
NyGammmmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
Lova att inte googla efter namnet när det kommer fram här.

Damage control för någon närstående?

En person som är kapabel att förgifta 4 personer och nära nog ta livet av dom bör fanimej publiceras med både bild och namn för att skydda allmänheten (efter ev dom ska jag tillägga).
En obehagligt sjuk jävel enligt mig
Citera
2025-12-06, 14:52
Medlem
Citat:
Skönt att det fortfarande finns goda och fina människor tom på flashback.
Lova att inte googla efter namnet när det kommer fram här.

Vad jag menar är att ett namn har för mig noll betydelse om vi inte får veta vad denne har för koppling och motiv?
Men visst om du hellre vill höra ”Anna Andersson” än ”kollega/förälder till patient som gjorde det för att xyz” så är det väl din ensak.
Förstår dock inte varför det skulle va mer intressant för någon eller varför det skulle göra någon av oss mer god eller ond. Högst oklar post.
Citera
2025-12-06, 14:55
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Vad jag menar är att ett namn har för mig noll betydelse om vi inte får veta vad denne har för koppling och motiv?
Men visst om du hellre vill höra ”Anna Andersson” än ”kollega/förälder till patient som gjorde det för att xyz” så är det väl din ensak.
Förstår dock inte varför det skulle va mer intressant för någon eller varför det skulle göra någon av oss mer god eller ond. Högst oklar post.
Du är inte ett dugg nyfiken på filuren som ligger bakom det här va, 😃.
Säkert.
Citera
2025-12-06, 14:59
Medlem
Citat:
Du är inte ett dugg nyfiken på filuren som ligger bakom det här va, 😃.
Säkert.

Det har jag inte sagt.
Men jag har sagt att ett namn är betydelselöst jämfört med namn och koppling etc.
Mycket mer nyfiken på det - dvs själva brottet - än ett namn som finns hundra eller tusentals andra av.
Citera
2025-12-06, 15:01
Medlem
"Personen är anhållen på skälig misstanke, vilket är den lägre misstankegraden."
Vänta och se mao, kan mycket väl bli släppt ganska omgående.
Citera
2025-12-06, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
"Personen är anhållen på skälig misstanke, vilket är den lägre misstankegraden."
Vänta och se mao, kan mycket väl bli släppt ganska omgående.

Ja så är det ju såklart..
men det är ändå en anhållning och inte bara person av intresse eller förhör
Citera
2025-12-06, 15:05
Medlem
Imponerande (om det visar sig vara rätt person) att polisen nu gripit någon.

Ser inte att någon skrivit det tidigare i tråden men verkar vara Koffein det handlat om trots allt, om man får tro dessa uppgifter:
https://www.sverigesradio.se/artikel/misstanken-personal-forgiftad-av-koffeinpulver
Citera
2025-12-06, 15:13
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Enligt AI som man inte ska lita på, finns det inte någon bestämd tidpunkt för när yrkesbeteckningar blev könsneutrala. Det är en gradvis pågående process som fortfarande pågår.
Du vet naturligtvis bäst.

Din spoiler var väldigt rolig för oss som har upplevt individer med den professionen ......

Väldigt intressant att en person nu är gripen och anhållen som skäligen misstänkt, den lägre misstankegraden.
Som sagt bakomliggande brottsorsak och hur/om MGM tänkt och resonerat är mycket intressant.

Inom sjukvården kan mycken osämja och övertramp ligga och pyra bland personalen, många som mobbats, uteslutits, förbigåtts och felaktigt anklagats för allt möjligt. Sjukvårdsgolvet är en hierarkisk miljö med mycket framförallt kvinnligt skvaller med intriger och tjafs och ofta fullkomligt oduglig och inkompetent ledning som ofta byts ut.
Finns en intressant deckare på temat - "Hon som tittade in".

Utan minsta insyn i det här fallet ligger min slant på någon hämndlysten arbetskamrat.
Senast redigerad av coli 2025-12-06 kl. 15:20.
Citera
2025-12-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Espiri
En gripen, någon som vet vem?

Du är insatt. Intressant info efterfrågas säkert här i tråden.
Citera
2025-12-06, 15:32
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabernet
Imponerande (om det visar sig vara rätt person) att polisen nu gripit någon.

Ser inte att någon skrivit det tidigare i tråden men verkar vara Koffein det handlat om trots allt, om man får tro dessa uppgifter:
https://www.sverigesradio.se/artikel/misstanken-personal-forgiftad-av-koffeinpulver
Artikeln publicerad 11/11. Sedan dess har det och många sndra substanser diskuterats.
Citera
2025-12-06, 15:59
Medlem
ah alltid funderat vad som händer om man halsar en burk koffeinpulvar

kan medelsvensson köpa koffeinpulver?
vad används det till på sjukhus?
Citera
2025-12-06, 16:31
Medlem
Ljusrosts avatar
Tror som sagt att det rör sig om någon som gillar uppståndelsen som har gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in