Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Beslut, får man anta.
Helt fel.
Suttit i ledningsgrupper, styrelser m.m. och med just det du skriver har det blivit mycket längre väg.
Kvinnor har gjort att mötena blir längre för diskussionen är viktigare än att välja riktning och sätta igång, beslut skjuts upp pga för dåligt beslutsunderlag(enligt dem), dvs fler möten.
Det brukar dock lösa sig ganska snart om man släpper in kvinnan i de diskussioner som sker bakom kulisserna utan att berätta för dom att de verkliga besluten styrs upp av ett fåtal som inte syns i sammanhanget.
Vips är dom lika korrupta som männen och gör varken från eller till för utgången av diskussionen dvs dom är inkvoterade alibin för att saker och ting görs i jämlikheten tecken.
Jag säger inte att kvinnor inte har kunskap eller erfarenhet som kan tillföra något bara att deras närvaro inte gör någon verklig skillnad i sig.
Så några direkta frågor till allas vår Bimbo
Bara titta på våra kvinnliga politiker, dom har armbågat sig fram och gjort allt för att ta sig fram för sin egen skull, inte för demokratins eller rättvisans skull, vad tillför detta kvinnliga perspektiv debatten?
Som jag skrivit till dig förut och aldrig fått svar på är hur ni vill att jämlikhet skall se ut?
Män har alltid fått slå sig fram men ni är ok med att bli inkvoterade, hur är det jämlikt?
För polis och brandkår sänktes kraven för att kvinnor skulle klara av de fysiska antagningskraven, är det jämlikt, en bra utveckling och något som gör samhället bättre?.
Hur kommer det sig att såfort det handlar om jämlikhet så är diskussionen alltid om kvinnor i ledande positioner , varför handlar jämlikhet aldrig om fler kvinnor inom murar yrket, trålfiskare, djuphavs dykare eller sugbilsförare?
Man behöver inte leva med män även om de existerar, helt rätt men om du inte är villiga att släppa in män i ditt liv varför skulle dom vilja släppa in dig i sig och sitt?
För tar du avstånd från män så tar du de facto avstånd mot allt som dom gör för att möjliggöra ditt liv i överflöd.
Snälla förklara även för mig hur jämlikhet har blivit någon sorts girlpower rörelse? Jag trodde jämlikhet betydde lika för alla inte män mot kvinnor utan män med kvinnor??
Bara för att du är gammal och bitter varför driver du på ett samhälle som gör det svårare för yngre av olika kön att närma sig varandra och faktiskt hitta någon att tycka om?
Varför kväva detta innan det ens fått spira??
Vad är det du vill uppnå med dina inlägg?
Dina inlägg kanske borde handla om dig och alla dina misslyckande som gjort dig bitter istället för att sätta ett likhetstecken mellan dina män och samhället du inte trivs i?
Du utgår hela tiden från att du är ett offer av något slag eftersom det alltid är någon annans fel för hur saker och ting är.
Sådär nu gav jag dig lite logiska sammanhang och frågor, tror du vi skulle kunna hålla svaren på samma nivå utan en massa tyckande och ovidkommande resonemang som inte tillför debatten något utan istället försöker visa på vad du siktar mot med allt det du skriver.
Hur vill du världen skall vara när du fått som du vill helt enkelt.