2025-12-06, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Israel gör världen en tjänst genom att kämpa mot det Hamas älskande folket i Palestina det är inget tvivel om saken. Nu hatar jag Eurovision och skulle aldrig se skiten men om Israel vill medverka ska Israel få det.
Israel gör knappast världen en tjänst när de stödjer jihadisterna i Syrien och försöker förvandla 9 miljoner Palestinier till flyktingar. Israel är en drivande faktor bakom massinvandringen till Europa. Israel är ett totalt främmande ökenland vars kultur är direkt fientlig till vår.
Citera
2025-12-06, 12:19
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Ukraina skjuter raketer mot Ryssland för att delar av deras land är under rysk ockupation. Palestina skjuter raketer (betydligt mer primitiva som gör långt mindre skada) mot Israel för att Israel ockuperar Palestina. Ett par hundra palestinier hade dödats bara under 2023 innan det "bestialiska terrordåd" som Israelvänner vill se som start på konflikten vilket är ungefär som att starta beskrivningen av Ukrainakriget med Ukrainas invasion av Kursk.

Nej, Israels har onekligen varit mycket längre och mer rasistisk.

Hur många raketer sköts mot Ryssland från Ukraina de senaste 10 åren innan februari 2022? Hur många terrordåd har begåtts i Ryssland av ukrainare de senaste 10 åren innan februari 2022 och hur många har dödats i de attentaten?

Ska vi kika på samma siffror för Palestina-Israel?

Konflikten i Gaza går inte att likställa med invasionen av Ukraina.
Citera
2025-12-06, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommartomte9909
Du visar bara att du är okunnig. Läs på om definitionen av Folkmord.

Är det den moderna vänsterdefinitionen av folkmord jag ska uppdatera mig med?

Folkmord är det nya rasist.
Citera
2025-12-06, 12:21
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Du kände inte för att nämna att Israel ockuperat Palestina i snart 60 år? Att Israel dödat i snitt ca 700 palestinier per år sedan 1948? Att Israel behandlar palestinierna som andra klassens medborgare i decennier?

Jag utgår inte från fantasier, så nej det kände jag inte för att nämna. Påhittade låtsasland som "ockuperats" i någons fantasi är inte grund för seriös diskussion.
Citera
2025-12-06, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Är det den moderna vänsterdefinitionen av folkmord jag ska uppdatera mig med?

Folkmord är det nya rasist.

Nej, enligt FNs Folkmordskonvention från 1948!
Citera
2025-12-06, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommartomte9909
Nej, enligt FNs Folkmordskonvention från 1948!

FN är ett typexempel på ett vänsterpolitiskt organ som tagit ställning mot Israel.
Citera
2025-12-06, 13:33
Avslutad
Vilken söt judisk skönhet ska uppträda för Israel 2026?
Citera
2025-12-06, 13:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Hur många raketer sköts mot Ryssland från Ukraina de senaste 10 åren innan februari 2022? Hur många terrordåd har begåtts i Ryssland av ukrainare de senaste 10 åren innan februari 2022 och hur många har dödats i de attentaten?
Israel tog första halvan av Palestina *1948* och andra halvan *1967*.

Citat:
Jag utgår inte från fantasier, så nej det kände jag inte för att nämna. Påhittade låtsasland som "ockuperats" i någons fantasi är inte grund för seriös diskussion.
Det är ett "låtsasland" som erkänts av 157 länder och det är enligt alla seriösa betraktare ockuperat av Israel. Vad är områdets status enligt dig om du inte erkänner den normala benämningen?
Citera
2025-12-06, 13:41
Avslutad
Vi har 3 länder i Eurovision som är mer eller mindre diktaturer (Vitryssland, Ungern, Azerbadjan) men det är Israel som är problemet?

Ska Israel uteslutas så bör diktaturer också slängas ut.
Citera
2025-12-06, 13:46
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
OT

Vi är här off topic, jag väljer att fortsätta diskussionen i en korrekt tråd istället.
Citera
2025-12-06, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
Vi har 3 länder i Eurovision som är mer eller mindre diktaturer (Vitryssland, Ungern, Azerbadjan) men det är Israel som är problemet?

Ska Israel uteslutas så bör diktaturer också slängas ut.

Ja, det kan man tycka. Det är dock en skillnad: Att vara diktaturer strider inte emot FN-stadgarna
Citera
2025-12-06, 14:15
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Att döda över 70k människor, varav 85% civila är inte försvarskrig.
Var kommer siffrorna ifrån, Hamas kanske? Och då stämmer det säkert, för dom talar ju alltid sanning.
Om Israel hade velat skapa folkmord och förinta alla palestinier hade dom kunna göra det på några timmar. Istället talar dom om för folket innan var dom kommer att bomba och var dom kan flytta sig för att vara säkra.
Gång på gång går dom ut i media, släpper flygblad osv för att varna folket.
Hur ofta hör du andra krigsmakter göra det?
Vad gör Hamas. Jo dom gömmer sig bland folket. Hade dom velat skydda sitt folk kunde dom skickat ner dom i tex tunnlarna. Nej istället placerar man ut poster, vapen och ammunition, raketer osv bland skolor, sjukhus och civila för att sen beskylla Israel för att döda oskyldiga. Och detta är inget nytt.
Det är väl knappast någon arme som har haft sådan precision totalt sett som den israeliska sett till förutsättningarna. Har man lite koll förstår man också att det inte är enkelt att ta sig fram i den miljön där kriget är. Hamas gömmer sig överallt.
När sen dom israeliska soldaterna börjat dra sig tillbaka döda Hamas sen det egna folket. Räknas dom också in i deras dödssiffor eller?
Att Israel även bombar på flera håll även utanför beror på samma sak som med Hamas. Man vill få bort terroristerna som (åter igen) är överallt. Dom skyddas och finansieras av grannländer och då bombar man även där. Inte för att döda oskyldiga.

I ett anfallskrig vill man framåt för att ta över mark och makt medan man i försvarskrig försvarar sig. Att försvara sig behöver inte betyda att man står still och slåss där man är utan kan även innefatta anfall för att så slå ut hot som framöver kan skada, tex Hamas, Hisbola mfl. Detta är vad Israel gör. Dom är less och vill bli av med skiten en gång för alla, dvs terroristerna. Hotet som vill utplåna judarna.

Krig är hemskt, alltid oavsett vem som krigar och var eller varför. Det tror jag alla (utom islamisterna) tycker.
Det som också är hemskt är när terrorister, idioter och monster våldtar kvinnor på deras vänners döda kroppar, hugger huvudet av folk med spade till hurrande folksamlingar eller skär halsen av människor för att enbart visa makt. Det och mycket mer hände den 7e oktober. Att Israel reagerade mot detta borde inte vara konstigt. Och nu vill man se till att det inte ska ske igen.

Israel som land är den enda riktiga demokratin i regionen. Folket lever fritt sida vis sida oavsett religion, sexuell läggning osv. Det är ett rikt och högteknologiskt land som befolkningen skapat med samma förutsättningar som många andra länder runt omkring också haft.
Där lever man fortfarande fattiga i grottor eller skjul, krigar och bråkar mellan varandra om vem eller vilka som ska styra, muslimska ledare styr och kuvar folket med religion och avrättar dom som inte lyder.
Viss skillnad.

När det kommer till Eurovision protesterar dom mot Israels deltagande. I grunden är protesterna inte pga krig utan för att man hatar judar. Vänstern hakar på och vänder det som försvar för att man skyddar folket (kvinnor och barn). Dom muslimska Palestinierna är nazister och vill ha makt!
Judar, kristna och otrogna ska förintas! Man ska även ta över Europa och övriga världen. Det här är bara ett litet delmål.
Vänster står för lika värde och stöter HBTQ i vanliga fall men nu står dom på den sidan som vill utrota alla HBTQ, men det pratar man inte om då målet att stoppa Israel och judarna är större.
Att dom själva en dag också kommer att dödas av sina "vänner" glömmer man bort.
Senast redigerad av aina08 2025-12-06 kl. 14:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in