2025-12-05, 22:04
  #61
Medlem
Intemittandrakontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infamous44
Det låg på en balkong halva sommaren i solen o åkte först för några veckor sedan in i en glasburk in i ett källarförråd . Enligt min vän som jobbar med att sälja det där så börjar skiten decarbats redan vid +15 grader 🤦🤦.
Direkt solljus? Har luft kunnat ta sig in? Har du tur så är det omvandlat till cbn redan men då borde du märkt det på färgen och hur potent det inte är.
Citera
2025-12-05, 23:42
  #62
Medlem
B4RR4845s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infamous44
Det låg på en balkong halva sommaren i solen o åkte först för några veckor sedan in i en glasburk in i ett källarförråd . Enligt min vän som jobbar med att sälja det där så börjar skiten decarbats redan vid +15 grader 🤦🤦.

Asså har ändå svårt att tänka mig att det omvandlats till THC men vem vet, har läst att även om processen startar så kan det ta många månader/år innan det blir större skillnad i rumstemperaturer. Men kanske är annorlunda om de legat i +30 direkt solljus i flera mån.
Citera
2025-12-06, 00:21
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intemittandrakonto
Direkt solljus? Har luft kunnat ta sig in? Har du tur så är det omvandlat till cbn redan men då borde du märkt det på färgen och hur potent det inte är.

Både och o känns mer potent nu än innan tbh .
Citera
2025-12-06, 00:23
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B4RR4845
Asså har ändå svårt att tänka mig att det omvandlats till THC men vem vet, har läst att även om processen startar så kan det ta många månader/år innan det blir större skillnad i rumstemperaturer. Men kanske är annorlunda om de legat i +30 direkt solljus i flera mån.

Fick en labbrapport skickad till mig för typ timme sen på hur det startar brytas ner till thc typ omgående vid +15c så inte lite nojjig nu kan jag säga ^^
Citera
2025-12-06, 15:56
  #65
Medlem
dooeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infamous44
Enligt poliserna själva till personen som hade källarlokalen så var det grannar som hade ringt. Dom har iof ringt för för några månader sen om en annan lokal nära varpå jag blev stoppad men ingen husis . Känns som span men dom har ju inte tagit nån annan, Jag fick inte åka med till arresten, Själva förhöret tog 10 min o man tog inte luren så man börjar ju undra.

Jo jag tänkte väl att det handlade om mer än enbart innehav av 5g gräs från början där. Själv har jag åkt dit två gånger för narkotikabrott, först ringa på 4g gräs och sedan normalgraden. Båda gångerna var det lukten som det föll på.
Citera
2025-12-06, 17:58
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dooey
Jo jag tänkte väl att det handlade om mer än enbart innehav av 5g gräs från början där. Själv har jag åkt dit två gånger för narkotikabrott, först ringa på 4g gräs och sedan normalgraden. Båda gångerna var det lukten som det föll på.


Ok :/. Vad fick du för normalgraden tro då jag ANTAR att det är det mitt kommer rubriceras som 🤦😶
Citera
2025-12-06, 18:03
  #67
Medlem
dooeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infamous44
Ok :/. Vad fick du för normalgraden tro då jag ANTAR att det är det mitt kommer rubriceras som 🤦😶

Nämnde det innan i denna tråd. 27 lax böter villkorlig dom.
Citera
2025-12-06, 20:06
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dooey
Nämnde det innan i denna tråd. 27 lax böter villkorlig dom.

Frågan är då hur 150g cb jämförs med 0.6 kola + lite röka då :$.
Citera
2025-12-06, 21:08
  #69
Medlem
dooeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infamous44
Frågan är då hur 150g cb jämförs med 0.6 kola + lite röka då :$.

Enligt den tabell jag kollade på nyss så är 150g cb 3 månaders fängelse:
https://pbs.twimg.com/media/EF8XG5WXUAAMFe6.png

Men du lär kunna omvandla det till fotboja eller samhällstjänst om du inte är straffad innan, men är ingen expert på juridik.

Fånigt med denna lagstiftning för övrigt som aldrig har hjälpt någon någonsin men däremot stjälpt många som blir utan jobb och knarkar ännu mer osv. Började knarka ännu mer efter jag åkte dit och köpte 5or ladd som hade inneburit lång fängelsetid. Nu har jag tröttnat på skiten dock. Rekommenderar SMART Recovery för dem som vill ha hjälp att lägga ner. Men vill man fortfarande knarka så ska man fan få göra det så länge man vill det.
Citera
2025-12-06, 22:44
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dooey
Enligt den tabell jag kollade på nyss så är 150g cb 3 månaders fängelse:
https://pbs.twimg.com/media/EF8XG5WXUAAMFe6.png

Men du lär kunna omvandla det till fotboja eller samhällstjänst om du inte är straffad innan, men är ingen expert på juridik.

Fånigt med denna lagstiftning för övrigt som aldrig har hjälpt någon någonsin men däremot stjälpt många som blir utan jobb och knarkar ännu mer osv. Började knarka ännu mer efter jag åkte dit och köpte 5or ladd som hade inneburit lång fängelsetid. Nu har jag tröttnat på skiten dock. Rekommenderar SMART Recovery för dem som vill ha hjälp att lägga ner. Men vill man fortfarande knarka så ska man fan få göra det så länge man vill det.

Är straffad men 8 år sen o inte samma brott (olovlig körning)., Har straff för ringa narkotikabrott också (9-10 år sen) men det var typ 2.8 g gräs som en polare hade glömt i lyan efter min 30 års fest där jag fick böter för ringa men pissade rent.

Håller helt med ang lagstiftning. Lagligt på halva jordklotet snart men man ses som Pablo här...
Citera
2025-12-06, 22:55
  #71
Medlem
dooeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infamous44
Är straffad men 8 år sen o inte samma brott (olovlig körning)., Har straff för ringa narkotikabrott också (9-10 år sen) men det var typ 2.8 g gräs som en polare hade glömt i lyan efter min 30 års fest där jag fick böter för ringa men pissade rent.

Håller helt med ang lagstiftning. Lagligt på halva jordklotet snart men man ses som Pablo här...

Ringa gallras ju efter 5 år, så det där gräs brottet kommer inte räknas med iaf. Vet inte hur olovlig körning skulle spela in men det tror jag inte.

Hur åkte du dit för gräs du hade hemma i lägenheten på 30 års festen? Var det civilare med på festen eller hehe
Citera
2025-12-06, 23:29
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dooey
Ringa gallras ju efter 5 år, så det där gräs brottet kommer inte räknas med iaf. Vet inte hur olovlig körning skulle spela in men det tror jag inte.

Hur åkte du dit för gräs du hade hemma i lägenheten på 30 års festen? Var det civilare med på festen eller hehe

Haha kommer ihåg det som om det var igår. Jag gick ut med hunden bakis som en apa, Snuten stoppade mig , Sa att jag såg skum o bäng ut o att dom ville ha urinprov i bostaden, Jag sa att det inte fanns nåt som hette det. Dom (fejk)ringer åklagare en söndag, Säger att denne inte svara så dom ringer stationsbefäl som ger tillåtelse. Dom kliver in, Hittar tänds lampor i en garderob men inga plantor som dom trodde då det var till mina citron träd men hittar en liten knippe gräs fick ringa o böter då.
__________________
Senast redigerad av Infamous44 2025-12-06 kl. 23:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in