2025-12-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Du är rätt fucked. Även thc-a är en hemsk gråzon. De kommer ta din egendom och du har inte mkt att säga till om. Skaffa dig bra advokat och be till gudarna.

Har du tur kommer du undan med fotboja eller samhällstjänst. Men pengarna lär du inte se igen. Tyvärr det samhället vi lever i just nu.

Önskar dig att allt gå bra, sen att göra några månader är inte hela världen. Men att förlora lägenhet och komma ut som hemlös är värre. Aja lycka till och hoppas du lärt dig någon läxa.
Kommer undan med..... e du cp?

De va 150g... skitmängder... de blir villkorlig dom el skyddstillsyn. Inte mer med det..
Citera
2025-12-05, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
ok . min misstanke iom kontanter osv är att tr bedömer det som grovt brott eller av normalgraden med högre straffvärde då , jag har säkert lyssnat på 100 rättegångar och med tanke på överlåteslsesyftet som tr troligen kommer anse bevisad så sitter ts lite extra risigt till , men man kan ju hoppas på samhällstjänst och en vårdplan. istället för fängesle , troligen har ts haft span på sig och troligen finns övrig bevisning .
Tingsrätter skiter totalt i om du säljer eller ej.. de tar för givet att alla knarkare säljer lite då o då.. de går enbart på mängd. De har listor de går efter drogtyp o mängd.

150g röka är ingenting.. skyddstillsyn el villkorligt.
Citera
2025-12-05, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infamous44
Blev stoppad utanför affären i dagarna när jag skulle köpa mat o hade en 5a på mig, Blev såklart husrannsakan där man hittade lite drygt 150g (i en väns källare en bit bort) o 45 k I kontanter hemma hos mig.

Rökat är köpt som Thc-A av mig men från en källa jag förvisso inte är helt säker på nu efter att ha kolla ikv med folk som känner han bättre än vad jag gör (Självklart sa jag inte vem källan är) .

Min oro här nu är att jag pratade med en vän som jobbar med att sälja just thca till vardags o han påpekade att Thca minsann omvandlas till thc OM det inte förvaras bra under tid så att det kommer ut som thc på testen ibland, Är det någon som har koll på detta?, Tänker isf kan jag ju hävda thca oavsett o oaktsamhet OM det skulle visa sig inte vara det kanske!?.

Tänker även på pengarna. Visst har jag KANSKE gett nån polare nån bit nån gång men inget jag tjänat pengar på utan pengarna kommer från ett relativt nytt företag jag har startat (Enskild firma) där jag dels tillverkar en specifik typ av sporttillbehör o dels importerar/servar/säljer klockor o försäljningar därifrån som ska redovisas till Skatteverket i januari för bokslut o där jag har kvitton på försäljningar (på klockor iaf, Dartspetsar är så små pengar i stöten så sällan man gör kvitton) o nästan 15000:- av det dom tog är mina barns sparade pengar efter flera års sparande , Kan dom verkligen förverka dessa?.

För att lämna ytterligare en försvårande omständighet så nolltaxerade jag förra året då jag hade sparat undan lite pengar för att kunna starta upp företaget o bli min egen chef o tog inte ut pengar eller gick med vinst pga inköp till just företaget så att jag hade nolltaxerat angav polisen som ett skäl till att ta pengarna o starta ett ärende om förverkan 🤦.

Kontanterna samt små zip bags som används just till att paketera sporttillbehören som sålts skrevs ju såklart upp av poliserna i fråga som att det var var i försäljningssyfte av narkotika trots(!) att det aldrig har packats nån drog i dessa. Våg låg i polarens källare dock men det är ju för att våga att jag skulle få rätt mängd själv samt zip påsarna låg med sporttillbehören i en stängd väska i hemmet o inte i närheten av rökat.

Är det någon som har varit med om nån liknande situation nyligen o kan dela med sig om vad det slutade med tro samt vet om jag kan hävda mig fri här tro?.

Tänker att det ju borde ge en åklagare ruggigt med fett på sylen detta men samtidigt så om skiten är thc o inte thca så är det ett misstag o jag har inga tester att kolla sånt, Påsarna är till nåt helt annat i pengarna kommer absolut inte från det där så vad göra tro?, Hur fucked är jag här OM skiten kommer tillbaka som positivt för thc tro?.

Mvh
Fyfan vilket pissigt land, beklagar
Citera
2025-12-05, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartkrutsskalle
Tingsrätter skiter totalt i om du säljer eller ej.. de tar för givet att alla knarkare säljer lite då o då.. de går enbart på mängd. De har listor de går efter drogtyp o mängd.

150g röka är ingenting.. skyddstillsyn el villkorligt.

Hoppas hoppas du har rätt tbh
Citera
2025-12-05, 17:34
Medlem
Tror tyvärr du är fucked . Och åker du på försäljning kan jag lova dig att du kommer få sitta om dom tog dig med 150g , jag blev tagen med 6.8g hasch och fick en månads fängelse för det. Blir narkotikabrott av normalgraden direkt man säljer så mängden spelar ingen roll tyvärr
Citera
2025-12-05, 18:09
Medlem
Jävligt korkad att ha såna mängder knark och kontanter. Varför tar du inte ditt straff utan gnäll?
Citera
2025-12-05, 19:48
Medlem
B4RR4845s avatar
Du nojjar alltså för att du tror att ditt THCA blivit så pass varmt emellanåt att det i viss mån omvandlats till THC?

De pengar du har underlag på kommer du förmodligen att få tillbaka, det andra är väl tveksamt om du inte kan ge en rimlig förklaring/bevis som domstol godtar.
Citera
2025-12-05, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1apotek-arne1
Tror tyvärr du är fucked . Och åker du på försäljning kan jag lova dig att du kommer få sitta om dom tog dig med 150g , jag blev tagen med 6.8g hasch och fick en månads fängelse för det. Blir narkotikabrott av normalgraden direkt man säljer så mängden spelar ingen roll tyvärr

Fan. Hoppas verkligen att du har fel 😶. Hade du massa andra domar sen innan?.
Citera
2025-12-05, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B4RR4845
Du nojjar alltså för att du tror att ditt THCA blivit så pass varmt emellanåt att det i viss mån omvandlats till THC?

De pengar du har underlag på kommer du förmodligen att få tillbaka, det andra är väl tveksamt om du inte kan ge en rimlig förklaring/bevis som domstol godtar.

Det låg på en balkong halva sommaren i solen o åkte först för några veckor sedan in i en glasburk in i ett källarförråd . Enligt min vän som jobbar med att sälja det där så börjar skiten decarbats redan vid +15 grader 🤦🤦.
Citera
2025-12-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flygman
Jävligt korkad att ha såna mängder knark och kontanter. Varför tar du inte ditt straff utan gnäll?

Ja det var ruskigt korkat, Det sticker jag inte under stolen med men kan inte göra det ogjort.
Citera
2025-12-05, 20:56
Medlem
dooeys avatar
Husrannsakan gör man väl inte enbart för en 5a gräs? Måste ha varit span som under en tid misstänkt något större här eller nåt.

Blev tagen på T-Centralen med 3 zip påsar 2022, varav ena var ladd på 0.6g och övriga 2 på 4g gräs totalt. Ingen husis då, och fick 27 lax böter villkorlig dom.
Citera
2025-12-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dooey
Husrannsakan gör man väl inte enbart för en 5a gräs? Måste ha varit span som under en tid misstänkt något större här eller nåt.

Blev tagen på T-Centralen med 3 zip påsar 2022, varav ena var ladd på 0.6g och övriga 2 på 4g gräs totalt. Ingen husis då, och fick 27 lax böter villkorlig dom.

Enligt poliserna själva till personen som hade källarlokalen så var det grannar som hade ringt. Dom har iof ringt för för några månader sen om en annan lokal nära varpå jag blev stoppad men ingen husis . Känns som span men dom har ju inte tagit nån annan, Jag fick inte åka med till arresten, Själva förhöret tog 10 min o man tog inte luren så man börjar ju undra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in