Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-05, 21:51
Medlem
AlkoholfriHbtqiBars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Äta rått kött är inte riktigt min grej, men ibland blandar jag ihop som en liten sats sockerkakssmet (strösöt, ägg, smält smör, mjöl, kakao) och äter rakt av.

Mm nu när det är bull- och pepparkaksbakstider ser jag alltid till att få lite kantbitar av obakad deg, gudomligt! Barnsligt men åh så rätt!
Citera
2025-12-05, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
För mig är vuxenhet ett sätt att tänka. Har inget med prylar eller vilken mat man äter och sånt.
Tyvärr blir många aldrig vuxna hur många villor och Volvo de än har...

Galet OT mannen! Detta ska ju bara handla om materiella ting. Närrå, håller med dig i stort. Jag tänker mer att min glädje för en bra dammsugare säger något om ett mentalt skifte inom mig som skett dom senaste åren. Jag blev inte särskilt glad över att vi köpte en dammsugare för 14år sedan om man säger så.
Kan kontrastera med en egocentrisk och shoppingberoende svärmor som inte kan lyssna till något annat än sin egen röst och alltid måste få sin vilja igenom. Känns inte särskilt vuxet även om hon nog också uppskattar en bra dammsugare.
Citera
2025-12-06, 11:34
Medlem
Att inte bry sig om vad man får i julklapp är väl ändå ganska vuxet? När jag får frågan brukar jag bara svara att jag vill ha underkläder som typ strumpor och trosor för det går ju alltid åt.

Apropå dammsugare minns jag att jag önskade mig en i födelsedagspresent när jag flyttat hemifrån och min bror undrade vem fan det är som önskar sig en dammsugare av alla saker.

Ska nog börja lägga till dammsugarpåsar på önskelistan, de är ju ganska dyra trots allt.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2025-12-06 kl. 11:42.
Citera
2025-12-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Att inte bry sig om vad man får i julklapp är väl ändå ganska vuxet? När jag får frågan brukar jag bara svara att jag vill ha underkläder som typ strumpor och trosor för det går ju alltid åt.

Verkligen! Det finns så få materiella saker som förbättrar mitt liv just nu (förutom den otroliga dammsugaren förstås). Allt jag vill ha är en ny bok och en flaska whisky men nä det ska ges nått annat. Förbrukningsartiklar är ju toppen. Tar ingen vidare plats dessutom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in