Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 19:47
Medlem
Riktigt sjuka verkligheter dessa idioter lever i ...

Hugga av händer med machetes i Stockholm, man är avtrubbad men det sticker endå ut ...

Var iof inte så längesedan vi hade barn under 15 år avrättade med skott i pannan...
Citera
Igår, 19:48
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Känns afrikanskt att hugga av händer med machete, men kul att vi nu har hittat en ny växel i gängvåldet med amputation, allt detta hade kunnat undvikas med en till fritidsgård och förebyggande åtgärder!
Citera
Igår, 20:40
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Vad i helvete?

Dags för staten att ta kontrollen över drogmarknaden och sluta ge miljarder till kriminella gäng som beter sig barbarer.
Citera
Igår, 21:07
Medlem
T-bears avatar
Det som media rapporterar stämmer.
Lägg ner allt annat snack.

Hans initialer är AA men hans namn är ovidkommande.
Jag hoppas att han får tillbaka full funktion i handen igen.
Vet ej om det var höger eller vänster hand.
Citera
Igår, 21:21
Medlem
jimmiejugends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Tycker det ser ut som ett slags machete. En sådan behöver inte ha jättelångt blad; det finns många olika utföranden för olika användningsområden. Hemskt vapen mot en människa.

Det ser ut som att det är slidan på bilden, ser inte ut som att macheten är i bild.
Citera
Igår, 23:30
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Undrar hur väl handen kan läka och fungera om läkarna lyckas få på den.

Tror snarare gärningsmannen är inspirerad av mexikanska karteller än av sharia. Men brottsoffret sågs nog som tjuv.

Traumatiskt.
Det ena behöver ju inte utesluta det andra? Speciellt inte om man är en gängkriminell arab. Båda inspirerar lika mycket.

Självklart rör det sig om bestraffning för någon slags stöld eller liknande.

Angående chansen att få tillbaks handen så beror det på hur "cleant" snittet var.

Om macheten var riktigt vass och tog av handen på ett eller några få hugg, så är chanserna goda.
Om macheten var slö och hackade igenom handleden med massor av hugg, så är chanserna dåliga.
Citera
Idag, 00:05
Medlem
Garv-Pers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Det ena behöver ju inte utesluta det andra? Speciellt inte om man är en gängkriminell arab. Båda inspirerar lika mycket.

Självklart rör det sig om bestraffning för någon slags stöld eller liknande.

Angående chansen att få tillbaks handen så beror det på hur "cleant" snittet var.

Om macheten var riktigt vass och tog av handen på ett eller några få hugg, så är chanserna goda.
Om macheten var slö och hackade igenom handleden med massor av hugg, så är chanserna dåliga.

Jag vene om det är sant gällande den medicinska biten. Nyligen har en patient fått två nya händer en tid efter förlusten av sina egna, då via donator. Operationen höll hus på Karolinska sjukhuset. Denna operation har tidigare ägt rum även i Göteborg om jag inte misstar mig. Personen ifråga tränar nu upp sina nya händer för att återfå rörelseförmåga. Vad jag kan tänka mig är dock att kostnaden för detta ingrepp är dyrt.. Väldigt dyrt.
Citera
Idag, 00:46
Medlem
nannous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garv-Per
Jag vene om det är sant gällande den medicinska biten. Nyligen har en patient fått två nya händer en tid efter förlusten av sina egna, då via donator. Operationen höll hus på Karolinska sjukhuset. Denna operation har tidigare ägt rum även i Göteborg om jag inte misstar mig. Personen ifråga tränar nu upp sina nya händer för att återfå rörelseförmåga. Vad jag kan tänka mig är dock att kostnaden för detta ingrepp är dyrt.. Väldigt dyrt.
Nej, det var på Sös han fick sina nya händer. Tog 19 h. Han som fått handen avhuggen lär också dyka upp på Sös då det lär krävas mer än en op.
Citera
Idag, 04:49
Medlem
Garv-Pers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nannou
Nej, det var på Sös han fick sina nya händer. Tog 19 h. Han som fått handen avhuggen lär också dyka upp på Sös då det lär krävas mer än en op.

Tack för rättelsen. Min kunskap inom medicin är nada. Jag hör dig och lämnar resten åt experterna inom ämnet.
Citera
Idag, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garv-Per

Ja, måste vara jättedyrt.

Att någon fått nya händer från en donator låter litet knepigt. Har man tagit händerna från en nyligen avliden då, kan man undra. För ska man skapa ett par händer som fungerar något så när, ska de opereras in så snart som möjligt innan nerver, blodkärl och vävnad dör.
Citera
Idag, 13:57
Medlem
doncroces avatar
Varför uppdateras inte rubriken med att det handlar om en avhuggen kroppsdel, borde väl vara relevant?
Senast redigerad av doncroce Idag kl. 14:01.
Citera
Idag, 14:01
Medlem
Garv-Pers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ja, måste vara jättedyrt.

Att någon fått nya händer från en donator låter litet knepigt. Har man tagit händerna från en nyligen avliden då, kan man undra. För ska man skapa ett par händer som fungerar något så när, ska de opereras in så snart som möjligt innan nerver, blodkärl och vävnad dör.

Precis så :
https://www.expressen.se/nyheter/sve...odersjukhuset/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in