2025-12-05, 16:59
Medlem
Christofer skiter I precis allt nu, han nämner Jocke hela tiden fast han har kontaktförbud fram till Januari. Minns inte datumet men det kvittar. Vad tror ni, kommer det bli någon förlängning på kontaktförbudet?
Citera
2025-12-05, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ja, jag fick det bekräftat i dag att han haft reseförbud hela tiden. Åklagaren meddelade kontaktförbud samma dag som stämningsansökan lämnades in (17 oktober).

Tack.
Det jag undrade var om han haft anmälningsplikt sista tiden.
Citera
2025-12-05, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
”har redan blivit tillräckligt straffad, vilket är oerhört fel.”

... det har ju inte ens börjat.

Och mer är att vänta ang 2025.
Han kunde ju bromsat upp i tid så hade det inte blivit så här.

Han får skylla sig själv ang reseförbudet. Hade han inte varit så extremt korkad innan när han stack hade det kanske inte blivit reseförbud. Kanske.

Han är så van att han ska kunna göra exakt det han vill. Det kanske till och med är första gången i hans liv där det finns ett gränssättande.
Citera
2025-12-05, 17:38
Avstängd
CoachFattys avatar
Så underbart att han fortsatt har reseförbud! Chrippa din feta fula horunge hoppas du mår skiiiiiit!
Citera
2025-12-05, 17:45
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Och mer är att vänta ang 2025.
Han kunde ju bromsat upp i tid så hade det inte blivit så här.

Han får skylla sig själv ang reseförbudet. Hade han inte varit så extremt korkad innan när han stack hade det kanske inte blivit reseförbud. Kanske.

Han är så van att han ska kunna göra exakt det han vill. Det kanske till och med är första gången i hans liv där det finns ett gränssättande.

Ja han kunde gjort mycket. Skickat in sin deklaration. Tagit tag i sina skulder.
Gjort upp betalningsplan mm. Ev skaffat sig ett jobb. Mer visat den sidan men nej
ist blir det mer drama. Dokumentär och offerkofta. Löjliga uttalanden.
Catch Me If You Can
Mannen.. du har redan åkt fast! och han har dragit med sig både sin fru, sitt x och sin farsa.
Hade det varit jag så. Hade jag tagit på mig ALLT och stått mitt kast.
Men men..

Det kanske till och med är första gången i hans liv där det finns ett gränssättande.

Det kommer förhoppningsvis göra han gott men tror inte. Han är för korkad.
Det är ju lite så.. Man måste göra misstagen själv för att lära sig. Man lyssnar inte på andra.
Och han har aldrig behövt lära sig. För det har alltid funnits andra där som räddar honom.
Jocke och Pappan, hans tjejor..
Men nu så.. Kanske.
Nu finns dom inte där.
Jocke har tagit avstånd. Pappan och frun har han satt i skiten.
Och sitt X.
Sin Mamma också mer eller mindre.

Bra jobbat!
Citera
2025-12-05, 17:55
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ja han kunde gjort mycket. Skickat in sin deklaration. Tagit tag i sina skulder.
Gjort upp betalningsplan mm. Ev skaffat sig ett jobb. Mer visat den sidan men nej
ist blir det mer drama. Dokumentär och offerkofta. Löjliga uttalanden.
Catch Me If You Can
Mannen.. du har redan åkt fast! och han har dragit med sig både sin fru, sitt x och sin farsa.
Hade det varit jag så. Hade jag tagit på mig ALLT och stått mitt kast.
Men men..

Det kanske till och med är första gången i hans liv där det finns ett gränssättande.

Det kommer förhoppningsvis göra han gott men tror inte. Han är för korkad.
Det är ju lite så.. Man måste göra misstagen själv för att lära sig. Man lyssnar inte på andra.
Och han har aldrig behövt lära sig. För det har alltid funnits andra där som räddar honom.
Jocke och Pappan, hans tjejor..
Men nu så.. Kanske.
Nu finns dom inte där.
Jocke har tagit avstånd. Pappan och frun har han satt i skiten.
Och sitt X.
Sin Mamma också mer eller mindre.

Bra jobbat!
Absolut hade du det om din bedömning var att det bästa för ditt barn var att du höll dig borta i sex år .... Det är ju föräldraansvar och det bästa för barnet då.

Jag tror inte Chrippa gör samma bedömning - han vill nog finnas med i både barnets och fruns liv i så stor utsträckning han kan.
Citera
2025-12-05, 18:00
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Absolut hade du det om din bedömning var att det bästa för ditt barn var att du höll dig borta i sex år .... Det är ju föräldraansvar och det bästa för barnet då.

Jag tror inte Chrippa gör samma bedömning - han vill nog finnas med i både barnets och fruns liv i så stor utsträckning han kan.

Är det bra för barnet att både Mamman och Pappan är borta då?
Nu har jag inte så små barn men ja.. Varför inte? Barnet kan ju komma och hälsa på.
Farsgubben hade ju kunnat tagit på sig allt också.. Eller hur? Han går väl ändå så i
pension snart så.
Nej.. JAG tycker inte dom har skött detta bra. Inte på något sätt.
Men om du tycker så.. Så Ok.

Edit
Och hur ska han nu kunna träffa frun om dom sitter bägge 2 på olika ställen?

Nääh smartast hade varit om Pappa Tomas hade tagit på sig allt.
Då hade kanske både Chrippa, Snean och Julia gått fria.
Men OJ! Vad störande DET hade varit
Senast redigerad av Tarmstuvning 2025-12-05 kl. 18:21.
Citera
2025-12-05, 18:13
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoachFatty
Så underbart att han fortsatt har reseförbud! Chrippa din feta fula horunge hoppas du mår skiiiiiit!

Han är för dum för att må dåligt. Har du iq lägre än en viss nivå så har inte hjärnan djup nog att analysera och förstå. Ungefär som med downs syndrom, de är glada hela tiden.
Citera
2025-12-05, 18:14
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Finns många sådana svar man skulle vilja ha från den människan.

Såg att Linnea la ut på snap igår att hon ”känner fullt förtroende för sitt försvar”. Undrar varför hon ville byta ut det då?

Ja, det är så mkt skitsnack så hälften hade varit mer än nog.
Citera
2025-12-05, 19:01
Medlem
I ett sms kommenterar ”Chrippa” beslutet:

”Reseförbudet sitter 14 dagar till. Det är tungt och jag har redan blivit tillräckligt straffad, vilket är oerhört fel.”

snacka om att ha en skev bild av verkligheten. fattar ju inte ens att det är när domen kommer och han får tid att inställa sig som han ska påbörja straffet.
Citera
2025-12-05, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen

”Reseförbudet sitter 14 dagar till. Det är tungt och jag har redan blivit tillräckligt straffad, vilket är oerhört fel.”

snacka om att ha en skev bild av verkligheten. fattar ju inte ens att det är när domen kommer och han får tid att inställa sig som han ska påbörja straffet.

Han verkar mer upprörd över att han inte får resa nånstans utan lov... Hans hjärncell måste kännas sig extremt ensam just nu.
Citera
2025-12-05, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen

Hahahaha, vad hände med hans goda humör? ”Kräftan är alltid kräfta, han simmar”?
Passande att han jämför sig själv med cancer dock, kan bara instämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in