2025-12-05, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Kan man komma ut ur landet utan idkort/pass

Christofer lyckades att fly Sverige utan Pass/Id kort i December 2024. Så det är ingen omöjlighet.
Citera
2025-12-05, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Kan man komma ut ur landet utan idkort/pass

Bara att köra över bron.. Men utanför EU är lite knepigare, spec om man vill flyga
Citera
2025-12-05, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, frågan är om de måste vänta tills domen är klar eller om det redan går att plocka ut dem.

” Ja — i teorin kan du begära ut en ljudfil från rättegång vid Stockholms tingsrätt, även innan dom meddelats, eftersom ljudinspelningar räknas som handlingar och domstolen tillämpar offentlighetsprincipen.”

Inte jätte trovärdig källa (Chatgpt)
Citera
2025-12-05, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Han har tidigare överklagat besluten om reseförbud till hovrätten, och kommer säkert göra det igen.

Han kanske inte överklagar ändå - han verkar skitarg

Citat:
”Chrippa” lämnade tingsrätten märkbart irriterad.

– När man får det så här och hoppas på annat så blir man besviken. Men det har ju inget som inverkar bestämmande på om åtalet ska vinna bifall eller inte, vi får se vad som händer den 19:e december, säger hans advokat Johan Ritzer.

I ett sms kommenterar ”Chrippa” beslutet:

”Reseförbudet sitter 14 dagar till. Det är tungt och jag har redan blivit tillräckligt straffad, vilket är oerhört fel.”
https://www.expressen.se/noje/sista-dagen-i-rattegangen-mot-chrippa-mamman-pa-plats/
Citera
2025-12-05, 15:17
Medlem
Har Christofer haft anmälningsplikt sista tiden?
Citera
2025-12-05, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Har du fortfarande inte fattat?
SVT dokumentär handlar inte om Chrippa.

Haha, ja jo, jag har sett den. Och de gör den indirekt. Och de kommer dom två kommande avsnitt också göra
Citera
2025-12-05, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Han kanske inte överklagar ändå - han verkar skitarg

https://www.expressen.se/noje/sista-dagen-i-rattegangen-mot-chrippa-mamman-pa-plats/
jAG har iNtE gJoRt fel, aLlT äR JoCkEs fEl!!!!!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Hon är dum i huvudet på riktigt. En snart 60-årig kärring som sitter och försvarar C hela tiden
Om alla bara kan ignorera henne så blir det lugnt, till och med blockat henne. Spelar ingen roll vad man än skriver så sätter hon sig på tvären
Senast redigerad av RavyBaby 2025-12-05 kl. 15:30.
Citera
2025-12-05, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Har Christofer haft anmälningsplikt sista tiden?
Ja Tisdagar mellan 12-14 ska han anmäla sig
Citera
2025-12-05, 15:30
Medlem
”Chrippa” sa efteråt:

– Jag vet att många vill att man ska hoppa in i buren. Men ”Chrippa” kräfta är alltid kräfta, jag väljer att simma i väg. Jag tror det kommer bli bra i slutändan.

I sin slutplädering under fredagen säger ”Chrippas” advokat Johan Ritzer att åklagarens yrkande på 3,5 års fängelse är ”på tok för högt”.
Citera
2025-12-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola
"Meddelar dom om två veckor, den 19 december från klockan 11.*

Tills dess ska Christofer Lundström ska ha reseförbud och anmälningsplikt.*

Han ska anmäla sig varje tisdag mellan 12 och 14.*"

Från corren

Såg att ingen av de andra fått restriktioner. Så i praktiken kan Linnéa smita utomlands. Frågan är om hon är så jävla dum och om hon får det för chrippa. Skulle nog vara det ultimata sveket för honom om hon drar till Marbella eller Thailand och lämnar sin kära make och svärfar i skiten.
Citera
2025-12-05, 15:32
Medlem
Treschows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
”Chrippa” sa efteråt:

– Jag vet att många vill att man ska hoppa in i buren. Men ”Chrippa” kräfta är alltid kräfta, jag väljer att simma i väg. Jag tror det kommer bli bra i slutändan.

I sin slutplädering under fredagen säger ”Chrippas” advokat Johan Ritzer att åklagarens yrkande på 3,5 års fängelse är ”på tok för högt”.
Han har rätt med att vara på botten i alla fall. Samhällets botten.
Citera
2025-12-05, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
”Chrippa” sa efteråt:

Det finns skattefuskare som fått betydligt högre straff. Så jag tycker han fick rätt lågt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in