2025-12-02, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tofo
Ja det fanns många ställen där Hampus inte kom ut ur sitt coola skal men ställde till en massa artificiellt skräp i stället.

Låtsades vara oberörd av utmaningen att rida på häst. Helt arrogant utan minsta känsla närmade han sig hästen med med steril oberördhet. Sedan hoppar han av hästen utan känslor och säger typ "det var väl inget". Det lilla område som den kontaktsökande partnern behärskade krossade han.

I teater-träningen presterade han exemplariskt men utan att vara närvarande. Den konstnärlige ledaren tycktes ha svårt att reagera genuint på hans prestationer. Resultatet efteråt var oberört och utan att visa om det var en ansträngning eller en pers. Om han lärde sig något eller bara körde som vanligt.

Hampus visste ju från tidigare delar att partnern hade svårigheter att äta slemmiga ostron. Likväl stoltserade Hampus med ostron och bjuder hela gänget medan partnern hulkar och funderar på att spy.

I många moment genom programmet köra Hampus samma stil och lyckas se ut som han är med återfaller till i en högdragen överlägsen och oåtkomlig språklös varelse som bara säger - jag har gått vidare.

Jävligt cool, men mycket värre än att vara med någon som låtsas vara ute ur garderoben men fortfarande är helt inne i den.

Att vara helt vanlig skulle lösa en väldig massa problem.

Över huvud taget tycktes båda grabbarna vara betydligt mer avslappnade med kvinnorna i programmet. De underpresterade båda och var snäppet under att ens duga som kompisar.

Just under ridningen tyckte jag att det var Tobias som var det värsta aset. Är du rädd nu? Är du rädd nu? Men är du inte lite rädd nu? Satan vad kaxig han var där.
Citera
2025-12-02, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Tack för svar på frågan. Du har inte lust att nämna nåt om på vilket sätt den typen av kvinna är attraktiv?

Jag förstod att det var din poäng och nej, det kan man omöjligt veta. Det är därför jag frågar.

Jan Emanuel är nån tråkig gubbe som vann Expedition Robinson för snart 30 år sen. Politiker med håret i tofs. Vet inte hur attraktiv han är för jag har aldrig tänkt på det.

De flesta män tycker nog inte att Maiin är attraktiv, nej. Men det kan finnas andra skäl att lovebomba en person. Att vara attraktiv för andra är kanske inte det enda som betyder nåt.

Jag läste det och jag kan bara beklaga.

"Tack för svar på frågan. Du har inte lust att nämna nåt om på vilket sätt den typen av kvinna är attraktiv?"

För att hon verkar så totalt underlägsen. Ingen tror att hon ens kan säga ordet "nej"
Citera
2025-12-02, 23:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Metvix
Mest störd och instabil i Gvfö-historien är trots allt:

1.
Hanna som inte ens klarar att ta hand om sina egna sopor och sin post. Dessutom har hon uttryckligen inte alla besticken i lådan och hon är stolt över att visa upp dessa red flags inför kameran.

2.
Märtha
Som bl.a. byggde en mur av kuddar i sängen.

3.
Selma
Som bl.a. lät sin kanin springa runt fritt och bajsa ner hela lägenheten.

Nja, Märta avslutade väl snabbt? Och var väldigt ärlig? Lina Tomikas tycker jag var knäppare som lekte fram och tillbaka med Alex. Han ville göra slut men då började hon kärleksbomba till max bara för att rasera allt igen. Och så igen. Och så uppmuntrade hon honom fram till beslutsdagen för att han skulle säga ja så att hon såg åtråvärd ut när hon sa nej.

Lite som Ebba...
Citera
2025-12-02, 23:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Just det!!! Listan borde göras längre! Hade fullständigt glömt bort Märtha och Ebba.

Hur många män har varit lika utmärkande och elaka under programmets gång? Sam och Hampus var ju arslen av rang men annars kommer jag inte på några fler. Vet att många kommer skriva Dennis på listan men för mig var han och jannika det skönaste paret i historien.

Arvid var läskig. Sam. Nån från Skåne jag glömt namnet på som somnade och sen skrek om nån pizza, han var riktigt hemsk.
Det var någon mer skåning som typ begick ett övergrepp också som tystades ner av SVT..?!
Han med "gymet" i köket...
Jimmy var inte ok i år, och sen två av gay-männen, Hampus och han som var med den sansante musikalartisten.

Men visst, överlag verkar de casta snällare och mer anpassningsbara män med omogna och taskiga kvinnor (och kalla det att det handlar om "starka" kvinnor).

Jag kom på en till Contender. Eller två. En götborgare med läppglans och advokat-man, och sen socionom-kvinna som bodde i en stuga och matchades med en grävmaskinist. Samma där, snälla, anpassningsbara killar och kvinnor som hackade.
Citera
2025-12-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Varför vill de ha såna kvinnor?

Men tänker efter det är väl jävligt praktiskt, de skrattar åt alla dåliga skämt, de ligger när mannen vill det, de säger aldrig emot osv
Citera
2025-12-02, 23:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ilrvrm
Känns som att du beskriver dynamiken mellan kvinnor från Thailand gifta med Svenska män. Eller handlingen i 50 shades of grey. Ingen av kvinnorna i vår- eller höstsäsongen gav intrycket av att vara undergivna eller tystlåtna utan får istället gott om utrymme att uttrycka sina behov och önskningar. Var kan man stöta på en sådan här liten älva i verkliga livet - det kanske kan vara en intressant erfarenhet om inget annat. Och är de attraherade av andra androgyna älvlika män eller är det mer en Khabib Nurmagomedov som lockar

Med tanke på att Pontus sa ja till Ebba, sa advokaten ja till läppglans-Göteborg?, Alex sa ja till Lina, militären med PTSD till Rosanna, så verkar det paradoxalt nog som att en annan favorit-karikatyr till kvinna är populär hos män; den dominanta alfahonan
Citera
2025-12-02, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Arvid var läskig. Sam. Nån från Skåne jag glömt namnet på som somnade och sen skrek om nån pizza, han var riktigt hemsk.
Det var någon mer skåning som typ begick ett övergrepp också som tystades ner av SVT..?!
Han med "gymet" i köket...
Jimmy var inte ok i år, och sen två av gay-männen, Hampus och han som var med den sansante musikalartisten.

Men visst, överlag verkar de casta snällare och mer anpassningsbara män med omogna och taskiga kvinnor (och kalla det att det handlar om "starka" kvinnor).

Jag kom på en till Contender. Eller två. En götborgare med läppglans och advokat-man, och sen socionom-kvinna som bodde i en stuga och matchades med en grävmaskinist. Samma där, snälla, anpassningsbara killar och kvinnor som hackade.

Skåningen som skrek om pizza var allra första året. Men de var gifta ett tag kanske ännu.
Jag gillade faktiskt Magnus bögen som var introvert, det var nog bara det att ingen fattade hur introvert han var. Hector kunde inte få nog av uppmärksamhet å andra sidan vilket jag tycker är mer slemmigt.

Ja det där övergreppet våren 2024 ficki vi inte veta så mycket om, om det var ett övergrepp eller vad det var det tystades duktigt.
Citera
2025-12-02, 23:41
Medlem
Citat:
Med tanke på att Pontus sa ja till Ebba, sa advokaten ja till läppglans-Göteborg?, Alex sa ja till Lina, militären med PTSD till Rosanna, så verkar det paradoxalt nog som att en annan favorit-karikatyr till kvinna är populär hos män; den dominanta alfahonan

Läppglans Göteborg är väl Elsa som har updejt så det gick ju bra för henne.
Citera
2025-12-02, 23:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Läppglans Göteborg är väl Elsa som har updejt så det gick ju bra för henne.

Jo jag vet, jag gillar henne. Men jag menar, om den hon matchades med sa ja i programmet på beslutsdagen? Jag vet att det inte höll efteråt.
Citera
2025-12-02, 23:49
Medlem
Citat:
Jo jag vet, jag gillar henne. Men jag menar, om den hon matchades med sa ja i programmet på beslutsdagen? Jag vet att det inte höll efteråt.

Båda sa ja men skilde sig tre veckor senare
Citera
2025-12-03, 00:22
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Men tänker efter det är väl jävligt praktiskt, de skrattar åt alla dåliga skämt, de ligger när mannen vill det, de säger aldrig emot osv
Då har vi olika bild av Ninni för så uppfattar jag inte henne.
Citera
2025-12-03, 00:26
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Kanske handlar det om att männen vill ha det de inte kan få?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in