2025-12-04, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Ederström tackade nej till Aik enligt Disco. Blir han kvar i Sirius eller letar man annat?
Ingen aning skulle gissa att han stannar kvar. Skulle vara om han tackat nej för att gå till Malmö eller Bröndby men gissar på att det vara pga allmänt kaos i AIK
Citera
2025-12-04, 13:10
Medlem
Mjällby har lagt ett sexsiffrigt bud på finska Jaros målgörare Rudi Vikström. Andra klubbar som deltar i racet är Göteborg, Djurgården och Hammarby enligt Ilta Sanomat.

Om affären går igenom så blir det Mjällbys dyraste värvning någonsin. Vikström började följa Mjällby på Insta för ett par månader sedan.

https://www.is.fi/veikkausliiga/art-2000011669460.html
Citera
2025-12-04, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Mjällby har lagt ett sexsiffrigt bud på finska Jaros målgörare Rudi Vikström. Andra klubbar som deltar i racet är Göteborg, Djurgården och Hammarby enligt Ilta Sanomat.

Om affären går igenom så blir det Mjällbys dyraste värvning någonsin. Vikström började följa Mjällby på Insta för ett par månader sedan.

"Sexsiffrigt". Det kan ju vara bara 100 000 kronor
Om det är kronor behöver de nog nästan lägga till en nolla.
Citera
2025-12-04, 13:23
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531

Man har euro i Finland, Svenshult gjorde bara en direktöversättning
Citera
2025-12-04, 13:33
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult

Har iallafall snackats om 11 miljonen kr innan men kanske ökat nu när fler är intresserade.
Citera
2025-12-04, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531

Edit
Fel. Som min mattelärare brukade säga: ”Det enda som är svårt i matte är plus och minus”.

Alltså Mjällby har lagt ett bud mellan 1-11 miljoner. Ber om ursäkt för min dåliga matte.
Senast redigerad av Svenshult 2025-12-04 kl. 14:15.
Citera
2025-12-04, 17:47
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Ajax visar intresse för Henrik Rydström. Svensken är en av kandidaterna på den holländska storklubbens lista.

Hammarby har hört sig för med Henrik Rydström, erfar Fotbollskanalen.
Men förre MFF-tränaren ville avvakta och därför har Bajen nu gått vidare med ett annat spår.
Citera
2025-12-04, 17:49
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jo, och jag tänker att vi bör tänka likadant som Bodö gjort. Hörde till och med 12 miljoner i Bodö. Nu kan vi inte ge Kim så mycket men kan vi erbjuda tillräckligt så att han är här i 3 år till. Vad får det för sportsliga och ekonomiska effekter för oss?

Lönen är mer grotesk än så tydligen.

Citat:
Tränare i Norges inkomster under 2024, enligt TV2:
1. Kjetil Knutsen (Bodö/Glimt) - 15,4 miljoner

Och folk undrar fortfarande hur Bodø lyckas behålla honom.
Citera
2025-12-04, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Ederström tackade nej till Aik enligt Disco. Blir han kvar i Sirius eller letar man annat?

Känslan jag fått är att Sirius aldrig behövt ta ställning till något, och knappast kommer initiera något byte själva.

Man har säkert jobbat fram en lista över möjliga ersättare sen tidigare. Dock tror jag att John Swärds namn är överst på den listan så om båda hade försvunnit samtidigt hade det nog blivit en process.
Citera
2025-12-05, 01:26
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
När det gäller stt tråka AIK:are står vi på samma sida.

Det är så lätt att reta AIK:are, man vet exakt vilka knappar man ska trycka på, det är bara att driva med er uppblåsta självbild.

Men för att vara seriös. Stort grattis till att ha vunnit årets publikliga! Er marknadsföringsavdelning har onekligen varit väldigt skickliga, var rädda om dem.

Dock tror jag de flesta värderar sportsliga framgångar högre än antal personer på läktaren. Och tydligen gör även AIK:s ledning det med tanke på den enorma omsättning de haft de senaste åren med tränare och sportchefer. Så frågan är om de är urusla på att rekrytera rätt personer till de posterna eller om förväntningarna och kraven är för högt ställda? Min bild är att det är det senare. Och så länge detts kvarstår kommer även även ständiga byten av tränare och sportchefer fortgå. Och det var alltså att denna upplevda självbild inte alltid överestämmer med verkligheten som jag drev med då jag av erfarenhet vet att det ofta biter.

Och angående ekonomin så finns det oavsett man vill eller inte ofta en klar korrelation mellan ekonomiska förutsättningar och sportsliga framgångar, inte varje enskild säsong, men åtminstone i det långa loppet. Vilket m.a.o. inte talar till AIK:s fördel, åtminstone inte i dagsläget, sedan kan det kanske se annorlunda ut om något eller några decennier?

Tack för ett trevligt och bra svar tillskillnad från vissa andra härinne.

Just nu är vi på dekis men framtiden är vår! Vi reser oss alltid.

Cykliska förloppen tror jag på
Citera
2025-12-05, 10:02
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Tack för ett trevligt och bra svar tillskillnad från vissa andra härinne.

Just nu är vi på dekis men framtiden är vår! Vi reser oss alltid.

Cykliska förloppen tror jag på

Tack själv!

Jo AIK är ju onekligen ett "klassiskt lag" med väldigt många supportrar så de reser sig alltid hur mörkt det än ser ut för stunden.

Så jag håller helt med dig om de cykliska förloppen, ibland är ett storlag framgångsrikt några år/ ett decennium och sedan på dekis några år och så växlar det fram och tillbaka. Supportrarna vill se de framgångsrika åren som norm och blir därför arga och besvikna de andra åren och kräver allt och allas avgång. Klubbledningen blir nervös och agerar efter supportrarnas krav och sparkar tränare efter tränare, trots att de egentligen gjorde rätt bra utifrån det spelarmaterial de fick att jobba med.

De senaste åren har det sistnämnda gällt för AIK, om några år kommer det förmodligen vara tvärtom. Ett par lyckosamma värvningar och en tränare som får allt att stämma så är de ett topplag som slåss om guldet igen, och några år/ett decennium senare är det tvärtom igen.
Citera
2025-12-05, 12:25
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Ajax visar intresse för Henrik Rydström. Svensken är en av kandidaterna på den holländska storklubbens lista.

"- De har aldrig ens hört det namnet i Ajax. Det ryktet är taget ur fablernas värld, säger Jansen enligt Voetbal Primeur."

Som sagt, det här med sillyjournalistik...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in