2025-12-05, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Istället för att klaga på Häggas kan du ju berömma Norge som tar fram SÅ många duktiga skidåkare?
Jag tror det inte men skulle inte bli förvånad om det är 6 Norrmän i final...........

Ja Norge är ju jääääätteduktiga men var är övriga världen? Hur många norrmän hade kommit topp 30 om Norge hade fått ha med sina 30 bästa? 25st? Jag har följt skidor i 40 år men nu är intresset på fallrepet. Inte ens norrmännen kan ju tycka att detta är roligt? På damsidan är det lika trist där de svenska segrarna inte har samma betydelse längre. Diggins har burit sporten men slutar nästa år….

P.S jag är kär i Jonna
Citera
2025-12-05, 11:38
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Haha kul kommentar av Alvar:

"Helt sjukt hur Klaebo kan tappa 6 sekunder på mig från förra helgen. Vad händer?"
Hm när man säger sådär brukar man få äta upp det. Även om jag gillar honom mycket.
Senast redigerad av TaxenSixten 2025-12-05 kl. 11:40.
Citera
2025-12-05, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hm när man säger sådär brukar man få äta upp det. Även om jag gillar honom mycket.
Det behövs lite sköna karaktärer som kan skoja lite. Kalle är saknad just av den anledningen.
Citera
2025-12-05, 11:54
Medlem
Moobs avatar
Så trött på svenska prologvinnare eller långt fram iaf. Men som sen fallerar så fort det blir kamp man mot man. Där finns det tyvärr många som inte duger. Inte Linn dock, hon brukar va en krigare, men bland herrarna - uj vilka mesar.
Citera
2025-12-05, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Tyvärr brukar det inte vara så lyckat att åka utan fäste i sprint. Risken är stor att han tappar position uppför och inte får fördel av bättre glid. Det är en helt annan sak att passera 3-4 åkare i sprint än åka ensam i ett kval.
Bra kommentar! Precis!
Citera
2025-12-05, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Blanka skidor och full fart gav resultat!

Intressant fast ändå dåligt att han gör så.
Han borde ju köra med fäste så han blir bättre på diagonala
Citera
2025-12-05, 12:05
Medlem
Ezzelinos avatar
Fem eller sex svenskor till semifinal, gissar jag. Hagström kanske fixar sin plats ändå, formen är god, då blir det samtliga vidare. Minst sex norska herrar torde ta sig till semi, kan bli sju eller åtta också. De svenska herrarna får kämpa och vara kloka. Myhlback borde kunna klara det, Anger vet vad han behöver göra, Grahn kanske överraskar, och Ersson får det väldigt svårt.

Johan Olsson med en lite lustig felsägning om att Myhlback på ovallade skidor skulle kunna få "det mentala övergreppet" vid början av upploppet.
Senast redigerad av Ezzelino 2025-12-05 kl. 12:08.
Citera
2025-12-05, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Men Hallå!

Om Alvar ska åka stafett är det väl på en klassisk sträcka?
Ankarsträckan är väl(?) vikt åt Anger.

Anger har ingen chans mot Kläbo. Jag vet att jag har exakt alla emot mig i detta. Men jag vidhåller min position. Och eftersom nästan alla har dömt ut Alvar redan och haft TOKFEL så bryr jag mig inte så mycket vad ni säger 😉
Citera
2025-12-05, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Intressant fast ändå dåligt att han gör så.
Han borde ju köra med fäste så han blir bättre på diagonala

Tre minuter på tävling gör varken från eller till, han ska åka det som är bäst för dagen. Han behöver tusentals timmar teknikträning i både klassisk och skate, träning han borde skaffat under de senaste tre åren.

Men oavsett det så är det precis som MannenP säger, jag har erkänt dåligt minne men jag kan inte minnas att ovallat nånsin varit en fördel i heat. Du tappar uppför och kan inte utnyttja glidet. Är han smart byter han till heaten.
Citera
2025-12-05, 12:10
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Fem eller sex svenskor till semifinal, gissar jag. Hagström kanske fixar sin plats ändå, formen är god, då blir det samtliga vidare. Minst sex norska herrar torde ta sig till semi, kan bli sju eller åtta också. De svenska herrarna får kämpa och vara kloka. Myhlback borde kunna klara det, Anger vet vad han behöver göra, Grahn kanske överraskar, och Ersson får det väldigt svårt.

Johan Olsson med en lite lustig felsägning om att Myhlback på ovallade skidor skulle kunna få "det mentala övergreppet" vid början av upploppet.

Har det hänt någongång att 8 Norrmän har varit i en herrfinal? 6 stycken vet jag.Nu kommer jag inte ihåg om det är 6 eller 8 stycken i en final
Senast redigerad av JaBaDaBaDoo 2025-12-05 kl. 12:12.
Citera
2025-12-05, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Nei. Det ville ikke vært så smart, ville t.o.m vært mye dummere enn om vi skulle anvendt Valnes på en fristiletappe

Utifrån ett norskt perspektiv förstår jag att ni vill ha en chanslös Anger mot Kläbo på sista. Det vill inte jag. Jag vill ha Sverige tillsammans med Norge efter 3 sträckor och då måste Anger gå där. Sen Alvar kloss rygg på Kläbo. Och sen får vi se
Citera
2025-12-05, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Där kommer va minst 3 vidare från den kvarten. Bra för Sundling troligtvis att finskan tog den kvarten. Hon vill köra hårt. Förhoppningsvis kan de trötta ut jättebebisen innan semi och final.
Får se hur pass mycket Skistad lyckas dra ner farten men svårare i klassiskt såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in