Citat:
Känns som du förutsett ett inlägg - men från motståndarlaget - och handlar enligt devisen bättre förekomma än förekommas.
Utbildningsgraden skiljer sig också där lågutbildade män röstar sd medan högutbildade kvinnor röstar rött.
Hade jag varit kvinna hade jag aldrig skaffat barn med en västerländsk man. Skaffa någon lågutbildad incel men taskig inkomst är ju som att ta hand om ett barn med diagnos.
Jag är övertygad om att fler separationer och skilsmässor kommer ske framöver där barnafödandet kraschar. Politiska polariseringar är inte att leka med men motståndarna till väst skrattar ju åt det hela
Hade jag varit kvinna hade jag aldrig skaffat barn med en västerländsk man. Skaffa någon lågutbildad incel men taskig inkomst är ju som att ta hand om ett barn med diagnos.
Jag är övertygad om att fler separationer och skilsmässor kommer ske framöver där barnafödandet kraschar. Politiska polariseringar är inte att leka med men motståndarna till väst skrattar ju åt det hela
Det du säger motsägs av faktumet att kvinnor är mindre politiskt intresserade. Det i sin tur betyder nog att kvinnor suger i sig mestadels popkulturella politiska strömningar; ett smörgåsbord av lightläsk och snabbmat. Därför röstar de på S, C, Mp och V som ju näppeligen erbjuder något tuggmotstånd. Leva livet enkelt och med strömmen.
Höger är så brett idag och vi från icke akademikerhem vars föräldrar röstat S i alla tider kan känna oss hemma med stämpeln ”höger”. När jag var ung på 90-talet var det minerad mark att ”heja” på borgerligheten.
För övrigt har vi samma uppfostran som våra systrar som ju röstar rött, varför jag ärligt talat inte tror att skillnaderna mellan könen är så vida. Åtminstone finns inget groll i min egen familj mellan syskon. Däremot är kvinnorna anställda inom offentliga sektorn medan vi bröder tillhör det privata.