2025-12-05, 08:30
Medlem
Hej

Jag frågar för en vän.Hon har satt sig i skiten rejält.Hon kommer från Albanien, men hon är gay.Hon har tydligen påbörjat något med en tjej från Tyskland men har ångrat sig vill avsluta det hela.Ingen i familjen vet.Den här kvinnan från Tyskland är hotfull, hon har hotat ”jag kommer hitta din adress ovh besöka dig, jag kommer även berätta då allt för din familj.

hon vill inte folk ska veta att hon varit med en kvinna, sen vet hon inte vad mer personen kan göra.Hon är i annat land och känner inte till att dwt är sp lätt hitta adress i Sverige,men kan komma på det när som

Är det möjligt för henne att få sekretess adress av Skatteverket? Hur motiverar hon det då?
Citera
2025-12-05, 08:46
Avslutad
Har du överhuvudtaget läst eller lyssnat på informationen som finns tillgänglig på skatteverkets hemsida?

Att berätta för någons familj att man haft ett förhållande uppfyller sannolikt inte kraven. Det din vän kan göra är att skaffa lite ryggrad och berätta själv.

Börja med en anmälan på 11414.
Senast redigerad av sweetcrypto 2025-12-05 kl. 08:50.
Citera
2025-12-05, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Har du överhuvudtaget läst eller lyssnat på informationen som finns tillgänglig på skatteverkets hemsida?

Att berätta för någons familj att man haft ett förhållande uppfyller sannolikt inte kraven. Det din vän kan göra är att skaffa lite ryggrad och berätta själv.

Börja med en anmälan på 11414.

Nej har inte läst, hon hotar ju.Det är inte bara att hon ska berätta det kan hon ju maila hon sa jag kommer hitta din adress
Citera
2025-12-05, 08:52
Avstängd
UniktAnvNamns avatar
Låter som tomma hot som skrikits ut i affekt, så jag hade inte varit orolig, sen går det att förneka det hela och förklara sig med att det hela är ett utpressningsförsök med Ai, att någon skriver ett mess på facebook och anklagar någon tjej för att vara flata skulle de flesta vifta bort.
Citera
2025-12-05, 08:52
Avstängd
Umgås ni fortfarande?

(FB) Om er vän kom ut som gay?

Nej, man får inte sekretess för att man är gay, och att någon från Tyskland påstår något.

Alla lesbianer har en hotfull sida, framför allt när dom blir fulla.
Citera
2025-12-05, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Umgås ni fortfarande?

Nej, man får inte sekretess för att man är gay, och att någon från Tyskland påstår något.

Ja jag försöker hjälpa
Citera
2025-12-05, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Umgås ni fortfarande?

Men det verkar vara tomma ord? Hon har i alla fall inte gjort något än.Men känner sig lurad då min vän tydligen slösat mycket tid av henne
Citera
2025-12-05, 09:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Nej har inte läst, hon hotar ju.Det är inte bara att hon ska berätta det kan hon ju maila hon sa jag kommer hitta din adress

Det finns olika nivåer av "skyddad identitet". Det mest lämpliga är att kontakta polisen eller brottsofferjouren, de hjälper dig vidare med vilken nivå som kan vara aktuell i just ditt fall och vilken blankett du ska fylla i. Kan vara bra att ta kontakt med kommunen/socialtjänsten också.
Citera
2025-12-05, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Det finns olika nivåer av "skyddad identitet". Det mest lämpliga är att kontakta polisen eller brottsofferjouren, de hjälper dig vidare med vilken nivå som kan vara aktuell i just ditt fall och vilken blankett du ska fylla i. Kan vara bra att ta kontakt med kommunen/socialtjänsten också.

Har sagt detta till henne.Hon säger att hon vill inte göra stor sak av det
Citera
2025-12-05, 09:09
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Har sagt detta till henne.Hon säger att hon vill inte göra stor sak av det
varför inte det?
Citera
2025-12-05, 09:20
Medlem