2025-12-05, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Det spelar ingen roll om länderna ligger i Europa eller inte.
Det som räknas är om de är medlemmar i EBU.
Följande länder utanför Europa är medlemmar i EBU.
Algeriet, Egypten, Jordanien, Libanon, Marocko och Tunisien.
Sedan är ett stort antal länder associerade medlemmar, till exempel Australien.

Icke att förglömma ... Vatikanstaten. Hade haft min röst direkt.

Undrar varför inget av dessa länder varit med för övrigt? Vad har de gemensamt
Citera
2025-12-05, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Eller så är det du som inte fattar att man inte mäter serier i miljarder viewers och om man kollar på hur många miljoner kollar på serien anses den vara väldigt successful, men det är du för tappad för att förstå verkar det som. Jag röker inte, men det är förmodligen mindre skadligt än den spriten du häller i dig varje helg om vi utgår från vetenskapliga studier och fakta.

Du formulerar dig: extremt många miljoner följer det varje år

Men jag är tappad? Är det salvia du rökt eller vad är det frågan om? Varför i helvete blandar du engelska och svenska? Helt jävla otroligt.
Citera
2025-12-05, 01:47
Medlem
Comitiums avatar
Ja! Stäng av Eurovision!
Citera
2025-12-05, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Ja! Stäng av Eurovision!
EU är en fredsbevarande Kol och stål unionen men andra sätt som idrott och fotbolls turneringar kan bygga broar mellan länder och förståelse däremellan. Så är själva syftet även med denna musiktävling inom kultur-området. Att minska klyftorna i världen är själva poängen i den fria världen och som så många länder stödjer. Se nu inom vintersport där skurklandet Ryssland så gärna vill komma in i värmen igen. Pultin pratar om Ukraina som om det inte var han som startade det, inte hans fel som han sa nyligen. Israel försvarar sig mot terrorister med galna tankar.
Citera
2025-12-05, 02:19
Medlem
tomatsopps avatar
Sätter mitt mänskliga hopp till att årets Mello-vinnare vägrar åka. Det vore både starkt och modigt.

Jag skriver modigt, samtidigt som alternativet, att åka till ESC 2025, sätter en mörk folkmordsfläck på CV:t och samvetet.
Citera
2025-12-05, 05:22
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
ESC är dock rätt så lyckat som projekt, extremt många miljoner följer det varje år i väldigt många länder. Vad är det som du uppfattar är så dåligt med ESC förutom att det ibland kan bli lite väl politiskt påverkat rent generellt? Är de det färgglada du ogillar eller att folk som är lite annorlunda/utanför normen behandlas likvärdigt/inte diskrimineras? Majoriteten som kollar på ESC tycker att det är som det borde vara, en modern musikalisk tävling där man anammat mångfald då det trots allt ska handla om extremt många länder och olika slags personligheter som deltar i tävlingen.

Visst showen har några år på nacken, men även idag kan det trots allt vara kul att följa med vännerna och familjen någon mysig hemmakväll. Menar vem ogillar bara bada bastu liksom?

Jag tror problemet är att jag gillar musik.
Citera
2025-12-05, 06:46
Medlem
SmartSkalles avatar
Självklart ska Israel tackas i Euron för sitt bidrag till att reducera antalet Arabiska terrorister och barnamördare i Gaza.
De Arab-Muslimska folkmördarna ska lida.
Senast redigerad av SmartSkalle 2025-12-05 kl. 06:48.
Citera
2025-12-05, 06:48
Medlem
JeffDaviss avatar
Jävla syltryggar! Land som för krig ska frysas ut från alla möjliga sportsliga och kulturella sammanhang.
Citera
2025-12-05, 07:12
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Fler länder kommer säkert att bojkotta men behöver tid att diskutera det först. Kanske blir dödsstöten för ESC? Det är bara löjligt att Israel får vara med men inte Ryssland.
Jag är tveksam, de flesta gör som juden säger. Är det nått land som dragit sig ur?
Citera
2025-12-05, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det vi ser nu är precis hur mycket inflytande Muslimska Brödraskapet har i Europas public service. Bara att konstatera faktum.
Med tanke på utfallet - att en folkmördande ockupationsmakt får fortsätta delta - kan man nog konstatera att det är en annan grupp som har större inflytande.
Citera
2025-12-05, 07:31
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Med tanke på utfallet - att en folkmördande ockupationsmakt får fortsätta delta - kan man nog konstatera att det är en annan grupp som har större inflytande.

Om judarna verkligen hade så mycket makt som du insinuerar skulle alla som påstått det förelagt folkmord vara stämda vid det här laget inkl. dig.
Citera
2025-12-05, 08:02
Medlem
Lägg ned hela skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här