2025-12-05, 19:50
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcon1111
Hur i helvete kan du säga det???
Vart finns den faktan (Förutom kanske expo då där alla vänster hbtq bögar och lebbor onanerar till).

Jag älskar hur väl avvägt Israel har hanterat detta, de kunde utrotat alla hamaskramare sen länge om de hade velat.

Israel försvarar sig mot äckliga jävliga griskukar och deras äckliga jävla barn :-) :-) :-)

Svenska Dagbladet känns ganska höger va?!

https://www.svd.se/a/QMLmaq/svd-demoskop-stodet-for-israels-agerande-sjunker-bland-valjare-till-hoger
Citera
2025-12-05, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är väl snarare du som är efterbliven som inte lyckas se att Israels popularitet dalar för varje krigsbrott dom begår. T.o.m högerväljare är nu skeptiska till Israels hantering av konflikten.

Låt oss vänta och se men när väl resultatet kommer så kommer ni bara att skylla på att det bara var de rasistiska länderna som var med i tävlingen.
Om en ”folkets röst” finns med kommer du att få se på fan. Skrikvänsterns skränande gör att ni tror att folket inte står på Israels sida när det i verkligheten är minst 90-10 i Israels favör..
Senast redigerad av brasnyggman 2025-12-05 kl. 20:03.
Citera
2025-12-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Låt oss vänta och se men när väl resultatet kommer så kommer ni bara att skylla på att bara var de rasistiska länderna som var med i tävlingen.
Om en ”folkets röst” finns med kommer du att få se på fan. Skrikvänsterns skränande gör att ni tror att folket inte står på Israels sida när det i verkligheten är 90-10 i Israels favör..

Alltså Eurovision är ju en musiktävling och inte ett mått på landets populäritet. Vill man veta hur många som står bakom ett lands agerande får man söka sig till opinionsundersökningar.
Citera
2025-12-05, 20:04
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Svenska Dagbladet känns ganska höger va?!

https://www.svd.se/a/QMLmaq/svd-demoskop-stodet-for-israels-agerande-sjunker-bland-valjare-till-hoger
Känns höger?

Var kommer den känslan från?

SvD har varit ”oberoende moderat” i decennier.

Istället för missriktade känslor borde du kolla fakta.
Citera
2025-12-05, 20:24
Medlem
Citat:
Alltså Eurovision är ju en musiktävling och inte ett mått på landets populäritet. Vill man veta hur många som står bakom ett lands agerande får man söka sig till opinionsundersökningar.

Surprise på att den skulle komma, hade dock väntat mig den något senare 😂😂
Citera
2025-12-05, 20:35
Medlem
Citat:
Surprise på att den skulle komma, hade dock väntat mig den något senare 😂😂

Klarar du av att se skillnaden mellan att svara på frågan, har du en positiv eller negativ syn på land X? Med att rösta på ett musikaliskt nummer i en musiktävling som påstår sig vara opolitisk?
Citera
2025-12-05, 20:38
Medlem
Citat:
Klarar du av att se skillnaden mellan att svara på frågan, har du en positiv eller negativ syn på land X? Med att rösta på ett musikaliskt nummer i en musiktävling som påstår sig vara opolitisk?

Yes och jag är dessutom tillräckligt klok för att förstå att det oavsett vilket är en klar fingervisning om hur läget ligger till..

Edit. Du skriver att den är ”opolitisk” i så fall ska ju Israel solklart få vara med. Eller?
Senast redigerad av brasnyggman 2025-12-05 kl. 20:42.
Citera
2025-12-05, 20:56
Medlem
Citat:
Israel klarade sig under 80 och 90 talet eftersom det inte fanns någon permanent domstol som kunde åtala individer för krigsbrott, brott mot mänskligheten eller folkmord. Men nu har vi ICC.

verkar gått bra även 2000 och 2010, ink när de övergick från ickepermanenta arbete till permanent arbete.
Citera
2025-12-05, 20:56
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Känns höger?

Var kommer den känslan från?

SvD har varit ”oberoende moderat” i decennier.

Istället för missriktade känslor borde du kolla fakta.

Jadu, känslan kommer av att de uppenbarligen ÄR höger? Vad var det du inte förstod?

Hur som, även i SvD och bland deras oftast högerorienterade läsare så är stödet för Israel endast 20%.
Citera
2025-12-05, 21:10
Medlem
Citat:
Yes och jag är dessutom tillräckligt klok för att förstå att det oavsett vilket är en klar fingervisning om hur läget ligger till..

Edit. Du skriver att den är ”opolitisk” i så fall ska ju Israel solklart få vara med. Eller?

Det är dom själva som påstår det och använder det som argument för att tillåta Israel tävla. Hade jag fått bestämma hade jag gärna sett att dom inte skulle få vara med likt Ryssland, som en markering att man inte stödjer det Israel och Ryssland sysslar med.
Citera
2025-12-05, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BambuBengt
Vad har hänt med Irland, Spanien, Nederländerna och Slovenien?
Det är ju länder där jag inte trodde Woke och muslim/arab daltande hade stort inflytande?

Suck…. Hela världen kretsar inte runt huruvida något är woke eller icke-woke. Försök använda din hjärna istället. Att vara emot Israel är bara sunt förnuft då de är en terrorstat som diskriminerar icke-judar.
Citera
2025-12-05, 21:25
Medlem
jabberwoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Suck…. Hela världen kretsar inte runt huruvida något är woke eller icke-woke. Försök använda din hjärna istället. Att vara emot Israel är bara sunt förnuft då de är en terrorstat som diskriminerar icke-judar.
De som är ”emot Israel” är Hamaskramare och älskar palestinier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in