Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskpostens
Ändå inte hela världen med 150+g. Det är normalgraden ~2 månaders fängelse. Vet inte hur det ser ut om na är straffad sen tidigare osv. Na lär komma rätt lindrigt undan om det är första ggn. Jag hade tagit kontakt med öppenvården så man kan visa att man åtminstone gjort något och tagit ansvar. Finns ju sånna här skämt som haschavjäningsprogram och annat skit man kan gå för att få ett lättare eventuellt straff. Något sånt hade jag gjort, sen se till att frugan är den skötsamma och att mam själv fuckat upp lit.
Tack för svar.
Ja det är absolut max 150g som jag hävdat kommer från en fysisk butik (vilket det gör), Har kassakvitto på varenda spänn samt frakter på klockor på företaget sparade hos både Tullverket, Dhl och där jag handlar. Tidigare försäljningar på Tradera sparade o kvitton både betydligt längre bak o längre fram på några hundra lax på företaget o tidigare kvitton på kontant betalningar. Inte en krona över vad som är lagligt att ta in kontant .
Är straffad för olovlig körning för typ 7-8 år sen o ringa narkotikabrott för typ 9 år sedan så frågan är om det har nån betydelse?.
Frugan är extremt skötsam.