2025-12-05, 01:15
Medlem
prokaryotkungens avatar
Räkna med att även polisen vet hur man omvandlar THCA till THC. Det krävs bara förhöjd temperatur (typ en varm bil på sommaren eller en mellanlandning i snutbastun) och rätt fuktighetsnivåer så vips är du en nakroman av tyngre sort.

Det kommer inte sluta bra, men det visste du redan.
Citera
2025-12-05, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Ändå inte hela världen med 150+g. Det är normalgraden ~2 månaders fängelse. Vet inte hur det ser ut om na är straffad sen tidigare osv. Na lär komma rätt lindrigt undan om det är första ggn. Jag hade tagit kontakt med öppenvården så man kan visa att man åtminstone gjort något och tagit ansvar. Finns ju sånna här skämt som haschavjäningsprogram och annat skit man kan gå för att få ett lättare eventuellt straff. Något sånt hade jag gjort, sen se till att frugan är den skötsamma och att mam själv fuckat upp lit.

Tack för svar.

Ja det är absolut max 150g som jag hävdat kommer från en fysisk butik (vilket det gör), Har kassakvitto på varenda spänn samt frakter på klockor på företaget sparade hos både Tullverket, Dhl och där jag handlar. Tidigare försäljningar på Tradera sparade o kvitton både betydligt längre bak o längre fram på några hundra lax på företaget o tidigare kvitton på kontant betalningar. Inte en krona över vad som är lagligt att ta in kontant .

Är straffad för olovlig körning för typ 7-8 år sen o ringa narkotikabrott för typ 9 år sedan så frågan är om det har nån betydelse?.

Frugan är extremt skötsam.
Citera
2025-12-05, 01:37
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infamous44
Tack för svar.

Är straffad för olovlig körning för typ 7-8 år sen o ringa narkotikabrott för typ 9 år sedan så frågan är om det har nån betydelse?.

Möjligtvis en liten liten betydelse men skulle inte säga det, så pass lång tid nu. Du är ju ingen riktig återfallsförbrytare. Det kommer nog lösa sig rätt bra ska du se Du kommer ha ett par jävliga månader framöver men de klarar du.
Citera
2025-12-05, 01:38
Medlem
Flaskpostenss avatar
Ta kontakt med en bra advokat ASAP.
Citera
2025-12-05, 01:39
Medlem
Citat:
Tack för svar.

Ja det är absolut max 150g som jag hävdat kommer från en fysisk butik (vilket det gör), Har kassakvitto på varenda spänn samt frakter på klockor på företaget sparade hos både Tullverket, Dhl och där jag handlar. Tidigare försäljningar på Tradera sparade o kvitton både betydligt längre bak o längre fram på några hundra lax på företaget o tidigare kvitton på kontant betalningar. Inte en krona över vad som är lagligt att ta in kontant .

På det du säger så verkar det mest sannolika landa på det flaskposten säger om du nu säger hela sanningen , men hur förklarar du portionspåsarna ?
Citera
2025-12-05, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
På det du säger så verkar det mest sannolika landa på det flaskposten säger om du nu säger hela sanningen , men hur förklarar du portionspåsarna ?

Dom används endast till att paketera grejerna jag säljer inom sport o låg i samma verktygslåda som ämnena jag tillverkar prylarna med samt slippapper o dylikt u bostaden där grejerna tillverkas, Rökat låg i källarförråd en bit ifrån bostaden där inga zip bags låg if that makes sense.
Citera
2025-12-05, 01:57
Medlem
Citat:
Dom används endast till att paketera grejerna jag säljer inom sport o låg i samma verktygslåda som ämnena jag tillverkar prylarna med samt slippapper o dylikt u bostaden där grejerna tillverkas, Rökat låg i källarförråd en bit ifrån bostaden där inga zip bags låg if that makes sense.
Varför gömmer ni lagliga substanser i källare , är det inte lite överkurs när det är lagligt att inneha? Kontanterna vilka valörer rör det sig om ,och varför har man betalat dig med kontanter i ett betydande belopp , varför är inte pengarna bankade på ett konto.
Senast redigerad av chunky000 2025-12-05 kl. 02:01.
Citera
2025-12-05, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
Varför gömmer ni lagliga substanser i källare , är det inte lite överkurs när det är lagligt att inneha?

Just pga att jag inte ville att det skulle bli just såhär om dom hälsade på ironiskt nog. Känns som att det bara är att hoppas på en vettig domare. Bör jag ringa frivården/öppenvården redan nu o snacka med dom?.
Citera
2025-12-05, 02:02
Medlem
Citat:
Just pga att jag inte ville att det skulle bli just såhär om dom hälsade på ironiskt nog. Känns som att det bara är att hoppas på en vettig domare. Bör jag ringa frivården/öppenvården redan nu o snacka med dom?.
Jag skrev några frågor till innan du svara här , svara på dom.
Citera
2025-12-05, 02:03
Medlem
Citat:
Varför misstänkte du att det eventuellt skulle bli besök av polisen ?
Citera
2025-12-05, 02:04
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:

Ha lite is i magen och se hur det utspelar sig. SOC kommer kontakta dig angående det rätt snart nog. Du kan fortfarande komma undan med thc-a.
Citera
2025-12-05, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Ha lite is i magen och se hur det utspelar sig. SOC kommer kontakta dig angående det rätt snart nog. Du kan fortfarande komma undan med thc-a.
Ja håller med , Ts är inte där ännu att det har varit något brott, enligt Ts själv ju , så håller med .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in