2025-02-27, 23:53
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det finns många olika typer av LSD som har aningen olika onset och duration, jag har dock inte erfarenhet att säga vilken som är vilken.
Olika typer? Med LSD avses en specifik substans - ingen grupp av ämnen.

Om du menar allehanda LSD-analoger så är dessa helt andra ämnen, som ej ska förväxlas med LSD även om effekten kan vara snarlik.
Citera
2025-02-28, 00:12
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Olika typer? Med LSD avses en specifik substans - ingen grupp av ämnen.

Om du menar allehanda LSD-analoger så är dessa helt andra ämnen, som ej ska förväxlas med LSD även om effekten kan vara snarlik.

Oavsett vad du tycker så säljs de här analogerna som LSD och även om du kanske kan känna en skillnad mellan dem så har jag jävligt svårt att tro att du klarar att göra ett blindtest och identifiera vilken analog som är vilken.
Citera
2025-03-01, 23:53
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Oavsett vad du tycker så säljs de här analogerna som LSD och även om du kanske kan känna en skillnad mellan dem så har jag jävligt svårt att tro att du klarar att göra ett blindtest och identifiera vilken analog som är vilken.
Om andra ämnen felaktigt säljs som LSD betyder inte att de är andra sorters LSD, utan att säljaren far med osanning. Lögnaktiga säljare är sannerligen ett beklagligt fenomen, inte helt olikt falska påståenden som presenteras som fakta.

Min påstådda oförmåga att identifiera LSD-analoger i blindtester påverkar inte det faktum att LSD avser en specifik substans snarare än en grupp av ämnen. I övrigt delar jag din uppfattning här; jag vore absolut inte kapabel att identifiera allehanda substanser där flertalet är sådana jag aldrig haft att göra med
Citera
2025-03-02, 08:42
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Om andra ämnen felaktigt säljs som LSD betyder inte att de är andra sorters LSD, utan att säljaren far med osanning. Lögnaktiga säljare är sannerligen ett beklagligt fenomen, inte helt olikt falska påståenden som presenteras som fakta.

Min påstådda oförmåga att identifiera LSD-analoger i blindtester påverkar inte det faktum att LSD avser en specifik substans snarare än en grupp av ämnen. I övrigt delar jag din uppfattning här; jag vore absolut inte kapabel att identifiera allehanda substanser där flertalet är sådana jag aldrig haft att göra med

Jag läser om labtester på LSD varje månad, inte alls ovanligt att de här analogerna säljs som LSD, d.v.s köper du LSD så är det minst 25% chans att det är en analog du får. Sen kanske du alltid köper från väldigt seriösa säljare men det är sällan du köper direkt från kemisten eller hur.
Citera
2025-03-04, 14:43
Medlem
Vad är hållbarheten på lappar ungefär? Om man har dom i en lufttätbehållare i en mörk sval garderob tex.
Citera
2025-03-07, 00:31
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smolov
Vad är hållbarheten på lappar ungefär? Om man har dom i en lufttätbehållare i en mörk sval garderob tex.
Ordentligt förvarat (mörkt, svalt, torrt samt välförslutet) står LSD sig i många, många år.
Citera
2025-03-27, 10:21
Medlem
Om man tagit för stor dos LSD än ämnat, där setting inte är optimal för den dosen, vad brukar ni använda för substans för att göra trippen mer hanterbar? Alltså "dämpa" den något?

Själv så blir det någon öl eller centralstimulerande (inte kokain dock). Tar man för mycket CS så dödar den magin något. Nu när jag tänker efter så kanske alkohol är det bästa, kanske öl eller en shot av vodka.
Citera
2025-03-27, 10:24
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejDumbo
Om man tagit för stor dos LSD än ämnat, där setting inte är optimal för den dosen, vad brukar ni använda för substans för att göra trippen mer hanterbar? Alltså "dämpa" den något?

Själv så blir det någon öl eller centralstimulerande (inte kokain dock). Tar man för mycket CS så dödar den magin något. Nu när jag tänker efter så kanske alkohol är det bästa, kanske öl eller en shot av vodka.

Ja tjo är ett bra sätt att styra upp det hela på, jag använder det oftast på afterglowen om den är jobbig.
Annars är ju benso också en slags "trippdödare".
Senast redigerad av Ulf-Knulldell 2025-03-27 kl. 10:26.
Citera
2025-04-07, 19:24
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigboss3000
Jag o 2 polare tänkte testa ungefär 250ug (ta en 200ug lapp och sen 1/3 av en 200ug lapp). Två av oss har tagit det två gånger innan medans en av oss har tagit det en gång. Något vi borde tänka på/ha med oss inför trippen? Vad borde vi förvänta oss?
Alla som skriver 200 och 250 ug, tror jag nästan kan ta bort en nolla. Jag tog väldigt mycket syra på 90-talet och så sades det att tripperna var på runt 100, ibland kanske 150 mcg. Nåågra gånger fick jag tag på Microdots som såg ut som en avbruten blyertsspets och som skulle vara riktigt starka, vilket jag också upplevde. Det talades om 200 ug och var en resa som alltid varade 14/18 timmar, man var rejält stimulerad med stora jävla pupiller. Sova vara det bara att glömma innan 10-tiden om man man tog vid 23-snåret. Var man fortsatt vaken så var man helt klart påverkad, dvs överdrivet intresse för myrornas krig på tv eller en jävla tapet för den den delen.

I lördags, alltså 25 år senare köpte jag 10 lappar a 250 mcg som jag skulle uppskatta ha precis en nolla för mycket. Dessa hade en gurka på på sig och kallades ”Pickels”.

Jag vet inte kanske var doserna betydligt större på 90-talet, det vet ju inte jag. Men de som snackar om att de skulle köpa sig en flaska med med LSD, då kan handlar det nog många ggr om vatten med nån nån rc-drog i, om jag skulle gissa.

De jag tog i lördags var alldeles för visuella och färgglada, inte stimulerande dvs man kände inte att sinnena skärptes som jag minns det. Detta påminde mer om 4-aco-met eller 2-CB, dvs ganska tråkigt om man är ute efter de omdanande upplevelserna jag fick på 90-talet och som också kunde vara rejält otäcka under några timmar för att sen bli mer rimliga.

Nåja, bara reflektioner, jag har ju ingen aningen egentligen.

Sen kan jag tipsa om att vanlig alkohol är MYCKET trevligare att ta till än Benzo om det ”blir för mycket” använder själv inte någon av de båda, men båda är ju Gabaagonister bara att att alkohol inte receptbelagt och dessutom blir man mycket roligare av av den kombon båda tar absolut udden av trippen effektivt.
Senast redigerad av LudvigSigurdDavid 2025-04-07 kl. 19:38.
Citera
2025-08-12, 00:13
Medlem
Det är inte ofta doseringarna på lapparna stämmer sägs det. Jag trodde jag hade bra grejer tidigare. Har säkert trippat närmare 100x gånger. Trollkarlens lappar på 250ug som säljs på FS har en dosering jag skulle säga stämmer. Otroligt kraftfulla. Då inser jag att så gott som alla lappar jag tagit tidigare måste ha varit underdoserade. Testade dessa med två vänner som också blev väldigt påverkade. Ville informera så man tar det försiktigt och kanske tar en halv till att börja med. Åtminstone anta att styrkan stämmer.
Citera
2025-12-04, 08:58
Medlem
Jag har en idé om att ta en blotter (beroende på vad som sägs i https://www.flashback.org/showthread.php?p=93651727&posted=1#p93651727) imorgon när jag vaknar mellan 6-8 på morgonen.

Idag tänker jag ta benso, både 4mg iktorivil vars halveringstid är 30-40 timmmar (ca kl 13) och även xanor 1mg med en halveringstid är 12 timmar (ca kl 18) så jag tänker att de kommer dämpa effekten av LSD rejält. Är det ens värt att prova eller är det slöseri på en blotter? Jag har tagit svamp förut och avbrutit trippen med benso så jag vet att benso har en stark inverkan på svamp iaf, vet inte hur det är med LSD.

Värt att nämna också är att sist jag hade en psykedelisk tripp så var den en negativ en, så jag skulle inte ha något emot att ha lite benso "i bakgrunden" som reducerar denna risk.

Jag har aldrig provat LSD förut men är väl bevandrad inom drogernas värld. Har provat psilocybin några gånger förut med blandade försök. Även provat 2CB många gånger med enbart positiva erfarenheter. Just nu går jag på SSRI också så jag tänker att risken att få en dålig tripp är lägre.

Men, kommer benson att blockera LSDs effekt totalt? Är en helt blotter för mycket?
Citera
2025-12-05, 00:47
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaHosMig
Jag har en idé om att ta en blotter (beroende på vad som sägs i https://www.flashback.org/showthread.php?p=93651727&posted=1#p93651727) imorgon när jag vaknar mellan 6-8 på morgonen.

Idag tänker jag ta benso, både 4mg iktorivil vars halveringstid är 30-40 timmmar (ca kl 13) och även xanor 1mg med en halveringstid är 12 timmar (ca kl 18) så jag tänker att de kommer dämpa effekten av LSD rejält. Är det ens värt att prova eller är det slöseri på en blotter? Jag har tagit svamp förut och avbrutit trippen med benso så jag vet att benso har en stark inverkan på svamp iaf, vet inte hur det är med LSD.

Värt att nämna också är att sist jag hade en psykedelisk tripp så var den en negativ en, så jag skulle inte ha något emot att ha lite benso "i bakgrunden" som reducerar denna risk.

Jag har aldrig provat LSD förut men är väl bevandrad inom drogernas värld. Har provat psilocybin några gånger förut med blandade försök. Även provat 2CB många gånger med enbart positiva erfarenheter. Just nu går jag på SSRI också så jag tänker att risken att få en dålig tripp är lägre.

Men, kommer benson att blockera LSDs effekt totalt? Är en helt blotter för mycket?
Jag skulle råda dig att vänta tills du faktiskt känner dig redo för att prova LSD. Att gå in i en tripp med oro i grunden bäddar för en negativ upplevelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in