2024-06-27, 18:23
Medlem
Ruset sitter inte i lika mycket som skrivs. Några timmar högst.
Citera
2024-06-28, 02:27
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Ruset sitter inte i lika mycket som skrivs. Några timmar högst.
Förutsatt att din erfarenhet grundar sig på rätt substans låter det som att du antingen kombinerat med något annat som minskar effekten, alternativt tagit en lägre dos.

Det är i högsta grad både möjligt och normalt att uppleva ett längre LSD-rus än "några timmar högst".
Citera
2024-06-28, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Förutsatt att din erfarenhet grundar sig på rätt substans låter det som att du antingen kombinerat med något annat som minskar effekten, alternativt tagit en lägre dos.

Det är i högsta grad både möjligt och normalt att uppleva ett längre LSD-rus än "några timmar högst".

Har du prövat och hur länge tycker du det sitter i?
Citera
2024-06-28, 15:13
Medlem
Citat:
Jag upplever att det är färgar på ordentligt i allafall 6 timmar. Där efter tar det iaf 6 timmar till innan jag e i stort sett opåverkad.
Då på ca 250
Citera
2024-06-28, 23:04
Medlem
Jag o 2 polare tänkte testa ungefär 250ug (ta en 200ug lapp och sen 1/3 av en 200ug lapp). Två av oss har tagit det två gånger innan medans en av oss har tagit det en gång. Något vi borde tänka på/ha med oss inför trippen? Vad borde vi förvänta oss?
Citera
2024-06-30, 00:40
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Många gånger. Generellt har jag upplevt effekt runt 8-12 timmar, vilket rimmar ganska väl med konsensus.

Jag ser dock inte hur mina upplevelser är relevanta för ditt påstående om att det varar några timmar högst.
Citera
2024-06-30, 21:46
Medlem
Citat:
Många gånger. Generellt har jag upplevt effekt runt 8-12 timmar, vilket rimmar ganska väl med konsensus.

Jag ser dock inte hur mina upplevelser är relevanta för ditt påstående om att det varar några timmar högst.

Vet hur konsensus säger.
Däremot skulle man vilja säga att ruset håller på halva tiden av vad man läst om.
Citera
2024-07-03, 17:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av corruptionsverige
Hej

kan någon vara snäll och svara på en fråga
alimemazin/theralen dagen innan blockerar den effekten av lsd för så hära jag går på Quetiapine och tog quetiapine natten innan tog 260mcg lsd dagen efte kände inte ett skit frågan är om alimemazin e samma

Jag tar Theralen regelbundet för sömn, och trippade hårt på lsd häromdagen. Med andra ord - nej, det påverkar inte. Quetiapin däremot påverkar högst troligt.
Citera
2024-07-11, 07:48
Medlem
Har tagit toppisar förut en gång och hade en väldigt fin upplevelse men aldrig LSD, osäker på om man ska ta en hel lapp första gången eller om man borde börja med en halv? Små svarta pappersark, antar det inte går att säga hur mycket en sån innehåller?
Citera
2024-07-11, 23:38
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbjorn
Har tagit toppisar förut en gång och hade en väldigt fin upplevelse men aldrig LSD, osäker på om man ska ta en hel lapp första gången eller om man borde börja med en halv?
Om du känner dig tveksam till att trippa överhuvudtaget, låt bli.
Om du verkligen vill, men samtidigt känner dig tryggare med en lite lugnare upplevelse, så överväg att ta en halv.
Annars, ta en hel.
Citat:
Små svarta pappersark, antar det inte går att säga hur mycket en sån innehåller?
Du kan prova att fråga i (FB) LSD - stora tråden om olika blotters Att känna styrkan på lapparna i förväg gör det förstås lättare att uppskatta väntad effekt.
Citera
2024-07-19, 22:17
Medlem
Citat:
Om du känner dig tveksam till att trippa överhuvudtaget, låt bli.
Om du verkligen vill, men samtidigt känner dig tryggare med en lite lugnare upplevelse, så överväg att ta en halv.
Annars, ta en hel.

Du kan prova att fråga i (FB) LSD - stora tråden om olika blotters Att känna styrkan på lapparna i förväg gör det förstås lättare att uppskatta väntad effekt.

Japp, är noga med att välja tillfälle. Tänker det kanske är bra att testa en halv första gången.

Tack, testar 😊
Citera
2024-07-20, 23:35
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Japp, är noga med att välja tillfälle. Tänker det kanske är bra att testa en halv första gången.

Tack, testar 😊
Det låter bra - jag önskar dig en riktigt god tripp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in