2025-12-04, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Orkar inte googla rätt artiklar men är rätt säker på att rätten till sin åsikt och sin kropp finns med.
Men det innebär fortfarande att det är ingen mänsklig rättighet att andra ska tycka som honom.
Det är ingen mänsklig rättighet att sex måste handla om attraktion.
Citera
2025-12-04, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan

Det är ingen mänsklig rättighet att sex måste handla om attraktion.
Det blir iallafall mycket trevligare då.
Citera
2025-12-04, 21:53
Medlem
Citat:
Det blir iallafall mycket trevligare då.
Ja men enligt hans logik så skulle jag kunna påstå att det är ingen mänsklig rättighet och man får bli utan sex med attraktion
Citera
2025-12-04, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Vad tror du hallicken står för då? Förutsatt att det finns en hallick, vilket det sällan gör. De hanterar bokningar, erbjuder skydd och fixar resor och boende.

Du verkar ha fått för dig att hallickar per definition sysslar med människohandel, och det stämmer inte.

Kan du inte i alla fall försöka förklara varför du är så säker på att sexarbetare alltid blir tvingade till att göra det dom gör? Det finns trådar här på Flashback där sexarbetare diskuterar sinsemellan, du kan gå in och läsa där om du vill vidga dina vyer.

Su har fortfarande inte styrkt ditt påstånde om att trafficking i syfte att bedriva prostituion är en myt, vi kan börja där.

Och visst finns det ett antal som gör det på eget bevåg, det förändrar inte att det finns ett stort antal som tvingas till prostitution med våld eller hot om våld.
Citera
2025-12-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Su har fortfarande inte styrkt ditt påstånde om att trafficking i syfte att bedriva prostituion är en myt, vi kan börja där.

Och visst finns det ett antal som gör det på eget bevåg, det förändrar inte att det finns ett stort antal som tvingas till prostitution med våld eller hot om våld.

Haha finns massor med tjejer som säljer frivilligt både online och irl, har du någonsin undrat varför ingen vill prata med oss som säljer ?
Citera
2025-12-05, 06:45
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Kan du visa var jag sagt att trafficking i syfte att bedriva prostitution är en myt?

När du ändå är igång, kan du redovisa dina källor som visar att ett stort antal tvingas till prostitution med våld eller hot om våld? Då syftar jag på den svenska marknaden eftersom den är trådens ämne.
Citera
2025-12-05, 07:21
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag förstår att det finns prostituerade som gillar sina jobb. Hur tror du ration ser ut?
På något sätt så måste det ju ge många något i alla fall. Annars skulle de ju inte hålla på. Det finns ju faktiskt annat att göra.
Citera
2025-12-05, 07:22
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det lilla antal kvinnor som säljer sig "frivilligt" bidrar väl då till att kvinnokroppar ses som vilken handelsvara som helst?

Vad menar du med frivilligt när du skriver så? Menar du att majoriteten är tvingade av någon annan att göra det?
Citera
2025-12-05, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Kan du visa var jag sagt att trafficking i syfte att bedriva prostitution är en myt?

När du ändå är igång, kan du redovisa dina källor som visar att ett stort antal tvingas till prostitution med våld eller hot om våld? Då syftar jag på den svenska marknaden eftersom den är trådens ämne.

Du påstod det för ett antal inlägg sedan, vi börjar där.
Citera
2025-12-05, 09:18
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Du påstod det för ett antal inlägg sedan, vi börjar där.

Länka till det inlägget är du snäll.
Citera
2025-12-05, 13:48
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Och de valde självmant att bli prostituerade i sitt hemland, eller finns det en hallick i bakgrunden?

Om det är som du påstår att trafficking för sexhandel är en myt utgår jag ifårn att du kan leda det i bevis.

Självmant eller frivilligt ? Jag ingen måste bli prostituerad för att överleva men vill man
tjäna pengar är det en möjlighet som många väljer

Myten består i att man försöker få folk att tro att tjejer luras in i prostitution.
Så är det inte , dom vet vad dom ger sej in i.
Samt, definitionen av trafficking är ju så knasig. Om en tjej får hjälp att boka en biljett
eller boka ett hotell så har personen helt plötsligt blivit hallick. Utan att ha tjänat en krona.
Dom här tjejerna är inte så dumma och osmarta, dom vet vad dom ger sej in på.
Citera
2025-12-05, 14:34
Medlem
Om sex inte vore en mänsklig rättighet så hade man inte tagit för givet att vem som helst skulle sälja sex.
Det är inte själva försäljningen av sex som gör att man kan ha sex utan någon person måste vara intresserad i en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in