2025-12-04, 20:47
Medlem
Hur ska det vänsterblivna mediaetablissemanget SVT, Aftonbladet, DN, TV4, SR o s v och även t ex BRÅ hantera detta?
Förstår att det är en världshändelse och ett avskräckande exempel hur Sverige förvandlats från ett rätt okej land till något helt annat på bara 20 - 30 år
Citera
2025-12-04, 21:54
Medlem
Hela landet Sverige är en Cuckold stat...I rest my case.
Citera
2025-12-04, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
din poäng var väl att utvisa dom som begår brott? tråden gäller ju invandrares brott i sverige?

tycker det verkar som du är den som är trött.

Ja det var min poäng. Och?
Citera
2025-12-04, 22:09
Medlem
Citat:
varför ska brotten kartläggas?

vi vet ju redan att dom allra flesta invandrare i sverige inte begår allvarliga brott
Hur vet du det, innan invandrarbrottsligheten kartlagts?

De flesta brott klaras inte upp, och 95% av alla dömda för överfallsvåldtäkt är invandrare.

Och det finns många brottskategorier där invandrare är extremt överrepresenterade.

Exempelvis asylbedrägerier och annat, bara det att de befinner sig i landet är mycket ofta ett allvarligt brott.
Citera
2025-12-04, 22:17
Avslutad
Fallet med 16 åringen är ju såklart beklagligt men 99.9% av amerikanerna tror att det var en fullbordad våldtäkt med penetration enligt deras "bestämmelser" vilket det inte var. GM förde in en hand och snuddade könet. Detta i amerikanska termer hade kategoriserats som sexuellt ofredande. Sedan tycker jag att även ett sådant brott är allvarligt nog och bör reflekteras/utredas om huruvida de inte borde leda till utvisning men det är såklart min subjektiva åsikt men rent objektivt så har inte domstolen gjort något fel.

Det har alltså gått helt rätt till enligt de regler domstolen har att förhålla sig till ingen ide att gå till attack mot dessa.
Senast redigerad av sweetcrypto 2025-12-04 kl. 22:20.
Citera
2025-12-04, 22:19
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GepGup
"Vi vill inte spela SD i händerna" brukar väl vara standardsvar?
Vilket betyder att man redan vet hur det ligger till.
Citera
2025-12-04, 22:22
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Den här tråden blir spännande: Det är så sjukt att man som vänsterlallare tydligen är en bättre nationalist än högeroffren...

Personligen tycker jag inte om när EU, USA, Ryssland eller vem det än kan vara tror sig ha rätten att besluta om vår politik. Att dom tror att dom ska få komma in och peka med hela handen och berätta vad vi får och inte får göra i vårt eget land. Men tydligen finns det apologeter för det med här...

Vad är nästa steg? Ska dom begära att vi ställer oss upp på fotbollsmatcher och sjunger med i "Starspangled Banner"?
Säg som du är, underläppen darrar nu, när er smutsiga byk blir tvättad av en utlänning.

Jag har aldrig fattat mig på förrän Kirk sa hur det ligger till, det är emot universums onda krafter vi slåss.

Så underbart att Trump är president, och för första gången på länges börjar jag se mera ljust på framtiden. Och din ser nog nattsvart ut antar jag.
Citera
2025-12-04, 22:37
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava

Minst 250 000 unga personer i sverige bedöms leva under hederskulturellt våld och förtryck. Det som är typiskt för den kriminella särarten är att handlingen begås av ett kollektiv, det finns aldrig bara en gärningsman.

faktafel.

begreppet hederskultur innebär massor med saker, medans du likställer det med våld och förtryck.

du är antingen för korkad för att läsa och förstå statistik eller också argumenterar du ohederligt med flit.

vidare försöker du först framstå som du bryr dig om att unga personer utsätts för våld, för att sedan kalla dom "skitmänniskor" vilket visar att du inte bryr dig ett dugg.
Citera
2025-12-04, 22:38
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Du lurar ingen med det där. Vissa trodde nog på det för 25 år sedan när det var Aschberg och Sahlin som sade det.

Din chef på Trollfabriken får hitta på något bättre innan valet.

trodde på vad? tror du att statistik över antal människor på svenska fängelser är en hemlighet?

det är ju bara att räkna själv.
Citera
2025-12-04, 22:39
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Exakt och vi vet också att vissa invandrargrupper begår onormalt många brott, i förhållande till sitt antal jämfört med majoritetsbefolkningen. Visst vet vi det! Ändå är jag som svensk inte ett dugg rädd för en sådan kartläggning, men det är tydligen du. Får man fråga varför?

om vi vet detta vad är det som ska kartläggas?

du tycks ju redan sitta på alla fakta? du kan väl maila usa och informera dom om din research?
Citera
2025-12-04, 22:43
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurelius
Vad tror du brottsutvecklingen i Sverige beror på, vilka begår de värsta brotten, hört talas om överrepresentation, hur många olösta brott finns det, redovisas brotten ifrån kod 291 i statistiken, varför bygger man om 1-mansceller till 2-mansceller, varför tror du att polisen inte hinner med, hur många har inte åkt fast ännu, varför hittar man lik var och varannan dag ifrån Ystad till Haparanda osv i all oändlighet?

poängen är inte att det finns folk med invandrarbakgrund som begår brott.

poängen är att väldigt få människor med invandrarbakgrund begår brott.
Citera
2025-12-04, 22:46
Medlem
Citat:
du menar att vi inte kan ha dom som begår allvarliga brott kvar i sverige?

okej, men det innebar att resten - typ 99 procent stannar.
99%.. ljug lite mer bitch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in