2025-12-04, 19:11
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
men det är fortfarande så att nästan inga personer med invandrarbakgrund begår brott.

Hahaha, va?
Skojar du?
Citera
2025-12-04, 19:15
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Hahaha, va?
Skojar du?

nej läs tråden.
Citera
2025-12-04, 19:27
Medlem
Facades avatar
Citat:
nej läs tråden.

Ja jag gjorde det lite grann och jag insåg att det finns roligare saker att göra än att försöka diskutera med dig.
Hoppas du bor i invandrarområden som Rinkeby och Tensta så du verkligen får känna på brotten de begår i stor skala.
Citera
2025-12-04, 19:29
Medlem
Maureliuss avatar
Felpost!
Citera
2025-12-04, 19:30
Medlem
kibokos avatar
Herre gud, har han ingenting att ta tag i i sitt eget land? Eller som vanligt desperat på att få folk att titta på allt utom hans polare Epstein och Trumps egen inblandning där.

Ja, invandrares konstaterade överrepresentation i brott i Sverige bör DEFINITIVT utredas bättre. Men av Sverige, inte USA eller något annat länd. Saknas intresse av nuvarande ledning att utreda bör denna bytas ut. Men att någon i en annan världsdel ska "utreda" vår kriminalitet för att ta blicken för deras egna betydligt större problem är bara patetiskt. Jag kan förstå att våra grannländer har synpunkter, de drabbas ju till viss del av våra invandrade gängkriminella. USA inte så mycket.
Citera
2025-12-04, 19:32
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ja jag gjorde det lite grann och jag insåg att det finns roligare saker att göra än att försöka diskutera med dig.
Hoppas du bor i invandrarområden som Rinkeby och Tensta så du verkligen får känna på brotten de begår i stor skala.

nästan inga i rinkeby och tensta begår brott.
Citera
2025-12-04, 19:33
Avslutad
Citat:

Någon miljardär får köpa upp sagodjurets grannar för att inhysa klankulturer och bidragskrävande babbar. De begår ju inga brott så finns ju inga problem alls, icke sant.

Förövrigt är brotten i sverige ett under, hur fan begår man brott över huvud taget när man får så mycket betalt för sig av svenskar? Enda förklaringen är ful kultur och fula folk.
Senast redigerad av Raddigibollen 2025-12-04 kl. 19:35.
Citera
2025-12-04, 19:38
Medlem
Lavas avatar
Citat:
nejdå, jag har redan tidigare i tråden tagit upp antal i fangelse i största allmanhet, alltså alla typer av brott:

siffrorna då för invandrare (om vi låtsas att samtliga ar invandrare, vilket dom förstås inte ar) blir då

8000 personer av 2,8 miljoner = 0,286 %

antal utrikesfödda och utländska medborgare som inte sitter i fängelse = 99,71%

slutsats: 99,71 procent av alla utrikesfödda och utländska medborgare i sverige sitter inte i fängelse.

Igen:

Minst 250 000 unga personer i sverige bedöms leva under hederskulturellt våld och förtryck. Det som är typiskt för den kriminella särarten är att handlingen begås av ett kollektiv, det finns aldrig bara en gärningsman.

Något annat som inte ingår i dessa 250 000 är systematisk barnmisshandel. Vi vet att barn- och även hustruaga snarare är norm än undantag i de länder våra utomeuropéer kommer ifrån.

Majoriteten av våra utomeuropeiska invandrare begår högst sannolikt regelbundna kriminella handlingar i form av olika sorters våld och förtryck mot sina egna familjemedlemmar. Sedan kan du lägga till det färre antal individer som begår brott mot andra människor och samhället.

Du borde vara jävligt bekymrad över de ca 250 000 unga personer som dagligen utsätts för hederskulturellt och förtryck av X antal personer + den utbredda barn- och hustruaga som är norm bland utomeuropéer, framförallt från islamska länder. Där har du svart på vitt att det kryllar av kriminella invandrare som INTE sitter i fängelse eftersom svenska myndigheter inte rår på deras tystnadskultur.

Mer eller mindre kan man säga att alla dina (och övriga svenskars) utomeuropeiska/muslimska vänner, bekanta, arbetskamrater antingen själva är indragna i skiten ovan, alternativt själv är bekant med någon som mottar eller levererar våld och förtryck.

Citat:
Ursprungligen postat av Raddigibollen
Förövrigt är brotten i sverige ett under, hur fan begår man brott över huvud taget när man får så mycket betalt för sig av svenskar? Enda förklaringen är ful kultur och fula folk.

Skitfolk, från skitländer med skitkultur.
Citera
2025-12-04, 19:43
Medlem
Citat:
läs tråden tanker inte posta samma sak om och om igen.

vi har 8000 pers i fvngelser. av 2.8 miljoner invandrare.

vi snackar inte ens en halv procent.

i vilka andra sammanhang är EN HALV PROCENT ansett som MYCKET?

"sverige vann många matcher, vann 0,5 procent av spelade matcher!"
"ja klarade mig jättebra på provet, fick 0,5 procent rätt!"
"nästan alla i sverige har aids, 0,5 procent!"

Du lurar ingen med det där. Vissa trodde nog på det för 25 år sedan när det var Aschberg och Sahlin som sade det.

Din chef på Trollfabriken får hitta på något bättre innan valet.
Citera
2025-12-04, 19:44
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
varför ska brotten kartläggas?

vi vet ju redan att dom allra flesta invandrare i sverige inte begår allvarliga brott
Exakt och vi vet också att vissa invandrargrupper begår onormalt många brott, i förhållande till sitt antal jämfört med majoritetsbefolkningen. Visst vet vi det! Ändå är jag som svensk inte ett dugg rädd för en sådan kartläggning, men det är tydligen du. Får man fråga varför?
Citera
2025-12-04, 19:48
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
nejdå, jag har redan tidigare i tråden tagit upp antal i fangelse i största allmanhet, alltså alla typer av brott:

siffrorna då för invandrare (om vi låtsas att samtliga ar invandrare, vilket dom förstås inte ar) blir då

8000 personer av 2,8 miljoner = 0,286 %

antal utrikesfödda och utländska medborgare som inte sitter i fängelse = 99,71%

slutsats: 99,71 procent av alla utrikesfödda och utländska medborgare i sverige sitter inte i fängelse.
Vad tror du brottsutvecklingen i Sverige beror på, vilka begår de värsta brotten, hört talas om överrepresentation, hur många olösta brott finns det, redovisas brotten ifrån kod 291 i statistiken, varför bygger man om 1-mansceller till 2-mansceller, varför tror du att polisen inte hinner med, hur många har inte åkt fast ännu, varför hittar man lik var och varannan dag ifrån Ystad till Haparanda osv i all oändlighet?
Citera
2025-12-04, 19:55
Avslutad
Det hade varit sjukt kul om det visar sig att amerikanare är ledande på de flesta typer av brott i sverige, våldtäkt, rån, bedrägeri, alla brott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in