2025-12-04, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Fantastiskt! Hur lyckades du med det? Vill du vara min Expo-guide för jag skulle behöva en riktigt skicklig för att slippa se folkutbytet?
Jag var i Stockholm för ett par veckor sedan och mitt i centrala stan (på behörigt avstånd från utanförskapsområdena) sågs det fler människor från Mellanöstern och Afrika än från Sverige.
Malmö, där utanförskapet smälter ihop med stadskärnan, ser man bara folk från Mellanöstern och Afrika.
Det gäller dagtid.
Jag bor på landsbygden så långt från stöket det bara går men jag har levt i storstäder såsom Stockholm, London och Oslo - gemensamt för dessa är att stadsbilden präglas av icke-européer...
Du borde nog söka för din fobi och dina psykiska problem.
Citera
2025-12-04, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
Expo som arbetar med massmördare. Fräsch, trovärdig källa.
Expo är djävligt bra, om man jämför med lågvattenmärken som Riks/Samnytt/Avpixlat/SD's partiprogram.
Citera
2025-12-04, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Fast då kommer de utmaningar som definierar utanförskapsområde att bli större i motsvarande grad. Konsekvensen blir alltså att antalet personer i utanförskapsområden ökar. Med befintlig definition kan hela Sverige bli ett utanförskapsområde rent hypotetiskt. Bortsett från en liten elit som äger och kontrollerar allting. (Alltså det som vissa kallar ”konspirationsteori”.)

Att hela Sverige kommer att bli ett enda stort utanförskapsområde är garanterat med nuvarande inriktning, det är bara en fråga om tid.

Tänk Sydafrika, något liknande detta kommer Sverige att bli.
Citera
2025-12-04, 20:29
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Charlie Weimers har yttrat att ”[f]olkutbytet pågår här och nu”:
https://www.facebook.com/Charlie.Weimers/videos/folkutbytet-p%C3%A5g%C3%A5r-h%C3%A4r-och-nu-r%C3%B6sta-p%C3%A5-sverigedemokraterna-f%C3%B6r-att-v%C3 %A4nda-trenden-/1853761561811255/

På sajten migrationskartan.se är formuleringen:
Vårt land genomgår en dramatisk förändring. Befolkningen byts ut. Denna karta visualiserar utvecklingen baserad på data från SCB.
Det är grundpremissen i Expos artikel.

Ja, men det svarar ju inte alls på min fråga.

Är det någon som menar att ett folkutbyte planeras och genomförs avsiktigt, eller handlar det om ett folkutbyte är konsekvensen av den förda invandringspolitiken, utan att det varit avsikten.
Den skillnaden är HELT avgörande, för huruvida det ska kunna avfärdas som "konspirationsteori" eller inte.
Citera
2025-12-04, 20:34
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen

Är det någon som menar att ett folkutbyte planeras och genomförs avsiktigt, eller handlar det om ett folkutbyte är konsekvensen av den förda invandringspolitiken, utan att det varit avsikten.
Den skillnaden är HELT avgörande, för huruvida det ska kunna avfärdas som "konspirationsteori" eller inte.
Det är Expo som påstår att det är konspirationsteorier.
Citera
2025-12-04, 20:40
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Det är Expo som påstår att det är konspirationsteorier.

Det var inte heller svar på min fråga.
Förnekar expo att det pågår ett avsiktligt folkutbyte, eller förnekar de att andelen invandrare i Sverige har ökat under en lång tid, och stadigt ökar?
Citera
2025-12-04, 20:42
Medlem
Citat:

Eftersom det som sker i Sverige också sker i resten av västvärlden, i varenda land med europeisk befolkning, så är det minst sagt osannolikt att detta inte är något som är planerat av någon högre upp.

Eller låter det rimligt att samtliga västländer ungefär samtidigt bara bestämde sig för att påbörja en extrem massinvandring olikt något som tidigare skådats av bara en slump? Själv tror jag inte på slumpen. Inte när det sker så extremt synkroniserat.

Folkutbytet är planerat. Men ingen kommer ju att erkänna det såklart.
Hade det inte varit planerat hade inte heller all massmedia varit så oerhört positiva till massinvandringen utan ställt sig mer neutrala, men nu är alla dessa helt enade om att det är fantastiskt. För att sedan inte tala om alla universitet och skolor som lär ut att mångkultur är det bästa sedan skivat bröd. Varför gör dessa det? För att det har varit planerat länge.
Citera
2025-12-04, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patteSatan
Expo är djävligt bra, om man jämför med lågvattenmärken som Riks/Samnytt/Avpixlat/SD's partiprogram.
Ja, på att mörda är Expo bättre. Består ju bara av drägg.
Citera
2025-12-04, 20:44
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det var inte heller svar på min fråga.
Förnekar expo att det pågår ett avsiktligt folkutbyte, eller förnekar de att andelen invandrare i Sverige har ökat under en lång tid, och stadigt ökar?
Det underlättar om du läser artikeln som tråden handlar om. Den bör ge svar på dina frågor:
https://expo.se/guide/expo-guidar-myten-om-folkutbytet/

Expo säger som vanligt ingenting om sakfrågan utan ägnar sig åt vilseledande information, gaslighting och så vidare på sedvanligt sätt.
Citera
2025-12-04, 20:45
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Fast då kommer de utmaningar som definierar utanförskapsområde att bli större i motsvarande grad. Konsekvensen blir alltså att antalet personer i utanförskapsområden ökar. Med befintlig definition kan hela Sverige bli ett utanförskapsområde rent hypotetiskt. Bortsett från en liten elit som äger och kontrollerar allting. (Alltså det som vissa kallar ”konspirationsteori”.)

Vad ska vi kalla den "konspirationsterorin"

Kris i befolkningsfrågan kanske....

Citat:
1922 instiftade en enig svensk riksdag under Hjalmar Brantings ledning världens första statliga rasbiologiska institut. Bondeförbundarna och socialdemokraterna kämpade för att lagstiftningen skulle ändras så att oönskade människor skulle hindras från att skaffa barn.

Gunnar och Alva Myrdal förordade i Kris i befolkningsfrågan (1934) en radikal »utsovring av höggradigt livsodugliga individer« genom ett »ganska skoningslöst steriliseringsförfarande«. De framhåller ekonomiska motiv för sina förslag. Tidigare kunde exempelvis »sinnesslöa« – en luddig term som rymde mellan fem och tio procent av befolkningen – förtjäna sitt levebröd som »hjon«, men i det industrialiserade samhället fanns inte längre plats för »dessa olyckliga efterblivna«, och som nu inte längre hade en möjlighet att »låt vara till lägre lön, göra en insats som moraliskt försvarar deras liv.«

De menar att det inte behövs mindre befolkningsökning utan tvärtom en ökning av nativiteten och påpekar att om fruktsamheten ytterligare avtar “så skulle vi i slutet av 1970-talet ha nästan dubbelt så många åldringar i förhållande till individer i de arbetsföra åldrarna som nu (1934)”. Detta skulle leda till allvarliga försörjningsproblem.[5] I detta sammanhang menar makarna Myrdal att “en positiv befolkningspolitik bör icke inriktas på att få enstaka fattiga familjer att föda ett mycket stort antal barn, utan att förmå det stora flertalet att föda låt oss säga t. ex. 3 barn.”.[6]

https://expo.se/nyhet/svensk-rasbiologi-da-och-nu/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kris_i_befolkningsfr%C3%A5gan
Citera
2025-12-04, 20:48
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Eftersom det som sker i Sverige också sker i resten av västvärlden, i varenda land med europeisk befolkning, så är det minst sagt osannolikt att detta inte är något som är planerat av någon högre upp.

Eller låter det rimligt att samtliga västländer ungefär samtidigt bara bestämde sig för att påbörja en extrem massinvandring olikt något som tidigare skådats av bara en slump? Själv tror jag inte på slumpen. Inte när det sker så extremt synkroniserat.

Folkutbytet är planerat. Men ingen kommer ju att erkänna det såklart.
Hade det inte varit planerat hade inte heller all massmedia varit så oerhört positiva till massinvandringen utan ställt sig mer neutrala, men nu är alla dessa helt enade om att det är fantastiskt. För att sedan inte tala om alla universitet och skolor som lär ut att mångkultur är det bästa sedan skivat bröd. Varför gör dessa det? För att det har varit planerat länge.

Min fråga är ju vilken uppfattning det är som Expo försöker debunka, inte hur det ligger till.
Citera
2025-12-04, 20:53
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Vad ska vi kalla den "konspirationsterorin"

Kris i befolkningsfrågan kanske....
Den behöver inte kallas något speciellt eftersom definitionen av utanförskapsområde redan finns. Att andelen människor i utanförskapsområden ökar betyder att andelen människor i utanförskapsområden ökar. Det behövs givetvis ingen term för en sådan självklarhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in