2025-12-04, 17:34
Medlem
AnonymHingsts avatar
Blev varnad för 0.06 då jag påpekar att mitt inlägg i tråden blev raderat trots att jag svarat på frågan Är det inte så gott som alltid bättre att köra rörligt alt. binda på typ nåt år, än att säkra för en längre löptid?

då svarar jag med

Jag tror mitt inlägg i tråden försvann utan gehör. Varför?

Kortfattat så handlade inlägget om att du redan skapat en tråd om exakt likadant upplägg och jag svarade igen att rörlig ränta lönar sig.

Är du trög på riktigt?

Alltså mitt första inlägg blev helt raderat utan förvarning trots att jag besvarat att han redan fått svar på sin tidigare tråd han redan startat om samma ämne. Rörlig ränta är bättre står jag fast vid då väljer moderator att ta bort inlägg och varna. Han kan alltså inte ta in det i sin lilla skalle känner jag då.

Pontiac kontrar svagt med detta

Hej!

Ditt inlägg följde ej topic (två olika trådar med lite olika frågeställning så nej det är ej exakt samma ämne) så det raderades men tyckte det hade varit lite väl hårt att varna för det så jag avstod.

Hur kan det inte vara topic att besvara med att rörlig ränta är bättre?

Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Du har fått en varning för brott mot 0.06. Kommenterar moderatorsåtgärd.
Ämne: Är det inte "alltid" en dålig affär att binda bolåneräntan över en längre löptid?
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymHingst

Kortfattat så handlade inlägget om att du redan skapat en tråd om exakt likadant upplägg och jag svarade igen att rörlig ränta lönar sig.

Är du trög på riktigt?

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk

Man kan inte kasta varningar runt omkring sig och ta bort sånt man inte gillar.

Citat:
Ämne: Är det inte "alltid" en dålig affär att binda bolåneräntan över en längre löptid?
Citat:
Mina inlägg här inne verkar försvinna men skriver för tredje gången att rörlig ränta har alltid lönat sig. Din förra tråd om exakt samma ämne fick du samma svar att rörligt är bättre.

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk

Helt utan förvarningar tas mina inlägg bort och jag måste posta på nytt, får då en varning, igen. Trams

Citat:
Citat:

Är du trög på riktigt?

Citat:
Citat:
Citat:
Citat:

Är du trög på riktigt?

0.06. Moderatorsåtgärder
Moderatorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM.

Känns som en felaktig varning då mitt inlägg bara försvann kan jag inte kontakta berörd moderator.

Förutom att varningen är felaktigt är det lite grisigt av dig att skapa flera trådar om samma ämne. Är du kanske lite efterbliven? Tyckte svaret du fick från förra tråden skulle göra dig klokare.

Hej!

Ditt inlägg följde ej topic (två olika trådar med lite olika frågeställning så nej det är ej exakt samma ämne) så det raderades men tyckte det hade varit lite väl hårt att varna för det så jag avstod.

Din kommentar om att inlägget försvann bryter dock mot 0.06, sådant ska ej kommenteras i tråd.

Mvh
Mod

Citat:
Citat:
Mina inlägg här inne verkar försvinna men skriver för tredje gången att rörlig ränta har alltid lönat sig. Din förra tråd om exakt samma ämne fick du samma svar att rörligt är bättre.

Citat:
Citat:
Joda det följde topic, citerade till och med frågeställningen. 0.06 står berörd moderator så vill du stå på dig så får jag starta en tredje tråd ikväll så får ni gemensamt bestämma er din tönt

Jo, då det som sagt är två olika trådar, så håll dig till innehållet i resp. tråd.

Citat:
Det är inte emot reglerna att skriva att man tror sina inlägg försvinner nu får du ge dig. Blir en fjärde tråd ikväll din dåre

Jo, det är det, bryter mot 0.06.

Mvh
Mod
2025-12-04, 18:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Regel 0.06 säger att du inte ska kommentera moderatorsåtgärder i tråden utan i pm. Du har valt att inte följa den regeln

Däremot har du gjort alldeles rätt i att pm:a en moderator och invänta svar. Det är först då du kan kommentera moderatorsåtgärder öppet på forumet. Och just här.

Citat:
0.06. Moderatorsåtgärder
Moderatorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM.

Vad betyder det att kommentera moderatorsåtgärder i en tråd?

- Att klaga på att ens eget eller andras inlägg tagits bort
- Att klaga i den nya tråden på att den gamla tagits bort. En ny tråd som oftast inte hörsammar det som moderatorn sagt varit fel med den tidigare tråden.
- Att man klagar allmänt på en viss moderator eller klagar på mods i allmänhet.

Man har rätt att klaga på åtgärder och på mods, men enbart i pm eller i det här delforumet.

Regeln är så enkel. Det kanske är därför den är så svår att följa.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2025-12-04 kl. 19:02.
2025-12-04, 19:00
Moderator
pbos avatar
Varningarna för 0.06 är helt självklara. Har du läst regeln?
2025-12-04, 19:11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Det är en solklar 0.06.
2025-12-04, 19:16
Medlem
AnonymHingsts avatar
Jag har inte kommenterat åtgärden jag har påpekat att mitt inlägg blev borttaget det är inte samma sak.
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Regel 0.06 säger att du inte ska kommentera moderatorsåtgärder i tråden utan i pm. Du har valt att inte följa den regeln

Däremot har du gjort alldeles rätt i att pm:a en moderator och invänta svar. Det är först då du kan kommentera moderatorsåtgärder öppet på forumet. Och just här.

Vad betyder det att kommentera moderatorsåtgärder i en tråd?

- Att klaga på att ens eget eller andras inlägg tagits bort
- Att klaga i den nya tråden på att den gamla tagits bort. En ny tråd som oftast inte hörsammar det som moderatorn sagt varit fel med den tidigare tråden.
- Att man klagar allmänt på en viss moderator eller klagar på mods i allmänhet.

Man har rätt att klaga på åtgärder och på mods, men enbart i pm eller i det här delforumet.

Regeln är så enkel. Det kanske är därför den är så svår att följa.

Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Varningarna för 0.06 är helt självklara. Har du läst regeln?

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är en solklar 0.06.
2025-12-04, 19:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag har inte kommenterat åtgärden jag har påpekat att mitt inlägg blev borttaget det är inte samma sak.

Jo, att påpeka att ditt inlägg blev borttaget är att kommentera åtgärden.
2025-12-04, 19:20
Moderator
pbos avatar
Citat:
Det är ju att kommentera åtgärden. Det är inte tillåtet. Även om du anser att du inte har uttryckt en åsikt om åtgärden så har du kommenterat den genom att över huvud taget nämna den.
2025-12-04, 19:52
Medlem
AnonymHingsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jo, att påpeka att ditt inlägg blev borttaget är att kommentera åtgärden.

Citat:
Det är ju att kommentera åtgärden. Det är inte tillåtet. Även om du anser att du inte har uttryckt en åsikt om åtgärden så har du kommenterat den genom att över huvud taget nämna den.
Nej, "kommentera" och "påpeka" är inte exakt samma sak
, även om de kan överlappa. Att kommentera innebär att uttrycka en åsikt eller ge en bedömning, medan att påpeka oftast handlar om att lyfta fram något specifikt eller uppmärksamma en sak
2025-12-04, 20:02
Avslutad
Citat:

Varför skulle det vara förbjudet för? Jag sliter i om ni har skrivit ner det eller ej. Vad är huvudsyftet? Att kunna förtrycka och censurera människor utan att dom ska kunna göra sig hörda om övergreppet?
2025-12-04, 20:03
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Läste du mitt inlägg som du citerade? Jag räknade ju upp just det du skriver som ett exempel på vad det innebär att kommentera en moderatorsåtgärd.

I trådar (förutom i just det här delforumet) ska du INTE nämna:

- att tidigare tråd runt samma ämne tagits bort.
- att ditt eller nån annans inlägg tagits bort.
- att du stör dig på eller inte tycker om en viss moderator.
- att du stör dig på mods eller inte tycker om mods i allmänhet.

Allt det faller under 0.06. Du kommenterar helt enkelt en eller flera mods åtgärder genom att göra så.
2025-12-04, 20:08
Medlem
AnonymHingsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Läste du mitt inlägg som du citerade? Jag räknade ju upp just det du skriver som ett exempel på vad det innebär att kommentera en moderatorsåtgärd.

I trådar (förutom i just det här delforumet) ska du INTE nämna:

- att tidigare tråd runt samma ämne tagits bort.
- att ditt eller nån annans inlägg tagits bort.
- att du stör dig på eller inte tycker om en viss moderator.
- att du stör dig på mods eller inte tycker om mods i allmänhet.

Allt det faller under 0.06. Du kommenterar helt enkelt en eller flera mods åtgärder genom att göra så.
Nä jag påpekade att mitt inlägg blev borttaget det är inte att kommentera åtgärden.
2025-12-04, 20:12
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Nej, "kommentera" och "påpeka" är inte exakt samma sak
, även om de kan överlappa. Att kommentera innebär att uttrycka en åsikt eller ge en bedömning, medan att påpeka oftast handlar om att lyfta fram något specifikt eller uppmärksamma en sak

Att öht nämna en moderatorsåtgärd räknas som att kommentera den. Det du skulle ha gjort var att kontakta valfri moderator för den forumdelen och fråga varför inlägget togs bort. Om det inte var den moderator du PM:ade först som tog bort det hade den kunnat hänvisa dig vidare till rätt moderator.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in