2025-12-02, 18:49
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Det är tyst på ryktesfronten men det ligger väl i farans riktning att Johansson och Stroud lämnar. Manneh har i praktiken redan lämnat och nu handlar det bara om hur mycket pengar klubben kan pressa ut av Coventry.
Kiilerich och Törnqvist på det.

Jag ställer stora frågetecken till att ni kommer upp på samma våg som ni balanserade så fint på under året, om vågen ens kommer alltså...
Citera
2025-12-02, 18:51
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Hur går det för Häcken då?
Bättre än GAIS och Mjällby. Men det behöver hända en del för en topplacering.
Citera
2025-12-02, 18:52
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Det tror jag med.
Citera
2025-12-02, 19:21
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei

Potentialen finns men då måste alla steppa upp.
Citera
2025-12-02, 21:20
Medlem
Orm Ondes avatar
Jag är litet orolig för GAIS, jag hoppas att de inte avancerade för snabbt till Europanivå utan klarar av att hålla ihop det vinnande laget och inte mister tränaren. Som Gaisare gläds jag givetvis åt framgångarna men hoppas att det inte gick för fort för att organisationen skall kunna hänga med.

Annars är jag nyfiken på om MFF fortsätter att underprestera eller om de rycker upp sig i år. Att ÖIS är tillbaka är också roligt, kul med tre nya lag i stället för två.
Citera
2025-12-04, 16:48
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Hammarby riskerar ett mellanår med en ny tränare. MFF kommer sparka sin tränare vid halvårsskiftet. GAIS och framförallt Djurgården ser jag som starka utmanare till guldet men då måste de senare börja vinna stockholmsderbyn.

Att inte ha en svensk, dansk eller tysk tränare i vår såskoppsfotboll är ett sjujäkla risktagande. Sidleds är en gambler. Men den nye tränaren kan ha en formidabel synergieffekt: Busanello har talangen att vara allsvenskans bästa spelare om han förstår instruktionerna och har någon som skäller igång hans lungkapacitet. Han har en förmåga att ta sig förbi, eller finta bort, två motståndare som inte setts på svensk mark in a long, long time . Sedan Brolin.
Citera
2025-12-04, 19:16
Medlem
Citat:
Det är tyst på ryktesfronten men det ligger väl i farans riktning att Johansson och Stroud lämnar. Manneh har i praktiken redan lämnat och nu handlar det bara om hur mycket pengar klubben kan pressa ut av Coventry.

Utöver det så har Alexander Johansson och Uba Charles lämnat och Adam Petersson har inte fått förlängning. Man kan eventuellt tänka sig att Stavitsky söker sig till en klubb där han får mer speltid. Inga fler tror jag blir aktuella.

Stavitski är bra, tycker jag. Han borde ni försöka behålla.
Senast redigerad av Mandelgubben 2025-12-04 kl. 20:11.
Citera
2025-12-04, 19:26
Medlem
Kapten Klännings avatar
Jag tror MFF har kickat spanjoren lagom till semestern.
Citera
2025-12-04, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Klänning
Jag tror MFF har kickat spanjoren lagom till semestern.
Varför?
Citera
2025-12-04, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Stavitski är bra tycker jag. Han borde ni försöka behålla.
Ja, jag tror inte han vill dra. Han har fått en hel del speltid. Det var någon pundit på någon podd som spekulerade i att han kanske ville röra på sig men jag tror inte det. Försvinner Stroud så blir han en garanterad startspelare.
Citera
2025-12-04, 20:07
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför?

Om det börjar gå dåligt igen så finns inget tålamod. Han har knappt varit en hel säsong i någon av sina tidigare två klubbar.
Citera
2025-12-04, 20:17
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Klänning
Om det börjar gå dåligt igen så finns inget tålamod. Han har knappt varit en hel säsong i någon av sina tidigare två klubbar.
Han MFF poddaren gav nya tränaren 1 av 5 i betyg. Han var inte nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in