2025-12-04, 02:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Undrar varför män alltid behöver berätta för kvinnor vad de ska göra?

Men nu pratar vi om kvinnor som säljer sexuella handlingar på distans, dvs prostituerade som utgör en pytteliten marginaliserad grupp i samhället.

Helt uppenbart behöver dessa sexsäljande kvinnor vägledning av flera anledningar, samtidigt är de beroende av att deras kunder bryter mot lagen och ingen sexsäljare verkar heller bry sig om detta. Här kan verkligen tala om noll respekt för sexköpslagen.
Citera
2025-12-04, 02:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
. Att bestämma vad andra människor får och inte får göra är något av det värsta man kan göra, enligt mig. Sexköpslagen faller i samma kategori som den gamla lagen mot homosexualitet. Att två människor väljer att ligga med varandra är inget som staten ska lägga sig i. Det är paternalistiskt förmyndarskap. "Vi vet vad som är bäst för dig, även om du vill det själv så är det inte bra för dig, det har vi bestämt, gör nu som vi säger, vi ska skydda dig från dig själv.." vidrigt!

Har du tänkt på kvinnornas värdighet att få bestämma över vad de gör med sina egna kroppar?

Den troligtvis kanske enda anledningen till att du är så engagerad här beror på att du ser kvinnokroppar som vilken handelsvara som helst fast du lindar in ditt budskap med att kvinnor ska få bestämma själva över vad de gör med sina kroppar.

Men samtidigt är inte sexköp någon mänsklig rättighet, om inte du kan få en kvinna att umgås med dig frivilligt utan inslag av ekonomisk ersättning så får du vara utan.
Citera
2025-12-04, 07:16
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Den troligtvis kanske enda anledningen till att du är så engagerad här beror på att du ser kvinnokroppar som vilken handelsvara som helst fast du lindar in ditt budskap med att kvinnor ska få bestämma själva över vad de gör med sina kroppar.

Men samtidigt är inte sexköp någon mänsklig rättighet, om inte du kan få en kvinna att umgås med dig frivilligt utan inslag av ekonomisk ersättning så får du vara utan.

Anser du att kvinnor som väljer att sälja sig anser att deras kroppar är som vilken handelsvara som helst?
Citera
2025-12-04, 07:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Anser du att kvinnor som väljer att sälja sig anser att deras kroppar är som vilken handelsvara som helst?

Jag tror att de försöker intala sig allt möjligt - som att det är de som sitter på makten, att de är mer värda än torskarna (som är föraktliga varelser), att de bara ska göra det här en kort tid för pengarna och sedan göra något riktigt bra med de pengarna, och därför är det ett smart val, etc. etc.. Men att självföraktet hela tiden ligger under ytan, och blossar upp emellanåt.
Citera
2025-12-04, 07:52
Medlem
Jag undrar hur ni sexköpare känner inför rubriken på rapporten?
Citera
2025-12-04, 08:29
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag undrar hur ni sexköpare känner inför rubriken på rapporten?

Tänk om de hade valt en annan rubrik? Tänk om de valt ett svar från någon kvinna som svarat att hon gillar det hon gör. Att hon väljer sina tider när hon ska jobba, att hon gillar mötet med människor, att hon gillar sex t.ex. såsom jag har läst att en del kvinnor svarat i intervjuer.

Hur hade du känt inför en sådan rubrik?
Citera
2025-12-04, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Tänk om de hade valt en annan rubrik? Tänk om de valt ett svar från någon kvinna som svarat att hon gillar det hon gör. Att hon väljer sina tider när hon ska jobba, att hon gillar mötet med människor, att hon gillar sex t.ex. såsom jag har läst att en del kvinnor svarat i intervjuer.

Hur hade du känt inför en sådan rubrik?
Jag förstår att det finns prostituerade som gillar sina jobb. Hur tror du ration ser ut?
Citera
2025-12-04, 08:35
Medlem
Citat:
Men du verkar var bekväm med att utnyttja människor inom alla branscher utom just när det gäller sexköp?

Och varför skulle det var 10-15 män? Räkna på det. EN ENDA kund om dagen måndag till fredag blir 40 000 skattefritt i månaden på en 5-timmars arbetsvecka. Låter det så himla otroligt att det finns många kvinnor som tar den dealen istället för att knega 40-timmars veckor och få ut 25000 efter skatt?

Du undvek frågan, skulle du hellre installera dörrar än att bli påsatt av främlingar?

Om du måste betala för sex bör du fundera på hur "frivilligt" sexet är.
Citera
2025-12-04, 08:38
Medlem
hur många vill inte bara att tiden går när de är på jobbet?!?!?
Citera
2025-12-04, 08:42
Medlem
Citat:
Straffskalan sätts av lagstiftarna. Menar du att det är mer ok att bryta mot en lag ju lägre straff det är? Du kanske slår i lagboken varje gång du vill ta reda på vad du tycker?

Jag väger in hur mina handlingar påverkar andra, du gör det däremot inte.

Att bestämma vad andra människor får och inte får göra är något av det värsta man kan göra, enligt mig. Sexköpslagen faller i samma kategori som den gamla lagen mot homosexualitet. Att två människor väljer att ligga med varandra är inget som staten ska lägga sig i. Det är paternalistiskt förmyndarskap. "Vi vet vad som är bäst för dig, även om du vill det själv så är det inte bra för dig, det har vi bestämt, gör nu som vi säger, vi ska skydda dig från dig själv.." vidrigt!

Har du tänkt på kvinnornas värdighet att få bestämma över vad de gör med sina egna kroppar?

Återigen, hut är du så säker på att dessa kvinnor du köper har valt att sälja sig själv? Att det inte finns någon som på olika sätt påverkar detta?

Du eftersträvar altså anarki? I ett samhälle styrt av lagar bestäms det hela tiden vad man får och inte får göra.

Frihet kan ses på två olika sätt, frihet från eller frihet att.
Citera
2025-12-04, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
hur många vill inte bara att tiden går när de är på jobbet?!?!?
Jag vill ofta att tiden ska gå långsammare på jobbet så jag hinner med allt jag vill hinna med.
Citera
2025-12-04, 10:43
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Du undvek frågan, skulle du hellre installera dörrar än att bli påsatt av främlingar?

Om du måste betala för sex bör du fundera på hur "frivilligt" sexet är.

Du glömmer bort att dom prostituerade i dag 2025 i sverige är till 90-95 % utlänska tjejer
som kommer hit för en kortare period av några veckor eller en månad.
40.000 kr i månaden är en årslön i många fattiga länder.

Men det är ju pga att det är sex som det blir komplicerat. Då kommer moralen in.
Moral som totalt saknas i andra sammanhang.

Kreti och pleti som är prostitutionsmotståndare till 101 % har inga problem med att köpa
en t-shirt på HM för 49,90 kr som tillverkats ev en 14 åring i Kambodja som jobbar 10 timmar
om dagen 6 dagar i veckan för 10 kr om dagen. Inga problem alls. Helt ok.
Det är dom här tjejerna som tar livet av sej på fabrikerna, inte tjejer som säljer sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in