2025-12-03, 23:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Såg precis klart första avsnittet. Jag har aldrig följt denna Joakim tidigare, men min spontana känsla är att han försöker distansera sig från sitt tidigare liv genom att framställa sin mamma som orsaken till allt som gått fel. Det känns som om han vill göra en total image-förändring, från omogen bråkstake till seriös vuxen affärsman, och använder en dramatisk berättelse om sin uppväxt som verktyg. Han väljer denna väg då han de facto hyser ett personlig agg mot henne för att hon tvingades överge honom (och hans obearbetade diagnoser) i unga dagar. Det blir nästan löjligt enkelt för Joakim att både kanalisera och börja tro på sina egna påhitt i mediasofforna, eftersom han verkar ha gått runt i åratal med obearbetad frustration och aldrig haft modet att ta itu med det traumat på riktigt.

Att han nu reagerar kraftfullt och tar in advokater när hans berättelse ifrågasätts förstärker för mig bilden av någon som vill försvara den version av verkligheten som han byggt sin karriär på. Han har tjänat mycket pengar på historien och lär inte få det ekonomiskt svårt framöver, men han kommer också att behöva leva med konsekvenserna av att människor nu får se en annan sida av saken. För mig framstår mamman, styvpappan, styvfarmor och de andra i dokumentären som betydligt mer trovärdiga än han själv. Fastän han borde krypa till korset och sannolikt hade tjänat mer pengar på att skriva ännu en bok om lögnen, är det ändå mer bekvämt för hans psykiska mående att försöka rida ut stormen och behålla de anhängare som redan svalt hans påhitt. Det är min spontana reaktion efter första avsnittet.

Ja, att göra en offentlig pudel à la Paolo Roberto är aldrig rätt väg att gå i dessa dagar. Då blottar man strupen för alla på sig.
Citera
2025-12-03, 23:43
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Tyson
Vem fan är denna snubbe? Varför skrivs det så mycket om honom? Vad är han känd för? Ser ju ut som största white-trash pundaren

Lite oklart. Men jag skulle säja att han är en trafikolycka som många stannar vid. Dock är det största mysteriet och den största sorgen i kråksången att vi har över en miljon åsnor i landet som köpt Bojans "paket" rakt av och sitter likt ett skriande apberg och applåderar denna tragedi till människa. Det är allvarliga fel på människorna i vårt land idag. Det är ett under att så många lyckas ta på sig skorna och ta sig till arbetet i Sverige 2025. Skämskudde.
Citera
2025-12-03, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset
Vill belysa en sak jag just tänkte på när jag såg Anjos pissiga reaktion på dokumentären, i scenen som Bo-göran säger aldrig sänts tidigare, där Jocke sitter och pratar med någon reporter strax efter att boken släppts om incidenten med att sticka ner fingrarna i lampsockeln säger Jocke, "Något som var grovt som jag inte ville ta med i boken för att jag mådde illa när jag LÄSTE det, var när hon säger att jag ska sticka fingrarna ner i en lampa utan glödlampa". Alltså LÄSTE det i papperna för alla pappskallar här inne som inte förstår vad jag menar.

På tiden att Jocke kommer ut med detta bevis han LÄST på en gång tycker jag.

Han sa det där på autopilot, efter att ha hållit lögnen vid liv i flera år utan att någon ifrågasatte den. Han hade hamrat in sin version i allas medvetanden, hjälpt av medier som gav honom fritt utrymme. Han kunde förstås inte föreställa sig att en Bo-Göran plötsligt skulle dyka upp, plöja igenom 1500 sidor BUP och sedan sitta i hans hem och konfrontera honom.
Citera
2025-12-03, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
”SVT sparkar inte uppåt när de granskar Joakim Lundell. Utan neråt”

https://ibb.co/0p6R7p6B

Om Åsa Lindeborg skrev en bra krönika, så var detta motsatsen, dvs helt värdelöst där Joakim Monstret Lundell går helt fri från kritik! Ja, jag kallar honom monstret, det har han faktiskt förtjänat!

Rebecca Eidemo Weidmo Uvell måste var köpt av att Joakim eller totalt oförmögen att inse vad dokumentären handlar om! Inget det hon skriver behandlar det faktum att Joakim hela tiden hävdat att bevisen för tortyren och hemskheterna fanns i journalerna, vilket visade sig vara TOTAL LÖGN! Inget det hon skriver hade hon behövt skriva om hon tagit det vitala faktumet med i bedöminingen! Således måste hon vara blind eller korkad!
Senast redigerad av Deslauriers 2025-12-03 kl. 23:57.
Citera
2025-12-03, 23:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Ja. Det där pratet man ser på olika håll, som i Expressenkrönikan som kritiserade SVT, om att man ska låta bli att ifrågasätta Jocki, 8 år, det känns oärligt.

Jockiboy kom ju aldrig med de där anklagelserna som barn, det var först i trettioårsåldern han gjorde det. Det är ju alltså inte Jocki, 8 år man ifrågasätter utan Jockiboy, 30-nånting.

Nej. Expressen är väldigt höger.
Precis. Det är historier från en vuxen man, och det är en vuxen man som granskas. Skälet till att det inte direkt lades ner är att bevisen som den vuxne mannen hävdade inte finns.
Citera
2025-12-03, 23:53
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Om Åsa Lindeborg skrev en bra krönika, så var detta motsatsen, dvs helt värdelöst där Joakim Monstret Lundell går helt fri från kritik! Ja, jag kallar honom monstret, det har han faktiskt förtjänat!

Båda skribenterna har en del goda poänger tycker jag.
Citera
2025-12-03, 23:54
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Har ingen funderat på hur det kom sig att alla 3 bröder blev som dom blev?
Jockiboy, behöver inte säga mer då alla i tråden redan vet.
Crippa, nu i en stor mediecirkus om sin rättegång.
Jacke, han som växte upp i missbruk & sen själv ramlade dit.

Tror ni mamma var perfekt & att det var barnen det var fel på?
Ljuger Joakim i sin bok om sina upplevelser med barnets ögon?
Nja, jag säger som Reefat El Sayed ”här ligger en gravad hund”

Förlåt men detta är bara trams.

Det finns hur många människor som helst som kommer från sargade hemförhållande som blir riktigt fina människor och det finns tvärt om, folk med en idyllisk uppväxt som blir sargade. Man kan lika väl skylla brödernas beteende på Jockiboi. Vem fan hade orkar stå pall om någon smutskastade din morsa och blev miljonär på en lögn? Hade det varit om min mamma så vet jag inte vad jag hade gjort.

Det är det som gör historien rent ut sagt vidrig. Mannen har varit en psykosunge (kom igen, vi såg dem alla i skolan) där han levde totalt rövare till den grad att morsan inte längre pallade trycket. Efter detta så livnär sig den manipulativa kuken på att smutskasta familjen och tycka så jävla synd om sig själv och svenska - hjärndöda - medborgare som tycker Paradise Hotel är bra TV sväljer skiten med hull och hår.

Det hade varit komiskt om man inte bodde i detta landet men det är också ett bevis på varför allt går helt åt helvete här. Hans följare och supportrar har rösträtt. Låt det sjunka in.
Citera
2025-12-03, 23:54
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tussilago1
Jonna är vacker. Linnea är inte vacker för sin ålder. Sliten och eländig.
Jag förstår verkligen inte om du trollar eller inte.

Julia ser förjävlig ut, både innan och efter alla operationer. Såg ju ut som en sprutnarkoman i rättegången.

Jonna såg säkert "okej" ut förr. Men hon har förstört hela sin kropp och sitt utseende med operationer. Men jag förmodar att hon har något medfött fel eller någon genetisk mutation som gör att hon har ett så pass säreget utseende så jag ska inte vara allt för elak. Eller så är det ett extremt dåligt leverne och/eller misslyckade operationer som har orsakat det.

Linnea ser objektivt bra ut, både innan och efter behandlingar. Antagligen därför som både Julia och Jonna är så avundsjuka på henne och dom kommer aldrig att kunna se ut som henne, oavsett operationer (som bevisligen gör saken värre).
Citera
2025-12-03, 23:55
Medlem
azontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
”SVT sparkar inte uppåt när de granskar Joakim Lundell. Utan neråt”

https://ibb.co/0p6R7p6B

Herregud vilken smörja..
Citera
2025-12-03, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Precis. Det är historier från en vuxen man, och det är en vuxen man som granskas. Skälet till att det inte direkt lades ner är att bevisen som den vuxne mannen hävdade inte finns.

Han är ett vuxet barn, ett direkt resultat av en dysfunktionell uppväxtmiljö.
Citera
2025-12-03, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Han sa det där på autopilot, efter att ha hållit lögnen vid liv i flera år utan att någon ifrågasatte den. Han hade hamrat in sin version i allas medvetanden, hjälpt av medier som gav honom fritt utrymme. Han kunde förstås inte föreställa sig att en Bo-Göran plötsligt skulle dyka upp, plöja igenom 1500 sidor BUP och sedan sitta i hans hem och konfrontera honom.

Ja han sa det säkert på autopilot, men denna sekvensen utspelar sig precis efter att boken har släppts, och på något sätt har Bo-Göran fått tillgång till opublicerat material som han förklarar skulle varit någon dokumentär/större reportage om boken som aldrig blev av/sändes.

Där sitter han med papperna och tror säkert att de aldrig kommer komma ut, men han berättar uttryckligen att just incidenten med att stoppa fingrarna i lampsockeln är tagen (LÄST) från papperna, alltså inte en minnesbild. Enbart detta reportage bevisar ju helt klart att det är en lögn om han ej visar upp detta pappret NU!
Citera
2025-12-03, 23:59
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Herregud vilken smörja..

Verdun är grönsak, det har hon alltid varit. Hon saknar all form av verklighetsförankring, har alltid gjort. Hon tillhör den lilla klick som hatar SVT till frukost, och har gjort så länge jag kan minnas. En av alla utanförskaps-människor på högerkanten i media-Sverige sedan länge. Hennes syfte är inte primärt att tycka/tänka om Bojan, utan att sparka på SVT. Sannolikt har hon, likt Flam och Ganman och en massa andra nobbats av SVTs köttgrytor en gång i tiden, därav hatet. Verkar ytterst vanligt. Sorgligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in