Citat:
Ursprungligen postat av
manurihn.32
Alltså jag tror på honom. Sedan att kanske har överdrivit vissa situationer. Med tiden blir det svårt att hålla detaljer i huvudet. Men det gäller ju även pillerknaprande vuxna...
Sedan har jag liknade upplevelser från min egen barndom. Förövare ljuger. Sedan skyller dom allt på barnet. Dom ljuger osv. Sedan får dom ofta med sig resten av familjen eftersom dom inte har varit i närheten av övergreppen. Ofta håller förövarna en perfekt fasad utåt. Mot familjen och myndigheter. Väldigt manipulativt.
Hur kan du tro på det när han kom ut med det när han var 30+ år? Om han var säg 18 år och precis flytt till en egen lägenhet och kommit ut med det så hade han varit mer trovärdig enligt mig.
Dom lägger ju fram hur mycket bevis som helst emot honom, och när dom ifrågasatte honom så är det uppenbart att han har ljugit, när han t.ex. börjar skylla på Bonnier. Varför visade han inte i papprena vart övergreppen har skett? Han har ju ALLTID sagt att det står i papprena.
Sen tycker jag att framförallt mamman och låtsas-farmorn känns väldigt trovärdiga. Även om jag kan tänka mig (vilket det även framgår) att mamman har missbrukat så tycker jag det är väldigt tydligt att hon inte är någon ond människa, riktigt gullig tant ju!
Jämför det då med Jocke som har öppet hotat influensers/Youtubers, kvinnor och som har förtalat människor i decennier. Han ser dessutom ut som en riktig tattare vilket bara förstärker bilden av honom som en. Jocke, som kletade in sig med bajs och skrev om olika runkmetoder på sin blogg. Eller när han skrev att han inte bryr sig om att Jonna tar livet av sig. Normalt beteende.