2025-12-03, 18:04
Medlem
Bilderberg78s avatar
Det är fult att generalisera de bakomliggande orsakerna genom att trivialisera bort en faktisk demografisk katastrof som har skett, genom att påstå att det är rasistiskt att säga sanningen.

Men det är en politisk metod av vänstern och sker överallt hela tiden i hela världen. Skrik och skrän, inget att säga förutom att alla som inte ställer sig i det röda ledet är nazister.
Citera
2025-12-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
"Folkförändring" finns i Sverige och i alla länder, oavbrutet, och det är ingen som bestrider det.

Det som bestrids i tråden och av expo är att folk "byts ut", en människa ersätts med en annan i större skala. Det tror jag inte har skett i Europa sedan den stora folkvandringsperioden för 1000-tals år sedan.

Men visst, om London tas över av en muslimsk borgmästare (har redan skett), 50% av eleverna i först klass är muslimer (har redan skett) och sedan den 15%iga muslimska populationen stiger till 50% i London, så håller jag med om att ett folkutbyte har skett i London. Det vore ju en sensation, jag tror inte det hänt sedan vikingatiden eller saxarna och normanderna, och man kommer att tala om det om 500 år.

Men Sverige är inte lika populärt som England och London och händer det i London så tar det säkert 100-tals år till i Sverige innan vi är där. Och vi kan ju stoppa det om vi vill, vi bestämmer över våra gränser.

Vem kan stoppa det exakt? Vilka är "vi"? Det svenska folket? Ser det ut som att det går att rösta bort massinvandringen? Att det är något som är valbart?

Och att det skulle ta 100 år är fel. Senast 2050 kommer svenskarna vara i minoritet i sitt eget land med nuvarande invandring. De flesta kommer att uppleva allt detta inom en livstid.
Citera
2025-12-03, 19:07
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Jag kan med lätthet länka 7 hemsidor som visar att vi aldrig varit på månen och att jorden är platt. Alla med officiella siffror från USAs SCB.

Hör av dig med länk när SCB lägger upp sidan "Det pågår ett folkutbyte i Sverige". Då är jag med på tåget.

Jag inväntar med spänning dina länkar till en akademisk rapport från en professor vid Aalto-universitetet, en rapport från Pew Research Center och en artikel från en av Sveriges mest namnkunniga journalister, som visar att vi aldrig varit på månen och att jorden är platt.
Citera
2025-12-03, 19:11
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Vem kan stoppa det exakt? Vilka är "vi"? Det svenska folket? Ser det ut som att det går att rösta bort massinvandringen? Att det är något som är valbart?

Och att det skulle ta 100 år är fel. Senast 2050 kommer svenskarna vara i minoritet i sitt eget land med nuvarande invandring. De flesta kommer att uppleva allt detta inom en livstid.
Nej, mina uträkningar med SCB-siffror i tråden visar att det tar 150-250 år med samma tempo som 2019-2024 och vänligen killgissa inte.

Lagar bestäms av riksdagen i Sverige. Vilka som sitter i riksdagen bestämmer alla som röstar. SD kom till makten för första gången någonsin 2022 och det kan ha med invandring att göra. Det tog "bara" 12 år att få makten från första gången de kom in 2010 och SD är Sverige snabbast växande parti någonsin. Nu är det SD som bestämmer, det kan vem som helst se. Expo är alltså deras naturliga huvudmotståndare.
Citera
2025-12-03, 19:12
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Det är riktigt att Jimmie Åkesson i Expressen skrivit "...i praktiken fått demografiska konsekvenser som långsiktigt medför ett folkutbyte i Sverige". Det tycker jag är en OK formulering.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/kangan-till-sd-efter-ordvalet-inte-i-skick/
Formuleringen "det pågår ett folkutbyte i Sverige" är däremot falsk, ingenting i tråden visar detta, och expo har därför rätt. Att Botkyrka har 61% invandrarbakgrund är inte ett folkutbyte, det är bara svenskar som flyttat ut men de är inte dödade, inlåsta, satta på svältkur. De finns kvar och bor på en bättre ort. Flytta är väl ändå fortsatt tillåtet i Sverige.

"Det förs en invandringspolitik som har demografiska konsekvenser vilka långsiktigt medför ett folkutbyte, men det pågår inte ett folkutbyte."

Det känns inte meningsfullt att fortsätta en diskussion som handlar om ren semantik, och på det märkligaste sätt.
Citera
2025-12-03, 19:14
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
"Det förs en invandringspolitik som har demografiska konsekvenser vilka långsiktigt medför ett folkutbyte, men det pågår inte ett folkutbyte."

Det känns inte meningsfullt att fortsätta en diskussion som handlar om ren semantik, och på det märkligaste sätt.
Det är inte semantik att skilja på "jag vill ha högre lön nu" och "om jag jobbar mer så vill jag ha högre lön i framtiden".

Jimmie fick backa på sitt påstående, men inte för det ha sa utan för ordet "Folkutbyte" som är negativt laddat, lite nazistiskt, och det triggade hans motståndare till att vinna enkla politiska poäng. Jimmie är annars otroligt noggrann med det han säger så det inte kan tolkas negativt av motståndarna som hugger direkt på vanliga ord som "Järnrör".
Senast redigerad av Paris24 2025-12-03 kl. 19:17.
Citera
2025-12-03, 19:15
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Om du inte tror på en hemlig plan, varför använder du dig av begrepp som är gemensamma för de som gör det?

Invandrarna som kommer hit har inte så mycket gemensamt politiskt.

En demokrati som försvagas mer och mer för varje dag är den amerikanska. Regimen där är uttalat fientlig till det som är grunden till det landets styrelseskick. Jag har svårt att se att hälften av väljarna där allihop ville att USA skulle bli en diktatur. Ett underligt vallöfte om att matpriserna skulle sänkas gavs och det fick många desperata väljare att rösta på den nuvarande totale idioten till president.

Jag skrev "hemlig klubb". Dvs ingen tror att det är en enda aktör bakom massinvandringen. Det är en halmgubbe, som vanligt.
Det är många aktörer, löst sammansatta och med olika skäl till att driva på massinvandringen och folkutbytet.

Folkutbytet syftar inte på att en person byts ut mot en annan, naturligtvis. Det betyder, alla vänstermuppar, att Det svenska ( el andra europeiska folk ) minskar och ersätts av folk från Afrika och Mellanöstern.
Det pågår.
Aktörer som tex Expo driver på det men förnekar samtidigt att man gör det. = konspiration.
Citera
2025-12-03, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
https://expo.se/guide/expo-guidar-myten-om-folkutbytet/

För att SCB ska definiera en person som ”med utländsk bakgrund” så ska individen vara född utrikes eller född i Sverige av två utrikesfödda föräldrar. I ”migrationskartans” data så ha man valt att även ta med individer som är födda i Sverige med enbart en utrikesfödd förälder.

Syftet med kartan och dess alarmerande grafik är att stärka SD-narrativet om ett pågående folkutbyte: att majoritetssvenskar systematiskt håller på att bytas ut mot utrikesfödda.

Bryr sig SD-väljare/väljare hur Sverigedemokraterna trixar med data?

Expo... Varför kan inte dessa människor i den organisationen fängslas och låsas in?
De kanske bör låsas in med stöd av Lagen om Psykiatrisk Tvångsvård (LPT) eftersom Expo är en organisation som är farlig för rikets säkerhet.

Alltså varför får Expo finnas men man får inte ha Kårverksamhet som syftat till landets säkerhet.
Hur efterblivna och hjärntvättade är Sveriges befolkning???

Sveriges styrka förr var en homogen befolkning av svenskar, nu är vi ett pissland med oceaner av efterblivna blattar :-( :-(
Citera
2025-12-03, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Sverige är tillsammans med Danmark högst belånande vad gäller privatpersoner i hela Europa. Våra kommuner går på knäna ekonomiskt.
Du begriper som vanligt ingenting det räcker inte att titta på statsskulden och BNP.

Fyra EU-länder har högre privat skuldsättning än Sverige:

https://tradingeconomics.com/country-list/private-debt-to-gdp?continent=europe
Citera
2025-12-03, 19:56
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Jag skrev "hemlig klubb". Dvs ingen tror att det är en enda aktör bakom massinvandringen. Det är en halmgubbe, som vanligt.
Det är många aktörer, löst sammansatta och med olika skäl till att driva på massinvandringen och folkutbytet.

Folkutbytet syftar inte på att en person byts ut mot en annan, naturligtvis. Det betyder, alla vänstermuppar, att Det svenska ( el andra europeiska folk ) minskar och ersätts av folk från Afrika och Mellanöstern.
Det pågår.
Aktörer som tex Expo driver på det men förnekar samtidigt att man gör det. = konspiration.
Expo är drivande i folkutbytet? Expo är i alla fall ingen hemlig klubb.

Vilket arbete gör Expo?
Citera
2025-12-03, 19:59
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Bra skrivet och jag håller med om det mesta.

Det är inte en konspirationsteori att peka på ett dokument eller en enskild politiker och påpeka att det eller denne är ovanligt invandrarvänlig.

Men när man börjar snickra ihop en ”helhet” som man har mycket svaga belägg för där vita medborgare i hela västvärlden medvetet byts ut mot mörkhyade pga diffusa syften då är man inne på en konspirationsteori.

Uttalanden i denna tråd om att det är väldigt ”skumt” att detta sker samtidigt i hela västvärlden och att ”judiska” Expo ljuger om detta är bra exempel på detta.

Det du beskriver är ju bara att folk försöker identifiera vilka krafter som ligger bakom, med varierande framgång och varierande grad av sunt förnuft och stringens.

Jag kan som sagt störa mig på när folk försöker spika fast en enda syndabock, antingen det är judar, sossar, kapitalister eller någon annan specifik grupp. Men det är inte en konspirationsteori att Expo är en av de främsta apologeterna för folkutbytet. Det är inte heller en konspirationsteori att judar varit grovt överrepresenterade bland folkutbytets tillskyndare (i flera länder).

Det är inte heller en konspirationsteori att spekulera i att det är judiskt inflytande som gör att Expo agerar som de agerar, eftersom det inte är en teori om en konspiration utan en teori om att en viss typ av människor påverkar en viss organisation. Det är lika mycket (dvs inte alls) en konspirationsteori som att säga att "SD består mestadels av män, det är därför de är så kallhjärtade mot stackars flyktingar". Det kan möjligen vara överdrivet eller rentav felaktigt, men det är ingen konspirationsteori.

EDIT: För protokollet anser jag inte att Robert Aschberg, Jonathan Leman och samarbetet med amerikanska ADL räcker för att stämpla Expo som en "judisk organisation", och jag anser det hyfsat ointressant att försöka gräva fram fler "judekopplingar" hos Expo. De är vänsterextremister, vilket är långt mer relevant.
Senast redigerad av Threadkiller 2025-12-03 kl. 20:14.
Citera
2025-12-03, 20:25
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
https://expo.se/guide/expo-guidar-myten-om-folkutbytet/

För att SCB ska definiera en person som ”med utländsk bakgrund” så ska individen vara född utrikes eller född i Sverige av två utrikesfödda föräldrar. I ”migrationskartans” data så ha man valt att även ta med individer som är födda i Sverige med enbart en utrikesfödd förälder.

Syftet med kartan och dess alarmerande grafik är att stärka SD-narrativet om ett pågående folkutbyte: att majoritetssvenskar systematiskt håller på att bytas ut mot utrikesfödda.

Bryr sig SD-väljare/väljare hur Sverigedemokraterna trixar med data?

Jag behöver ingen karta. Det räcker att gå utanför dörren så ser man förändringen från när man var ung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in