Citat:
Ursprungligen postat av
OlofJohanssonSvin
Om TS är korrekt och hundarna har misshandlats och straffats så hårt att de inte vågar utföra sitt jobb för att de är så livrädda för att göra "fel" så faller ju hela funktionen med hunden.
Då betalar ju vi skattebetalare bara för att en narcissistisk psykopat och sadsist skall få utlopp för sina sjuka perversioner på alla andras bekostnad i samhället, värdelösa brukshundar och höga kostnader som skattebetalarna står för.
Jag vill inte mina skattepengar skall gå till att ett svin står och boxar hundvalpar hårt i bröstet.
Ja exakt. Det är skattebetalarnas hundar mer än enskilda inom Försvarsmaktens hundtjänstenhet. Dessa hundar ska även tjäna samhället sedan och att de då trasats sönder mentalt först och majoriteten av valparna sedan inte är dugliga- kan inte försvaras med att ett fåtal ändå alltid bara lyckas vid lämplighetsprov.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lava
Våld och smärtande halsband är rätt vanligt inom bruks, av någon märklig anledning verkar arbete med djur dra till sig maktkåta sadister.
Att forstra och träna djur med våld är ungefär lika effektivt och gynnsamt som att uppfostra och träna barn med våld. Sedan är det lämpligt att lägga till att eftersom det kryllar av skickligt folk som lyckas få fram de mest drillade och disciplinerade djuren enbart med mjuka metoder så handlar det sannolikt lika mycket om intelligens som känsla.
Psykopatiska och narcissistiska drag innebär att människor blor snabbare uttråkade, vill framstå som bättre än vad de är och även att de anser att våld är en acceptabel metod för att uppnå resultat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mittokrat
Feminisering har ingenting direkt med feminism att göra. Där får du läsa på. I övrigt har jag inte mer att kommentera i sak.
Vad säger du om att det är en del kvinnor drivande i det här hundplågeriet då?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sasha4life
Mycket bra att misshandeln som denna man begår mot servicehundar uppdagas
Ja men problemet är att det är ett strukturellt problem. Jag bor i mellansverige och har därmed bara upplevt lite av dem här. Karln i reportsget var i Skåne.
Kan jämföra det med att jag inte ville stöta/snärta valpen hårt med fingrarna och även uppgav att jsg dessutom har långa naglar som någpt som gör det ännu mindre lämpligt vilket de istället ansåg var bra. Nu är naglar och stackel inte samma sak men det skvallrar om attityden under ytan på de jag mötte från Försvarsmakten.
Citat:
Ursprungligen postat av
chunky000
Så vitt jag kan läsa mig till så levererar dom en jäkla massa hundar till polisen , så helt kass kan det inte vara.
Hundarna är särskilt
avlade för att vara skarpa och smarta. Tittade senast idag på ett klipp som kom upp av min valp som vid 10 veckor gick fot. Det är valpar som har alla förutsättningar för att bli lyckade tjänstehundar men problemet är att människor påstår att de ska tränas med våld för att annars blir de "samhällsfarliga". Man var till och med så fräck att man påstod att jag endast är kapabel att få fram samhällsfarliga hundar, när jag vägrade använda våld mot min valp. Precis som i et av klippen uppgav så nestraffas den som motsätter sig våld mot hundarna till att bli av med valp, uppdrag och tjänster. Allt beroende av vem det är som sätter enot den här våldsmetodikens sektmedlemmar.
Citat:
Ursprungligen postat av
fsker
Jag jobbade inte på en försvarsanläggning förut och de hundarna såg ut att ha det kanon.
Jag är uppenbart inte ensam i Sverige med att ha en annan uppfattning om vad som pågår. Sedan är tydligen reglerna även att säger du emot, åker du ut.
Det är som sagt ett system där de som redan är i maktposition väljer ut andra för olika uppdrag och på så vis tillsätts tjänsterna vilket innebär en hårt sluten, och kontrollerad grupp.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/larmade-om-plagad--hund-fick-sparken/
Citat:
Schäferhunden Origo slets upp i kopplet så han blev hängande i luften, sprattlade i panik och kämpade för att få luft. Till slut kissade hunden ner sig.
Hemvärnssoldaterna Kenneth Karlsson och Nicklas Krona slog larm, något som fick oväntade konsekvenser.
– Jag fick ett brev där det stod att jag inte ansågs lämplig som hemvärnssoldat, säger Kenneth Karlsson.