2025-12-03, 18:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Hahaha fyfan vilken jävla B skådis han är. 21 sekunder tog det innan man lätt kan se hur han fejkar hur ledsen han är (men klämma fram riktiga tårar kan han).
Och temat? ”Gud vad synd det är om mig!”
Jag kan sätta pengar på att det inte kommer komma riktiga tårar i hans "sammanbrott" i intervjun som kommer i del 2.

Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Men vad är det för fel på er som sitter och följer två utvecklingsstörda bröder från vischan med jordens töntdialekt och deras helt ointressanta liv? Vad får ni ut av det? Är ni fjortisar och totalt ointelligenta?
Jag är varken en följare eller lågt begåvad. Medlem i Mensa.

Han eftersöker mig, det provocerade mig och därför har jag sett till att jag vet mer om hans lögner än han hade önskat.

Jag gräver upp felaktigheter Joakim Lundell kommer med. Med tanke på att han ser till att hans liv alltid är en kaotisk dokusåpa och han alltid har minst 3 aktiva polisanmälningar mot andra är det många lögner att gräva i.
Citera
2025-12-03, 18:38
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cebej
Yes. Och nu sitter hon i en fälla med tre barn.
Hon tvingas(fortsätta) hantera honom.
Hon skulle nog försöka ta barnen och få lite avstånd till Jocke, resa till någon nära anhörig, då det kan finnas en risk för totalt sammanbrott.
Citera
2025-12-03, 18:39
Medlem
Citat:
Hon tvingas(fortsätta) hantera honom

Det klarar hon
Citera
2025-12-03, 18:39
Bannlyst
Varför rycker både Elaf Ali och Filip Dickman ut och försvarar Jocke, har han nåt samarbete med dom?
Citera
2025-12-03, 18:40
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Varför rycker både Elaf Ali och Filip Dickman ut och försvarar Jocke, har han nåt samarbete med dom?

Var finns detta att se eller läsa? Elaf är en människa jag tycker bra om.
Citera
2025-12-03, 18:41
Avstängd
ruskinarmss avatar
Citat:

Gissar att dom är på dekis och hoppas på fördelar om detta ebbar ut till Jockes fördel.
Ebbar mediakarusellen ut till Jockes nackdel är ingen skada skedd eftersom dom ändå är på dekis.
Lite som att köpa aktier när kursen är låg.
Citera
2025-12-03, 18:41
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
De har väl snortat och knullat med varandra typ på någon kändis efterfest. När alla har nåt skit om alla blir det svårt att säga som det är, för då rasar hela korthuset. Måns Z hade kunnat dra med sig halva kändis Sverige i sitt fall
Citera
2025-12-03, 18:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomasoRocchi
Snubben är en överexponerad youtuber. Han kontrollerar knappast snuten i Norrköping. Chilla.
Jag är inte konspirationsteoretiker, jag håller koll på nyheter. Det finns fler artiklar och går att se på Uppdrag Granskning.

Avslöjandet: Polisen lägger ner utredningar trots tydliga bevis
Programmet pekar ut Norrköpingspolisen som ett varnande exempel.
https://www.sverigesradio.se/artikel/avslojandet-norrkopingspolisen-slaktar-utredningar
Citera
2025-12-03, 18:42
Medlem
Såg precis en intervju i Efter fem på TV4 där en donna från Expressen satt och ojade sig över att SvTs reportage gjorde intrång i 8-årige Joakims liv! Utöver de uppenbara lögnerna som det nu visar sig där han själv hävdar att allt finns dokumenterat. Det visade sig vara fel. Platt fall Joakim. Sen när den vuxne Joakim försöker tjäna pengar på allt detta så tycker Expressen att man inte ska kunna granska detta.

Att han förtalar (nu är inte det juridiskt fastställt) sin mamma i boken det ska inte heller få granskas enl Expressen. Allt detta för att skydda den 8-årige Joakim. Detta anges också som skäl av Joakim själv att försöka få bort SvT reportage från Play.

De som sett reportaget kan också se Joakims bidrag till dagens ungdom om olika runk-motiv eller likn samt hur man drar i sig ren sprit osv.

Store Joakims verkar ha väldigt dåligt omdöme mer än att han nu i eftertankens kranka blekhet kanske ångrar hur han hängt ut bla sin mamma och allt för pengar och berömmelse.
Story continues.
Citera
2025-12-03, 18:43
Medlem
knark-kungens avatar
Undrar hur stämningen är hemma hos Jockeboy nu?

Jag ser framför mig en rabiat människa framför skärmen, på bordet ligger ett tjugotal tomma colaburkar, tomma kartor och ett femtiotal fimpar.

Jonna borde ta barnen och sticka, det är ingen bra miljö med en punkterad narcissist.
Citera
2025-12-03, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hon skulle nog försöka ta barnen och få lite avstånd till Jocke, resa till någon nära anhörig, då det kan finnas en risk för totalt sammanbrott.
Jag noterade i en video på tuben inte alls länge sedan att Jonna fick ha vakande ögonen på Jocke. Det var flera personer med i rummet och Jonna hade svårt att fokusera på samtalet med de andra för hon fick ha ögonen på Jocke och även rätta honom i något som hade med barnen att göra just då.
Så gör man inte om man inte har en god anledning till det.
Jocke har säkert bra sidor också, men det är det här mörka och kyliga som styr honom och det här är verkligen inte bra som händer nu.
Citera
2025-12-03, 18:44
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Först släpper samhället fram en sådan här osund person och bygger upp ett jätteego hos honom.
Sedan plockar man bryskt och skoningslöst ned honom på jorden.
Det pratas konsekvenstänk så ofta idag och var är SVT: s konsekvenstänk?
Vi får hoppas att jag har fel, men det känns inte bra i magen hos mig.

Naturligtvis borde han aldrig ha släppts lös i radio eller tv. Faktakontroll borde ha gjorts i samband med boksläppet 2017. Media har ett enormt ansvar här, ett ansvar de uppenbarligen försummat.
Hur tänker du att man ska göra istället? Ska en person som blivit nöjesprofil uppnå någon slags diplomatisk immunitet mot granskning efter en viss tid?

Och vadå "känns inte bra i magen"? Det är bland annat på grund av den här typen av känslosås som vi som samhälle kan hamna i den här typen av situation. För att det "känns bra i magen" att lyssna på någon som på ett utlämnande sätt berättar hjärtskärande historier, och det skulle "inte kännas bra i magen" att ifrågasätta.
Senast redigerad av Gaupe 2025-12-03 kl. 18:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in