2025-12-03, 17:50
Medlem
Twitterturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Jag kan inte läsa hela artikeln : https://www.svd.se/a/9pljRr/sa-vill-joakim-lundell-fa-svt-fallda-for-fortal

Men jag förstår inte detta med att granskningen skulle utgöra förtal.

Borde inte boken utgöra förtal då också? Man måste väl kunna få granska sanningshalten i en biografi utan att det är förtal?
Bo-Göran har ju bara konstaterat att det saknas stöd i för Jockes påståenden i handlingarna.
Handlingar där Jocke menar att det ska finnas stöd. Det är väl inte förtal?

Detta verkar desperat. Också otaktiskt att ta slut på alla krafter redan. Det kommer ju 2 delar till.

Vill Jocke få en lite mer bred massa med sig än de debila följarna tror jag han gör bort sig lite här. Han sätter sig själv på en pedestal som någon som inte får granskas eller kritiseras. Så vinner man inga poäng i det långa loppet.
Med den logiken är ju i princip allt som media skriver om förtal.
Expressen avslöjar att SD politiker kallat någon för neger?
Förtal.
DN journalist avslöjar att en VD för ett företag dumpat giftigt avfall i skogen?
Sorry, förtal.
Senast redigerad av Twitterturken 2025-12-03 kl. 17:53.
Citera
2025-12-03, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Jo det är det.

Nä, detta är en mild bris jämfört med Quick-affären.
Senast redigerad av TomasoRocchi 2025-12-03 kl. 18:07.
Citera
2025-12-03, 17:51
Medlem
Tervulls avatar
Min son har hört att Jocke drivit en tjej till självmord. Är det månne detta som kommer fram i nästa avsnitt? Det ryktas också om att den här reportern som gjort dokumentären måste ha polisskydd nu då Jocke känner inte så trevliga personer. Men detta kommer från en 15 årig kille som lyssnar på ticktok så jag säger inte att det är sant. Sonen säger att detta är välkänt men jag har aldrig hört något om detta.
Senast redigerad av Tervull 2025-12-03 kl. 17:54.
Citera
2025-12-03, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomasoRocchi
Nä, detta är en mild bris jämfört med Quick-affären.

Du saknar kognitiv förmåga för att se scoopet av detta.
Citera
2025-12-03, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Men detta kommer från en 15 årig kille som lyssnar på ticktok så säger inte att det är sant.

Varför låter du ditt barn vara där? Oansvarigt som fan ju.
Senast redigerad av TomasoRocchi 2025-12-03 kl. 17:58.
Citera
2025-12-03, 17:54
Avstängd
En porrfilm läcker så lätt

Joakims förklaring till hur han läckte deras porrfilm
https://www.youtube.com/watch?v=LzqAsA9R9OE

Här beskriver han hur familjehemmet "torterade" honom också (nuförtiden säger han att det var bra där) och hur han blev riksefterlyst och kom till ungdomshem
https://www.youtube.com/watch?v=n1zd-yAMEJA&list=PLMumwjLLTy0_T61atcu-cQz7KIys6UPbX
Senast redigerad av Pallal 2025-12-03 kl. 17:59.
Citera
2025-12-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Varför skulle han? Dom har ingen kontakt.
Chrippa kan väl ge henne pengar. Han är jätterik.
Näjust.. det är han som lånar av dom. *rättar*
Eller levde han på Linnea?
En son med 100 miljoner
Och inte ger ett skit till sin mamma
Oavsett
Fy!
Hoppas barnbarnen blir bättre
De lär ju inte bli influensers
LÄNGTAR till Alpha barnen växer upp!
Citera
2025-12-03, 17:55
Medlem
Citat:
Du saknar kognitiv förmåga för att se scoopet av detta.

Att en fucking influencer (äckligt skitord) eventuellt har kommit med grovt falska anklagelser mot sin mamma är inte jämförbart med Quick-affären.
Senast redigerad av TomasoRocchi 2025-12-03 kl. 17:59.
Citera
2025-12-03, 17:55
Medlem
Citat:
Det är ju så sjukt så det är fan inte sant alltså. Vart är myndigheterna i detta land?! Hur har detta generalfel kunnat ränna runt som han har gjort?

Jag har har haft svårt att förstå - under alla dessa år - hur han har kunnat lyckats när det finns så otroligt mycket vidrig skit som han gjort mot folk.
Citera
2025-12-03, 17:56
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
För att ni ska förstå precis hur manipulativ och illvillig han är:

Jockes bror har försökt sära på brodern Chrippa och hans fru Linnea, han lyckades i januari 2024. Sen åkte paret utomlands tillsammans för att reda upp sin konflikt. Drevet har då pågått i full effekt mot Linnea i två veckor, men Joakim och Anjo startar tillsammans upp ett drev även mot Chrippa samma dag dom får veta att dom rest utomlands tillsammans.

Några dagar senare när paret sitter på flyget hem tar Jocke reda på vilken tid dom landar och åker dit för att sära på dom. Det gör han och tar med Chrippa hem. Men det är vad han säger som blir intressant, i backspegeln nu.

Januari 2024, när Jocke fått som han vill och särat på paret

"Och jag hoppas nu att alla på internet bara kan lägga locket på och låta detta vara, för dom här personerna behöver få vara ifred. Annars kommer detta sluta i en katastrof, annars kommer det sluta med att nån inte lever tillslut om det här drevet liksom bara hugger på och hugger på och hugger på."

har drevet mot Linnea pågått i blott tre veckor, mot Chrippa i knappt en. I början av februari 2024 framkommer det att Chrippa och Linnea återigen har börjat träffas och då slänger sig Joakim in i Anjos studio och piskar igång drevet igen.

Och drevet har fortgått, i nästan exakt hundra veckor nu - när Joakim försökte stoppa det efter en vecka (när han fått sin vilja igenom). Joakim har fortsatt dreva, trots att han efter tre veckors drev trodde att ett fortsatt drev skulle resultera i självmord. Det kallar jag uppsåt.

Monstret var det.

Joakim bestämmer att Chrippa och Linnea ska göra slut
https://www.youtube.com/watch?v=qZSBsNN8KJ0

Och: Joakim påstår mycket annat i videon som inte är sant som ska få honom att verka god. Jonna lånade ut bilen och fixade en lägenhet men Joakim hade nycklar dit och krävde när han fått den att Linnea inte skulle vistas där, taxin Jocke betalar tänkte Linneas mamma betala när hon var framme, men Jocke vägrade ta emot pengarna och så vidare.

Men vad är det för fel på er som sitter och följer två utvecklingsstörda bröder från vischan med jordens töntdialekt och deras helt ointressanta liv? Vad får ni ut av det? Är ni fjortisar och totalt ointelligenta?
Citera
2025-12-03, 17:57
Avslutad
Citat:
En porrfilm läcker så lätt
https://www.youtube.com/watch?v=LzqAsA9R9OE

Hahaha fyfan vilken jävla B skådis han är. 21 sekunder tog det innan man lätt kan se hur han fejkar hur ledsen han är (men klämma fram riktiga tårar kan han).
Och temat? ”Gud vad synd det är om mig!”
Citera
2025-12-03, 17:57
Medlem
Citat:
En porrfilm läcker så lätthttps://www.youtube.com/watch?v=LzqAsA9R9OE

Går den p-rullen fortfarande att hitta? Vill se Jonna guppa lite
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto