2025-12-03, 17:33
Medlem
carlpetersen73s avatar
Kommit till skott och satt upp en ca 15 meter lång ljusslinga längs med hustaket och ned för knutarna. Tar ni ned er slinga på sommaren, eller kan man låta den sitta kvar? Har bara haft enklare varianter tidigare, den här var lite bökig att få upp. Påminner om den här, fast längre --> https://www.clasohlson.com/se/LED-Pro-utbyggbar-ljusslinga-med-5-ars-garanti,-utomhus-Northlight/p/36-8071
Citera
2025-12-03, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Påminner om den här, fast längre --> https://www.clasohlson.com/se/LED-Pro-utbyggbar-ljusslinga-med-5-ars-garanti,-utomhus-Northlight/p/36-8071

Jag har bara på balkongen och tar ner den.

Hade jag haft en slinga med 5 års garanti (som Clas Ohlsons) längs hustaket kanske jag hade låtit den varit kvar, om den inte varit i vägen. Men jag hade sparat kvittot ifall det skulle bli något fel på den.
Citera
2025-12-03, 17:47
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Satte upp belysning på ballen för ungefär tre år sedan, och den har fått hänga sedan dess.
Citera
2025-12-03, 18:01
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Kommit till skott och satt upp en ca 15 meter lång ljusslinga längs med hustaket och ned för knutarna. Tar ni ned er slinga på sommaren, eller kan man låta den sitta kvar? Har bara haft enklare varianter tidigare, den här var lite bökig att få upp. Påminner om den här, fast längre --> https://www.clasohlson.com/se/LED-Pro-utbyggbar-ljusslinga-med-5-ars-garanti,-utomhus-Northlight/p/36-8071

Jag har alltid plockat ner men i våras fick den hänga kvar då den ändå döljs av bladverk under den gröna årstiden. Fungerade utan problem vid upptändning nu.
Citera
2025-12-03, 19:12
Medlem
sykkelpumps avatar
Nej. Jag hittade hem utan ljusslingor för 40 år sedan och det går fortfarande bra.
Så skiten kommer aldrig upp i eller på mitt hus, så länge jag är herre i mitt eget hus.
Citera
2025-12-03, 19:35
Medlem
DoktorNos avatar
Har ljusslingor i äppelträden och de sitter uppe året runt. Är inget fan av att dekorera själva huset som en julgran.
Citera
2025-12-03, 23:12
Medlem
atts avatar
Ljusslingor och liknande är ett otyg. Vad är det för fel på mörker?
Senast redigerad av att 2025-12-03 kl. 23:14.
Citera
2025-12-04, 10:50
Medlem
Jag låter de slingorna som är besvärliga att ta bort sitta kvar året runt.

Däremot om det skulle varit stora, typ, isdroppsslingor i takfoten, sådana som tydligt syns på sommaren, då skulle jag tagit ner den.

Eller, jag skulle inte ens sätta upp en sådan stor, synlig, slinga i takfoten, som då måste tas ned varje år...
Senast redigerad av Cuttherope 2025-12-04 kl. 11:28.
Citera
2025-12-09, 23:04
Medlem
jtds avatar
Vadå ta ner ?? Blir ju mörkt på sommaren också sätt på senare bara för det är inte mörkt lika lång tid på dygnet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in