2025-12-03, 17:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag tror inte att dom är sammankopplade. Sunt förnuft får man med sig i livet innan högre studier. Antagningskraven kanske borde höjas dock för att sålla bort aspiranter som inte har förmågan att tänka kritiskt.

Vi har försökt säga detta i några år här (var annars? Man blir hotad till tystnad direkt när man öppnar munnen om Joakim Lundell offentligt).

Skillnaden är att Thomas Quick aldrig hade ett ont uppståt, han ville inte se smärta och förödelse, han var bara en kicksökande mytoman som gillade uppmärksamhet.

Det som driver Joakim är hat, hämnd, beundran och kontroll. Det är betydligt mycket farligare.

Jag tror inte alls att han är schitzofren, det är dokumenterat att han har ”livlig fantasi”. Jag tror att han är mytoman eller bara älskar att känna makten av att han lyckas lura i nästan vem som helst vad som helst. Jag menar välutbildade media-personligheter har suttit och lydigt nickat med i hans fantasihistorier. Dom har inte ens märkt av att han flinar när han förstår att han blir trodd.

Jag tror inte han har dessa minnen. Han hade inte dessa minnen förrän han blev 30 ungefär. Sen dess har han hittat på detta och påstått att han ”får tillbaka minnen” när han läser nya papper.

Han ljög om det precis som han hittat på alla beskyllningar mot hans gamla snickare, som han påstod var sexförbrytare, knarkare, att han tog livet av Jonnas foster (hon gjorde abort ”på grund av honom”), att han förskingringrat flera miljoner kronor från Jocke och Jonna och mer därtill.

Eller sin bror, som han nu polisanmält 20 gånger på två år, för att brodern valde att fortsätta en relation med hans nuvarande fru - vilket Joakim inte ville. Eller frun, som han påstår är psykopat, och att hon psykiskt misshandlar Chrippa, fysiskt misshandlar hans barn, är delaktig i kidnappning med mera.

För att vara djävulens advokat så riktade han sig inte till barn alls under hans ”runkbloggstid”. Men, likförbannat riktar han sig till barn idag och bedriver brutala hatdrev bakom kulisserna som tack och lov inte resulterat i något självmord - än.

Det är absolut hög tid för media att ta sitt ansvar gällande detta debacel.

Joakim Lundell har fått bedriva 2000-talets häxprocesser, med stöd av media.

Hälsa GW!

Haha ja, det är värre än Thomas Quick fallet.
Jag har bara sett denna dåre i förbifarten men jag behöver inte mycket tid för att göra en utvärdering av vad en människa går för (i dom flesta fallen). Och för denna pajas så behöver man 3 sekunder ungefär för att veta vad det är för självmärkt psykfall.
Citera
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomasoRocchi
Vad?

Hon har lämnat bort honom,hon har nekat till hjälp hon blivit erbjuden.
Nu har jag inte hört allt i denna historia, är inte så insatt.
Har inte läst hans bok heller så..
Men hon har ju inte lyckats med sina söner direkt.
Alla verkar ha sina demoner och annan skit. Något knas är det ju.
Dåliga gener där?
Citera
Medlem
miapetters avatar
Mycket intressant av Emanuel Karlsten
https://www.youtube.com/watch?v=DhZCrEXW1NU
Citera
2025-12-03, 17:24
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Det kanske han har men han vet väl alltid bäst och gör tvärtemot vad proffsen föreslår.
Han frågar väl sin kompis Anjo som går omkring i vad som ser ut som vuxenblöja under sina hängbrallor. Anjo säger ”kör på bara!”.

Är det något Jåcke varit duktig på så är det att enbart omge sig med ja-sägare. Då blir det så här. Han är totalt ensam.
Citera
2025-12-03, 17:24
Medlem
Ironi att han låter sin dåliga barndom komma tillbaka som ett spöke och även förstöra hans vuxenliv
Citera
2025-12-03, 17:25
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Obegriplig story. Varför har inte mamman ifrågasatt sanningshalten själv? Varför ska SVT behöva rycka ut som nån white knight?

Ska mamman gå i strid med nån miljon debila hatare själv?
Klart det är bättre att ha SVT vid sin sida.

Dessutom granskar SVT lite mer än bara tortyrhistorierna.
Citera
2025-12-03, 17:26
Medlem
Rainmans avatar
Satan vad olof k hade gottat sig i detta
Citera
2025-12-03, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset
Fattar du trögt? Han har sagt att hans bevis för det han säger finns i journalerna, dvs att det inte är minnen. Men när SVT läst journalerna, och till och med frågar honom en extra gång under intervjun om dessa historier finns bevisat i journalerna säger han ja.

Han har alltså sagt att bevisen finns där, men dem finns ej där. Hur kan det vara så jävla svårt att förstå?
Galet många som sett/hört något från avsnittet som inte avsnittet tagit upp.

Nästan i klass med alla som är säkra på att sett matchen där Arne ska ha sagt det om kameruns avbytarbänk.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Sunt sett borde man granska alla av den här typen av "kändisar" där den enes uttal trumfar den andres i PR-jakt/offerkofta etc, men av någon anledning verkar media gilla att haka på och glida på onlinepopularitet snarare än reda i sanningar.
Jag har inte sett programmet men nu verkar det retts i sanning och såklart - ramaskri. Det är så töntigt så man tappar tron på ungdomars blivande vuxna liv/förhållningssätt till andra personer.

Alla som flera år gått och investerat medkänsla, tid och omsorg eller allt vad fan det må vara i den här djävla missbrukstomten reagerar just pga man investerat så otroligt mkt, men reaktionen blir bara oerhört töntig.
Den här Jocke eller vad han heter (självklart ska artistnamn växlas emellanåt också) beter sig som ett barn som i sig själv är rätt skev med att sitta i varenda morgon och kvällssoffa i TV och berätta ditten och datten som inte verkar stämma/kryddats.

Han är ju bara en snubbe som på sin höjd genomlevt ungefär vad 5-15% av svensk befolkning genomlevt och allt skall fan kunna funka ändå, och det är absolut ingenting han förtjänat att bli rik på. Att han blivit förmögen på den här bullshit-grejen är töntigt i kvadrat - falska pengar som jag ser det.

Överst på Flashback, tv-program igen, pr-tönteriet fortsätter.
Hoppas han försöker göra juridik av allting, så ska vi se att luftslottet faller på riktigt

Hans föräldrar borde dra han inför rätta och hans tillgångar måste förverkas. Annars så är han ju än vinnare ändå. Brott ska inte löna sig. Exploatering av andra människor ska fan inte heller löna sig.
Det är en Kalle Anka värld vi lever i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Ska mamman gå i strid med nån miljon debila hatare själv?
Klart det är bättre att ha SVT vid sin sida.

Dessutom granskar SVT lite mer än bara tortyrhistorierna.

Ja men vet man om hon rent av har tagit kontakt med SVT? Ungefär som när Guillous mamma sa till expressen att han var en lögnare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instrumentet
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article14570608.ab

Att detta glorifieras tycker jag är fel, 2 trasiga "ungdomar" som ska spela in en porrfilm och eventuellt förstöra för sig själva för gott.

Vidrigt säger jag... vad tycker ni?

bra
Citera
2025-12-03, 17:28
Medlem
bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem