2025-12-03, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Man yrkar även på 1,5 år fängelse för Julia vilket är lite konstigt om det nu är så att Chrippa tvingat henne att skicka pengarna fram och tillbaka hela tiden

Självklart skiter åklagaren i den snyfthistorien, hon har tvättat över 2 miljoner och levt gott på dom pengarna i flera år, klart hon också förtjänar straff för det.
Citera
2025-12-03, 16:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Nu är det ju du som gör skillnad på hennes närvaro och de övrigas närvaro. Du som är så påläst vet väl att är hon med via länk så räknas hon som närvarande, punkt. Hon behandlas juridiskt precis som alla som sitter i salen. Rätten har dessutom aktivt godkänt hennes medverkan via länk, så det finns egentligen inget att diskutera.
Nej, det är inte jag.
Det är skillnad på att vara på plats varje dag - som Chrippa varit
och på att
Närvara via länk - som Julia gjorde en dag.

Vore det ingen skillnad så skulle man aldrig kräva närvaro i rätten.
Citera
2025-12-03, 16:41
Medlem
Så 3 år och 5 månader yrkar åklagaren på?
Vad är det för jävla trams straff?
Ge han reseförbud och minst 6 år så luffaren får känna det på riktigt.
Mesiga jävla system
Citera
2025-12-03, 16:41
Medlem
Lite över 3 års fängelse yrkar alltså åklagaren på och ingen häktning efter rättegången avslutas. Vilken kan tyda på vart de lutar jag tror han kommer landa runt 2 års fängelse någonstans där. Men vi får se lär ju gå till både hovrätt och även ett HD utlåtande lär komma angående den ny lagen han står åtalad för.
Så fängelse inställningen kanske kommer någon gång i början på nästa vår/tidig sommar?
Citera
2025-12-03, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Nu är det ju du som gör skillnad på hennes närvaro och de övrigas närvaro. Du som är så påläst vet väl att är hon med via länk så räknas hon som närvarande, punkt. Hon behandlas juridiskt precis som alla som sitter i salen. Rätten har dessutom aktivt godkänt hennes medverkan via länk, så det finns egentligen inget att diskutera.

Och tycka att närvaro på sin egen rättegång, visar att man vill göra rätt för sig. Jisses, vilken idiot, han är!
Citera
2025-12-03, 16:49
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HSHH
Lite över 3 års fängelse yrkar alltså åklagaren på och ingen häktning efter rättegången avslutas. Vilken kan tyda på vart de lutar jag tror han kommer landa runt 2 års fängelse någonstans där. Men vi får se lär ju gå till både hovrätt och även ett HD utlåtande lär komma angående den ny lagen han står åtalad för.
Så fängelse inställningen kanske kommer någon gång i början på nästa vår/tidig sommar?

Varför skulle det dröja så länge?
Citera
2025-12-03, 16:49
Medlem
Corren:

"Enligt åklagaren bör Chrippa dömas till 3 år och 6 månader"

"Åklagaren anser att 29-åringen ska dömas till fängelse i ett år och sex månader.
Åklagaren anser att Chrippas pappa ska dömas till fängelse i ett år och Linnéa Lundström till fängelse i ett år och två månader."
Senast redigerad av 111-111 2025-12-03 kl. 16:54.
Citera
2025-12-03, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Varför skulle det dröja så länge?

Innan tingsrätten kommer med sin dom kan de ta upp till 4 veckor, sen är de jul tider och sen har man 3 veckor på sig att överklaga och det är praxis att man väntar in i de sista med att överklaga. Sen ska de få en plats i hovrätten där ska man se om hela tingsrätts förhandlingen. Sen tar de några veckor innan hovrätt fastställer eller ändrar domen. Sen ska förmodligen Chrippa överklaga de nya lagen till HD och de tar några veckor innan dom yttrar sig. Sen ska Chrippa få ett inställnings datum till kriminalvården och de kan va en 90 dagar tids period som längst.
Citera
2025-12-03, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Corren:

"Åklagaren anser att 29-åringen ska dömas till fängelse i ett år och sex månader.
Åklagaren anser att Chrippas pappa ska dömas till fängelse i ett år och Linnéa Lundström till fängelse i ett år och två månader."

Och den enda som kommer ”brösta” sitt straff, är Julia.
Citera
2025-12-03, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Och den enda som kommer ”brösta” sitt straff, är Julia.

Helt klart. Nu jobbas det i Tomteverkstaden.
Citera
2025-12-03, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoxMingo
Så 3 år och 5 månader yrkar åklagaren på?
Vad är det för jävla trams straff?
Ge han reseförbud och minst 6 år så luffaren får känna det på riktigt.
Mesiga jävla system

Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Corren:

"Åklagaren anser att 29-åringen ska domas till fängelse i ett år och sex månader.
Åklagaren anser att Chrippas pappa ska dömas till fängelse iett år och Linné Lundström till fängelse i ett år och två månader."

Visst är det trams men han trodde ju att han skulle gå helt fri.
Trodde nog även Snean. Detta hade hon nog INTE förväntat sig.
Nu vet vi ju inte om det blir så. Dom kommer säkert överklaga.
Men jag får nästan lust att fira lite.
Jag gissade på 2 - 3 år för Chrippa.
Julia samhällstjänst, ev boja. Snean böter så..
Detta låter fint i mina öron
Citera
2025-12-03, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Visst är det trams men han trodde ju att han skulle gå helt fri.
Trodde nog även Snean. Detta hade hon nog INTE förväntat sig.
Nu vet vi ju inte om det blir så. Dom kommer säkert överklaga.
Men jag får nästan lust att fira lite.
Jag gissade på 2 - 3 år för Chrippa.
Julia samhällstjänst, ev boja. Snean böter så..
Detta låter fint i mina öron

Det kan ju bli mer för Chrippa. Det tänker han nog inte på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in