2025-12-02, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
Jag tillhör 100% segmentet på alla sätt och vis men börjar redan tröttna.

De är för politiska och behöver mer brainroot och underhållning. Man orkar inte klicka på artikel efter artikel och känna upprördhet och irritation. Läser man svt så består en stor del av vardagsnyheter och sport.

Tror inte 100.se kommer överleva mer än två år om ens ett.
Tror han kan finnas kvar i många år. Sverige har fortfarande en relativt stark fackföreningsrörelse och bidragsgivare kan nog tänka sej putta in många miljoner för att kunna påverka lagstiftningen.
Citera
2025-12-02, 08:39
Medlem
.nattramn.s avatar
Som jag förstår det planerar de att ha partiledardebatt. Det hade ju varit bra om de blev lite konkurans i dessa. Agenda är usla.

Jag gissar på att det finns en bra möjlighet att konkurrera på detta fällt.

På SR sa de att de hoppas få med alla partiledare men om inte det går kör de ändå. Det blir fattigt då om flera partier inte ställer upp. Men det blir nog dålig reklam för de partierna.

https://www.sverigesradio.se/artikel/traditionella-medier-utmanas-100-se-planerar-egen-partiledardebatt

Jag tror på en mer spännande valrörelse tack vare 100% om detta sker.
Citera
2025-12-02, 11:04
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Väldigt tunt med innehåll. Men jag antar att det kommer bli mycket mycket mer. Annars blir det pannkaka av allt.

Ett nytt program var tredje dag räcker inte.
Citera
2025-12-02, 11:34
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Väldigt tunt med innehåll. Men jag antar att det kommer bli mycket mycket mer. Annars blir det pannkaka av allt.

Ett nytt program var tredje dag räcker inte.
Jag tar hellre få program av bra kvalitet än att man skall stressa fram en massa content av varierad kvalitet. Men jag antar att de kommer bli varma i kläderna och komma ut med mer så småningom.
Citera
2025-12-02, 18:13
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Nytt avsnitt av "Sverigebilden". Med Paulina Neuding.

https://www.100.se/program/sverigebilden/paulina-neuding-igar-kvall-i-sverige-59
Citera
2025-12-02, 18:26
Medlem
deLuzes avatar
Citat:
Nytt avsnitt av "Sverigebilden". Med Paulina Neuding.

https://www.100.se/program/sverigebilden/paulina-neuding-igar-kvall-i-sverige-59

Låt mig gissa, hon säger att bilden av Sverige som ett lugnt och tryggt land som bygger på tillit håller på stt förändras?

Sådant som ingen har sagt 20 000 ggr redan...
Citera
2025-12-02, 18:33
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deLuze
Låt mig gissa, hon säger att bilden av Sverige som ett lugnt och tryggt land som bygger på tillit håller på stt förändras?

Sådant som ingen har sagt 20 000 ggr redan...

Det handlar om hennes bok "Igår kväll i Sverige". Handlar om hur media och politiker inte vågade prata om vissa problem och chocken när Trump gjorde Sveriges problem till ett internationellt mem.

Inga nyheter direkt för många av oss här. Vi har diskuterat saken till leda. Men hyfsat snack ändå.
Citera
2025-12-03, 02:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Jag tror att detta är dömt att misslyckas faktiskt. Det blir ett nytt kvartal. SVT finns kvar och kommer inte att uppvägas på något sätt genom denna satsning. Jönsson passar bäst på lördagar med en kort och kärnfull betraktelse över tingens väsen tvärt emot vad SVT och SR förmedlar. Det här blir bara för mycket.

Tittade på samtalet mellan Expressens Thomas Mattsson och Aftonbladets Jonna Sima om Socialdemokraternas trollfabrik, men ledsnade i princip direkt. Ser inte att det samtalet tillförde något.
Citera
2025-12-03, 07:36
Medlem
deLuzes avatar
Citat:
Det handlar om hennes bok "Igår kväll i Sverige". Handlar om hur media och politiker inte vågade prata om vissa problem och chocken när Trump gjorde Sveriges problem till ett internationellt mem.

Inga nyheter direkt för många av oss här. Vi har diskuterat saken till leda. Men hyfsat snack ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag tror att detta är dömt att misslyckas faktiskt. Det blir ett nytt kvartal. SVT finns kvar och kommer inte att uppvägas på något sätt genom denna satsning. Jönsson passar bäst på lördagar med en kort och kärnfull betraktelse över tingens väsen tvärt emot vad SVT och SR förmedlar. Det här blir bara för mycket.

Tittade på samtalet mellan Expressens Thomas Mattsson och Aftonbladets Jonna Sima om Socialdemokraternas trollfabrik, men ledsnade i princip direkt. Ser inte att det samtalet tillförde något.

Precis, det är samma gamla tyckare med samma gamla åsikter som de har i sina ledare, krönikor och poddar.

Folk säger att de "utmanar" SVT men det är ju precis det de inte gör; det finns redan hundra sådana här kanalrer. SVT:s styrka ligger inte i vinklingen utan i utbudet.. Det är väder, sport, barnprogram, osv.. Vill man utmana dem måste man erbjuda ett icke-politiskt innehåll
Citera
2025-12-03, 13:02
Medlem
NewDawnFadess avatar
Tror att 100% skulle tjäna på att lägga upp sina avsnitt på Youtube. Det behöver inte publiceras där exakt samtidigt som på hemsidan, ifall de vill prioritera den. Kanske lägga upp på tuben en eller tre dagar senare. På så sätt kan man prenumerera på 100%, få kommentarer och se antal tittare och prenumeranter.

Bra initiativ oavsett, hoppas att det lyckas!
Citera
2025-12-03, 15:21
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deLuze
Precis, det är samma gamla tyckare med samma gamla åsikter som de har i sina ledare, krönikor och poddar.

Folk säger att de "utmanar" SVT men det är ju precis det de inte gör; det finns redan hundra sådana här kanalrer. SVT:s styrka ligger inte i vinklingen utan i utbudet.. Det är väder, sport, barnprogram, osv.. Vill man utmana dem måste man erbjuda ett icke-politiskt innehåll

Jag hade hoppats på ett rappare innehåll och med lite mera kontroversiella påhopp på vänsterns lögner. Allt det Henrik iof redan gör så bra varje lördag...

Problemet är väl att ingen vänsterdebattör skulle ställa upp i program som skulle avslöja för många sanningar så det blir dålig stämning...
Citera
2025-12-03, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hehe, bra trollat... SVT och "efterlever en hög standard" i en och samma mening är enkom guld...

För alternativ media, likt HJ och hans nystartade sajt - vad skulle du säga att de har att vinna på att ansluta sig till det pressetiska systemet?

Principen att kunna granska och granskas och följa vissa grundläggande pressetiska normer bör väl följas av alla? Är inte det stora problemet just att nischad media inte lever upp till dessa grundkrav?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in