2025-12-03, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Hahah försvinn ur mitt liv - videon är det mest patetiska jag någonsin sätt. Jocke ligger alltså utslagen i sängen som en femåring, samtidigt som Jonna anklagar världen för att Jocke mår dåligt. Jag visste att han var patetisk, men såhär illa?

Jösses.... Tittade också precis.
Citera
2025-12-03, 15:42
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyclone-B
Han är rökt. Bara hans barnaskara till följare som förvarar han. De andra som gör det över 18 år är bevisligen barn mentalt och tänker med känslorna.

Skönt ändå att han skyller på TV4 och förlaget som gav ut boken när han ställs mot väggen.

Klart att allt är fabricerat för att tvätta bort "Jockiboi". Att folk går på skiten. Jävla pajas
Det är ändå rätt smart upplägg. Först skaffar man sig en follower-skara med barn på nätet, inga problem eftersom han själv med fru egentligen är barn. Sedan kan man nå ut till dem med i princip vad som helst påhitt, även om sin mamma som man kan hata av olika skäl. Jag tror har mår lite bra av detta, att slå på någon, men förekommer det lögner så blir resultatet negativt och särskilt illa blir det av hans diagnos som gör att han aldrig aldrig kan erkänna att han gjort fel. I min bok är det Autism, men det kan finnas en massa andra orsaker också att man inte erkänner fel. Men att såga sin mamma och sin bror med fotknölarna kan aldrig sluta bra.

Jag såg del 1 och har sett TV4-serien och detta är ett av de svåraste fallen jag sett och jag kan faktiskt inte säga om han ljuger eller mamman. Båda är knepiga. Jag hoppas del 2+3 kan få mig att ta ställning.
Senast redigerad av Paris24 2025-12-03 kl. 15:46.
Citera
2025-12-03, 15:42
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Han har hotat med självmord för att undkomma kritik många gånger (men bryr sig inte när Jonna gör det). Detta var senast familjen försökte ifrågasätta uppväxten.

Försvinn ur mitt liv! - Jocke och Jonnas borttagna video (REUPLOAD)
https://www.youtube.com/watch?v=iFceUum9Qeo

Herregud vilka hjon. Två vuxna människor som heter sig som fjortisar, speciellt hon.
Citera
2025-12-03, 15:44
Medlem
kokosbjorn666s avatar
Hanna Widerstedts ord om Joakim. Obehaglig läsning. Han är lätt en sociopat

https://widerstedtart.wordpress.com/2025/11/28/hanna-skrev-om-mig-i-sin-bok-och-hangde-ut-mig-4-efter-jag-fortalade-henne-i-min-bok/
Citera
2025-12-03, 15:44
Medlem
Är hans mamma polisanmäld för tortyr och misshandel? Då.
Citera
2025-12-03, 15:45
Medlem
https://www.svd.se/a/9pljRr/sa-vill-joakim-lundell-fa-svt-fallda-for-fortal
Citat:
Joakim Lundell gav SVT 24 timmar att dra tillbaka dokumentären ”Hatet”. I den ifrågasätts influencerns egna uppgifter om hur hans mamma behandlade honom som barn. SVT vägrade och nu väntar ett förtalsärende i domstol, enligt medieprofilens advokat.

– Uppdraget jag har nu är att vidta rättsliga åtgärder mot SVT:s ansvarige utgivare, säger advokat Mark Safaryan till SvD på onsdagseftermiddagen.
Senast redigerad av snigelslum 2025-12-03 kl. 15:50.
Citera
2025-12-03, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Ojdå, det där hade jag ingen aning om. Det där låter ju inget vidare.
Hoppas Jocke kan få hjälp. Och tar den.
Här är en annan hotvideo när han försökte berätta sanningen om Jockes barndom

HELA snapchat bråket mellan jockiboi och hans bror
https://www.youtube.com/watch?v=w3zpAncgTa0

Fler lögner, att Chrippa mordhotat honom och så vidare.
Han påstår att han är 5 år när mamman börjar bli rädd för honom, att Chrippa mordhotat Jonna, ljuger om att Chrippa utpressat honom på pengar, när det var Jocke som försökte köpa brödernas tystnad och uppmanar följare att anmäla och mycket annat som ingår i hans krishanteringsmanus när personer inte gör som han vill.
Citera
2025-12-03, 15:46
Medlem
Citat:
Hahah försvinn ur mitt liv - videon är det mest patetiska jag någonsin sätt. Jocke ligger alltså utslagen i sängen som en femåring, samtidigt som Jonna anklagar världen för att Jocke mår dåligt. Jag visste att han var patetisk, men såhär illa?

Men alltså ringde sjukhuspersonalen till hans bror?

”Din bror är på sjukhuset, han har försökt ta livet av sig, han vill att du kommer hit.”

Varpå hans bror säger

”nej kära sjukhuspersonal, jag är upptagen med CS, det är ett datorspel”.

Varpå sjukhuspersonalen direkt meddelar den suicidala personen i sängen.

”Din bror kommer inte, han spelar dator. Hej då”

Jag har inte jobbat på sjukhus och suicidala personer men om ovan hände sä hade jag fan inte sagt det till stackaren i sängen. Man säger väl ”han svarade inte” eller nåt i den stilen.

Kan någon som arbetar med människor som försökt ta livet av sig berätta om det här skulle kunna hända. Jag är skeptisk tills vidare.
Citera
2025-12-03, 15:46
Medlem
Citat:

Det är väl just såna där videos som Jocke o Jonna har levt på, att skapa drama konflikter och få medhåll och sympatier.
Citera
2025-12-03, 15:47
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Här är en annan hotvideo när han försökte berätta sanningen om Jockes barndom

HELA snapchat bråket mellan jockiboi och hans bror
https://www.youtube.com/watch?v=w3zpAncgTa0

Fler lögner, att Chrippa mordhotat honom och så vidare.
Han påstår att han är 5 år när mamman börjar bli rädd för honom, att Chrippa mordhotat Jonna, ljuger om att Chrippa utpressat honom på pengar, när det var Jocke som försökte köpa brödernas tystnad och uppmanar följare att anmäla och mycket annat som ingår i hans krishanteringsmanus när personer inte gör som han vill.

Hur vet du vem som ljuger om vem av dessa två bröder? De ljuger säkert lika bra och mycket båda två.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minidruvan
I denna dokumentär så behöver allt vara bevisat via dokument. Men frågor till mamman, styvpappan, styvfarmorn och bröderna.. där finns det ju inga dokument som styrker nånting.

Och varför inte gå på lite hårdare mot mamman. I pappren finns sanningen. Varför fick Joakim aldrig komma på besöken som va bestämda? Mamman avbokade. Likaså när mamman skulle besöka honom hemma hos hans fosterfamilj, hon avbokade. Ställ mamman mot väggen och fråga henne om detta. Varför?! Och varför fick Joakims pappa inte träffa honom för mamman?
HUR upplever ett barn en sån sak?

Och hur i hela helvete kan man säga i tv "jag älskade Joakim", antingen säger du "jag älskar Joakim" eller så håller du käften. Oavsett så slutar man aldrig någonsin älska sitt förstfödda barn någonsin..

Saknar även intervjuer med Joakims nära, tex Jonna, Jonnas mamma, fosterfamiljen, kontaktpersoner på socialtjänsten/BUP, hans pappa.

Gräv & granska hur mycket man vill efter sanningen men gör det också korrekt, kom också ihåg att det är ett pågående stort bråk mellan framförallt bröderna. Och vinkla dokumentären rättvist. Just nu är det alla mot Joakim.

Givetvis ska mamman få sin röst hörd. Men nu? Det har funnits så många tillfällen tidigare. Eller har Chrippa manipulerat mamman att hon måste medverka?

Och SVT tänk på dagens barn/ungdomar, ingen kommer någonsin våga be om hjälp.

Ska bli intressant hur dokumentären blir i avsnitt 2. Och 3..

Hade Jocke varit min son hade jag också dragit mig för att säga "jag älskar min son" , "älskade" hade nog varit mer passande. Eller hur ?
Citera
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokosbjorn666
Hanna Widerstedts ord om Joakim. Obehaglig läsning. Han är lätt en sociopat

https://widerstedtart.wordpress.com/2025/11/28/hanna-skrev-om-mig-i-sin-bok-och-hangde-ut-mig-4-efter-jag-fortalade-henne-i-min-bok/

Vad fan!? Var tjejerna bara 13 år? Kan detta verkligen stämma?

Kan det vara så att nån tjej som var 13 år på den tiden träder fram i del 2 eller 3?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in