2025-12-03, 15:22
Medlem
Vad kan vi vänta oss om umgängesfrågan om båda föräldrarna döms till fängelse?
Citera
2025-12-03, 15:23
Medlem
EnLitenkilles avatar
Konstigt att man riskerar fängelse när man anser sig vara oskyldig
Citera
2025-12-03, 15:25
Medlem
3 år är endå en lagom tid... Kanske han hinner läsa in gymnasiet ... Efteråt kan han släppa en bok där han ber om förlåtelse till sin familj, Jocke och hela Svenska folket. Sen turnera runt på skolor och prata om missbruk, psykisk ohälsa och hur destruktivt sociala medier kan vara.
Citera
2025-12-03, 15:26
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är rätten som normalt tycker det - eftersom grunden är närvaro i rätten.
Nu hade hon inte närvaro varje dag - vilket var frågan. Inte mitt fel, utan ren fakta.

Dock så har hon haft godkänd närvaro varje dag så spelar det någon roll om det var fysisk eller via länk?
Citera
2025-12-03, 15:28
Medlem
Han ska "simma iväg" som den kräfta han är:

Citat:
– Det här är synnerligen allvarligt, särskilt beaktat med hans roll som influencer, säger åklagaren.

Yrkar på näringsförbud
Åklagare Hanna Nilsson anser att brottet med högst straffvärde är främjande av olovligt spel. Enligt Corren säger hon:

– Enligt Folkhälsomyndigheten beräknas spelproblemet kosta samhället 11,4 miljarder kronor per år. Spelmissbruk är ett samhällsproblem och leder till annan typ av brottslighet när spelmissbrukare ska finansiera sitt missbruk.
[---]
Citat:
– Det var väntat. Det har varit ett jättestort fall, många har legat på. Jag vet att många vill att man ska hoppa in i buren, men ”Chrippa kräfta” är alltid en kräfta. Jag väljer att simma iväg. Jag tror det kommer bli bra i slutändan.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OkbRyO/aklagaren-yrkar-pa-fangelse-for-chrippa
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Ingen häktningstid på de andra 3 i varje fall.
Nej, men där blir det troligen samhällstjänst tror jag.
Citera
Medlem
Citat från AB

Chrippa: ”Det var väntat”
När ”Chrippa” får frågan hur han känner kring domen svarar han:
– Jag reflekterar inte så mycket kring det just nu. Jag vill bara hem till familjen. Vi får se vart det slutar helt enkelt.
Han fortsätter:
– Det var väntat. Det har varit ett jättestort fall, många har legat på. Jag vet att många vill att man ska hoppa in i buren, men ”Chrippa kräfta” är alltid en kräfta. Jag väljer att simma iväg. Jag tror det kommer bli bra i slutändan.
Citera
2025-12-03, 15:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Dock så har hon haft godkänd närvaro varje dag så spelar det någon roll om det var fysisk eller via länk?
Frågan gällde närvaro i rätten .. dykt upp varje dag.
Att följa per länk är inte att vara på plats.

Citat:
Ursprungligen postat av fr33r1d3
Har ett svagt minne av att de skrev i rapporteringarna att hon inte var där pga sjukdom.
Så kan det ha varit. Att rätten godkänt frånvaron och lät henne närvara på länk vet vi ju.
Citera
2025-12-03, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devaleva
3 år är endå en lagom tid... Kanske han hinner läsa in gymnasiet ... Efteråt kan han släppa en bok där han ber om förlåtelse till sin familj, Jocke och hela Svenska folket. Sen turnera runt på skolor och prata om missbruk, psykisk ohälsa och hur destruktivt sociala medier kan vara.

Du har väldigt höga förhoppningar gällande hans intellekt.
Citera
2025-12-03, 15:34
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av browneyed-girl
Citat från AB

Chrippa: ”Det var väntat”
När ”Chrippa” får frågan hur han känner kring domen svarar han:
– Jag reflekterar inte så mycket kring det just nu. Jag vill bara hem till familjen. Vi får se vart det slutar helt enkelt.
Han fortsätter:

Men vad tror han ens? Helvete vilket stolpskott
Citera
2025-12-03, 15:36
Medlem
Citat:
Åklagaren vill också att ”Chrippa” beläggs med fortsatt reseförbud i väntan på dom. Han har haft reseförbud under större delen av utredningen.
– Det finns en påtaglig risk för att han undandrar sig straff genom att lämna landet, säger Hanna Nilsson.

https://www.expressen.se/noje/aklagaren-sa-borde-chrippa-straffas-/
Citera
2025-12-03, 15:41
Medlem
HRTs avatar
När man lever för stunden, knarkar o tar anabola och skiter i att göra rätt för sig så biter samhället tillbaks. 3 år o 6 mån riskerar han, vilket kommer innebära att bimbon sticker hon är ju en golddigger och finns ingen som stoppar in guld (pengar) i hennes liv, kommer hon snart hitta en annan.
Chrippa hur fan kunde du va så här blåst alla betalar skatt, leva lyxliv när de inte finns tillräckligt med cash hur dum får man va? De är ju lite Olof k varning här..
Men tror det har o göra med att killen är 35 o är mentalt på en 15 årings nivå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in