2025-12-03, 15:25
Medlem
Zyclone-Bs avatar
Han är rökt. Bara hans barnaskara till följare som förvarar han. De andra som gör det över 18 år är bevisligen barn mentalt och tänker med känslorna.

Skönt ändå att han skyller på TV4 och förlaget som gav ut boken när han ställs mot väggen.

Klart att allt är fabricerat för att tvätta bort "Jockiboi". Att folk går på skiten. Jävla pajas
Citera
2025-12-03, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Kan du förklara referensen för oss fegfisar som stängde av tv:n några minuter in i filmen?

https://youtube.com/shorts/FS_rSVTASfI?si=AN3TNIFOOzgWtqe2

Here’s Johnny!
Citera
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Han har hotat med självmord för att undkomma kritik många gånger (men bryr sig inte när Jonna gör det). Detta var senast familjen försökte ifrågasätta uppväxten.

Försvinn ur mitt liv! - Jocke och Jonnas borttagna video (REUPLOAD)
https://www.youtube.com/watch?v=iFceUum9Qeo

Jockiboi bryr sig inte om att Jonna försökt ta självmord
https://www.youtube.com/watch?v=M-jwA2MN8dY&t=1s

Ojdå, det där hade jag ingen aning om. Det där låter ju inget vidare.
Hoppas Jocke kan få hjälp. Och tar den.
Citera
Medlem
Citat:
Kan du förklara referensen för oss fegfisar som stängde av tv:n några minuter in i filmen?
Du får fråga Jocke, han såg tydligen filmen sjuttielva gånger när han var 4 månader gammal.

Kort och gott, filmen handlar om en familjefar med initialen J i en stor villa som börjar hallucinera saker som inte har hänt och försöker därefter döda fru och barn.
Citera
2025-12-03, 15:27
Medlem
I denna dokumentär så behöver allt vara bevisat via dokument. Men frågor till mamman, styvpappan, styvfarmorn och bröderna.. där finns det ju inga dokument som styrker nånting.

Och varför inte gå på lite hårdare mot mamman. I pappren finns sanningen. Varför fick Joakim aldrig komma på besöken som va bestämda? Mamman avbokade. Likaså när mamman skulle besöka honom hemma hos hans fosterfamilj, hon avbokade. Ställ mamman mot väggen och fråga henne om detta. Varför?! Och varför fick Joakims pappa inte träffa honom för mamman?
HUR upplever ett barn en sån sak?

Och hur i hela helvete kan man säga i tv "jag älskade Joakim", antingen säger du "jag älskar Joakim" eller så håller du käften. Oavsett så slutar man aldrig någonsin älska sitt förstfödda barn någonsin..

Saknar även intervjuer med Joakims nära, tex Jonna, Jonnas mamma, fosterfamiljen, kontaktpersoner på socialtjänsten/BUP, hans pappa.

Gräv & granska hur mycket man vill efter sanningen men gör det också korrekt, kom också ihåg att det är ett pågående stort bråk mellan framförallt bröderna. Och vinkla dokumentären rättvist. Just nu är det alla mot Joakim.

Givetvis ska mamman få sin röst hörd. Men nu? Det har funnits så många tillfällen tidigare. Eller har Chrippa manipulerat mamman att hon måste medverka?

Och SVT tänk på dagens barn/ungdomar, ingen kommer någonsin våga be om hjälp.

Ska bli intressant hur dokumentären blir i avsnitt 2. Och 3..
Citera
2025-12-03, 15:27
Medlem
watsups avatar
Citat:
Han har hotat med självmord för att undkomma kritik många gånger (men bryr sig inte när Jonna gör det). Detta var senast familjen försökte ifrågasätta uppväxten.

Hahah försvinn ur mitt liv - videon är det mest patetiska jag någonsin sätt. Jocke ligger alltså utslagen i sängen som en femåring, samtidigt som Jonna anklagar världen för att Jocke mår dåligt. Jag visste att han var patetisk, men såhär illa?
Citera
2025-12-03, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Vilka oempatiska, kalla, jävla störda människor i tråden.
Överallt påstås det, tex av äcklet som gjort dokumentären Bo-nånting, att det handlar inte om ett barn, det handlar om en ”vuxen man”.
Det handlar visst om ett barn. Ett barndomstrauma.
Barndomstrauman är för helvete överrepresenterade som orsak till självmord!!
Även om den utlösande faktorn är mobbning på jobbet, en skilsmässa, förtal, misshandel osv. i vuxen ålder ligger det fortfarande en bas av trauma i barndomen.
En person med sådant omfattande barndomstrauma som Jocke är extremt skör om en ÄKTA JÄVLA MAKTHAVARE SOM DEN HÄR BO FÖR SVT gör en förtalande film om hen tillsammans med henoms misshandlande familj, där hen påstås ha ljugit om hela sin uppväxt.

Du fattar inte, att ens han berättat öppet om det är EXTREMT sårbart och en Akilles-häl utan dess like!
Det är så mycket under bältet av Bo och SVT att sitta och fultolka hans privata JOURNALER och BARNDOM att det är in i själen, det är existentiellt, retraumatiserande eftervåld.

Hoppas att Joakim anmäler den här Bo-Göran, Bo-Helmer, vad fan han nu heter, och att han åker dit för förtal och SVT i granskningsnämnden.
Vänta lite nu. Vi får inte tro att det inte är sant, för att det inte går att bevisa. Då tycker jag att du kan sluta skriva att han har ett enormt barndomstrauma, för det går inte att bevisa.

Hans beteende kan lika gärna bero på att han har en antisocial personlighetsstörning, eller är mytoman, som att han är sur för att han inte fick odelad uppmärksamhet av mamman, eller att mamman var ett groteskt pillerknarkande zombiemonster som torterade Jocke i smyg utan att bli upptäckt. Men då kan man ju fråga sig, varför är han då så arg över att han inte kunde bo hemma?

Så, om det nu är så att den vuxna Jocke fick en diagnos som förklarar varför han gjort detta mot sin familj, eller att han är mytoman, då måste familjen kunna gå ut med det, på grund av det trauma den vuxna Joakim har orsakat familjen?

Jocke traumatiserar också ett barn i detta nu, han förbjuder Chrippas ex att låta Chrippas barn träffa sin pappa och använder sig av ekonomisk utpressning. Julia taxerade 0 kronor 2024 och Jocke "hjälper henne ekonomiskt".
Senast redigerad av Pallal 2025-12-03 kl. 15:35.
Citera
2025-12-03, 15:31
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minidruvan

Det där är ju bara inlärt trams. Och det vet du.
Citera
2025-12-03, 15:33
Bannlyst
Citat:
I denna dokumentär så behöver allt vara bevisat via dokument. Men frågor till mamman, styvpappan, styvfarmorn och bröderna.. där finns det ju inga dokument som styrker nånting.

Och varför inte gå på lite hårdare mot mamman. I pappren finns sanningen. Varför fick Joakim aldrig komma på besöken som va bestämda? Mamman avbokade. Likaså när mamman skulle besöka honom hemma hos hans fosterfamilj, hon avbokade. Ställ mamman mot väggen och fråga henne om detta. Varför?! Och varför fick Joakims pappa inte träffa honom för mamman?

Och hur i hela helvete kan man säga i tv "jag älskade Joakim", antingen säger du "jag älskar Joakim" eller så håller du käften. Oavsett så slutar man aldrig någonsin älska sitt förstfödda barn någonsin..

Saknar även intervjuer med Joakims nära, tex Jonna, Jonnas mamma, fosterfamiljen, kontaktpersoner på socialtjänsten/BUP, hans pappa.

Gräv & granska hur mycket man vill efter sanningen men gör det också korrekt, kom också ihåg att det är ett pågående stort bråk mellan framförallt bröderna. Och vinkla dokumentären rättvist. Just nu är det alla mot Joakim.

Givetvis ska mamman få sin röst hörd. Men nu? Det har funnits så många tillfällen tidigare. Eller har Chrippa manipulerat mamman att hon måste medverka?

Gud vad efterblivna hakar upp sig på den meningen "jag älskade"
Kan har varit allt från felsägning till att hon sluta älska ungen som ljuger ihop att hon är ett monster och därför blivit utsatt för hat och hot från tusentals människor.
Inte lätt att älska en sån människa, ens barn lr inte
Citera
2025-12-03, 15:35
Medlem
Smegmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Helt övertygad om att det är du själv som har en psykopatdiagnos. Psykopater sparkar på de som ligger.

Förutom SKÄMS SOM IN I HELVETE SVT som satt igång HMF mot funktionsnedsatta.
Jag tror nog att du har samma alfabetiska funktionsnedsättning som din idol snyftkuken Lundell. Du är kort och gott helt enkelt dum i huvudet.
Citera
2025-12-03, 15:38
Avslutad
Citat:

Jodå. Barn och unga kommer visst våga be om hjälp. Säkert kan det påverka vissa men inte majoriteten. Det har jag svårt att tro. Den som borde tänkt på hur han påverkar och påverkat barn och unga genom åren är J. Inte SVT.
Citera
2025-12-03, 15:40
Medlem
Citat:

Jääävlar det är en REJÄL skillnad på hur han ser ut i ansiktet och i ögonen jämfört med idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in