2025-12-03, 14:53
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Är det inte väldigt svårt att veta vad som stämmer och inte i den här soppan? Och allt kanske inte är svartvitt heller? Personligen är jag jävligt skeptisk mot tanter med tablettmissbruk! Eller jag är jävligt skeptisk mot alla som har ett missbruk. Tanten kan ju också faktiskt vara psykopat eller narcissist och då har ju barnen ofta väldigt olika upplevelser av sin barndom och vissa av barnen kan skydda den narcissistiska föräldern in i döden.

Lundell själv har också haft missbruksproblematik, så jag antar att din skepticism även täcker in honom.

Citat:
Hur det är i det här fallet är ju omöjligt att veta. Det kan ju också vara så att Jocke inte ljuger utan att han helt enkelt kommer ihåg fel och det kan vara så att Jocke är den störda och helt enkelt har hittat på alltihop. Kanske stämmer en del och kanske stämmer en del inte. Överlag kan jag tycka att folk är lite snabba på att välja sida i sådana här fall och drar mig till minnes en dokumentär som hette ”dömd på förhand” där dokumentären gick ut på att rentvå en person som faktiskt var skyldig.

Dokumentären handlar inte om att "välja sida", avgöra vem som gjorde rätt eller fel, eller ens hur Lundells barndom egentligen var.
Den handlar om att en influencer och nöjesprofil i nästan tio år har fått sprida en historia utan att någonsin ha blivit ifrågasatt eller granskad. När nu granskning görs visar det sig att Lundell inte har de belägg som han själv påstått sig ha.
Han har alltså ljugit om vissa saker. Det skadar hans trovärdighet, även i andra saker.
Citera
2025-12-03, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Helt övertygad om att denne mediakåta Lundell har en psykopat-diagnos som inte alfabetet räcker till att fastställa. Att media matar denna trasiga människa med pengar och uppmärksamhet är bedrövligt.

Helt övertygad om att det är du själv som har en psykopatdiagnos. Psykopater sparkar på de som ligger.

Förutom SKÄMS SOM IN I HELVETE SVT som satt igång HMF mot funktionsnedsatta.
Citera
2025-12-03, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Lundell själv har också haft missbruksproblematik, så jag antar att din skepticism även täcker in honom.

Dokumentären handlar inte om att "välja sida", avgöra vem som gjorde rätt eller fel, eller ens hur Lundells barndom egentligen var.
Den handlar om att en influencer och nöjesprofil i nästan tio år har fått sprida en historia utan att någonsin ha blivit ifrågasatt eller granskad. När nu granskning görs visar det sig att Lundell inte har de belägg som han själv påstått sig ha.
Han har alltså ljugit om vissa saker. Det skadar hans trovärdighet, även i andra saker.

Absolut inte, du bara upprepar rubriker som en jävla papegoja. När man läser ett barns journaler i utredningar om misshandel måste man kunna tolka och läsa mellan raderna, det krävs KUNSKAP om journaler, barnmisshandel, trauma osv, vilket du inte har.
Det har inte heller ”journalisten” (makthavaren), Bo heller.
Men hoppas att nån fläker ut hela hans barndom och hur han betett sig mot sina egna barn, alla ex-flickvänner osv.
Citera
2025-12-03, 15:01
Medlem
En självbiografisk låt åt Jocke och Anjo av Kelso Cutta, cred till honom för låt och video.

Det bästa med denna är att jag vet att Anjo egentligen älskar låten.

TYCK SYND OM MIG (2025) Musikvideo
https://www.youtube.com/watch?v=AIilt5mHsSU&list=RDAIilt5mHsSU&start_radio =1

Låttext
Senast redigerad av Pallal 2025-12-03 kl. 15:11.
Citera
2025-12-03, 15:02
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Helt övertygad om att det är du själv som har en psykopatdiagnos. Psykopater sparkar på de som ligger.

Förutom SKÄMS SOM IN I HELVETE SVT som satt igång HMF mot funktionsnedsatta.
Hur då?
Citera
2025-12-03, 15:03
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Vilka oempatiska, kalla, jävla störda människor i tråden.
Överallt påstås det, tex av äcklet som gjort dokumentären Bo-nånting, att det handlar inte om ett barn, det handlar om en ”vuxen man”.
Det handlar visst om ett barn. Ett barndomstrauma.
Barndomstrauman är för helvete överrepresenterade som orsak till självmord!!
Även om den utlösande faktorn är mobbning på jobbet, en skilsmässa, förtal, misshandel osv. i vuxen ålder ligger det fortfarande en bas av trauma i barndomen.
En person med sådant omfattande barndomstrauma som Jocke är extremt skör om en ÄKTA JÄVLA MAKTHAVARE SOM DEN HÄR BO FÖR SVT gör en förtalande film om hen tillsammans med henoms misshandlande familj, där hen påstås ha ljugit om hela sin uppväxt.

Du fattar inte, att ens han berättat öppet om det är EXTREMT sårbart och en Akilles-häl utan dess like!
Det är så mycket under bältet av Bo och SVT att sitta och fultolka hans privata JOURNALER och BARNDOM att det är in i själen, det är existentiellt, retraumatiserande eftervåld.

Hoppas att Joakim anmäler den här Bo-Göran, Bo-Helmer, vad fan han nu heter, och att han åker dit för förtal och SVT i granskningsnämnden.

Föreställ dig att du har ett vuxet barn som inför miljoner människor sprider ut en bild av dig som en grovt störd sadist.
Det finns bevis på sociala problem inom din familj, det förnekar du inte. Men det finns inga bevis på tortyren som du med 100% säkerhet vet att du aldrig har begått.
Du får ta emot stora mängder hat.
Ditt vuxna barn får inte ifrågasättas. All granskning av ditt vuxna barn är tabu. Man kan inte ta ifrån ett barn dess berättelse.
Du umgicks normalt med ditt vuxna barn upp tills det var 30 år. Sedan kom tortyranklagelserna.
Hade det känts OK? Hade du stillatigande accepterat att dö som en av Sveriges mest avskyvärda kvinnor? Eller hade du gärna velat få upprättelse?
Om du svarar ja på sista frågan är du ett svin enligt din egen logik.
Senast redigerad av ruskinarms 2025-12-03 kl. 15:07.
Citera
2025-12-03, 15:04
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
I slutet av del 1 när han blir konfronterad blir munnen torrare och torrare för varje sekund som att insikten av att förfallet kommer blir starkare och starkare där han ser att allt han har byggt upp flyter närmare och närmare mot kanten på ett Niagarafall. Konstigt bara att det tagit så lång tid för folk att förstå hur manipulativ den här människan är
Spot on. Det är faktiskt sjukt skrämmande o se hans zombieliknande förljarskara. Det är definitionen av en sekt.
Citera
2025-12-03, 15:06
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Absolut inte, du bara upprepar rubriker som en jävla papegoja. När man läser ett barns journaler i utredningar om misshandel måste man kunna tolka och läsa mellan raderna, det krävs KUNSKAP om journaler, barnmisshandel, trauma osv, vilket du inte har.
Det har inte heller ”journalisten” (makthavaren), Bo heller.
Men hoppas att nån fläker ut hela hans barndom och hur han betett sig mot sina egna barn, alla ex-flickvänner osv.

Lundell påstår att tortyren och vanvården han berättar om finns beskriven i dokumentation från Socialtjänst och BUP.
Vid granskning visar det sig att det Lundell uppgett ska finnas i dokumentationen, inte finns där.
Lundell har alltså ljugit om detta.
Citera
2025-12-03, 15:07
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocSpot12
Kanske är jag inte lika enkelspårig som du visar prov på. Du förstår väl att det inte krävs ”bevis” i en journal när ett barn blir omplacerat för att en förälder ber om det självmant. Fråga dig istället varför en mamma inte anmäler förtal direkt efter att boken släpptes utan istället lät sin vuxna son som ligger i konflikt med sin bror vara den som nu skriker högst.
Det borde vara ganska uppenbart att mamman bara är ett redskap som brodern nu tar till i ett desperat försök att komma åt sin bror.

Men det som är riktigt tokigt är hur en misstänkt ekobrottsling som inte betalar skatt lyckas få en skattefinansierad tv kanal att gå hans ärende mot en person han dessutom har fått besöksförbud mot. Det här borde vara spiken i kistan för public service.
Vad har Jockes bröder att göra med det faktum att INGENSTANS i Jockes journaler framgår något av alla de sjuka grejer han hävdat? Komigen. Kliv ner på jorden igen o släpp sekten. Hur sannolikt är det att ingenting skulle framgå under alla år..... Du är en tragisk människa
Citera
2025-12-03, 15:08
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Föreställ dig att du har ett vuxet barn som inför miljoner människor sprider ut en bild av dig som en grovt störd sadist.
Det finns bevis på sociala problem inom din familj, det förnekar du inte. Men det finns inga bevis på tortyren som du med 100% säkerhet vet att du aldrig har begått.
Du får ta emot stora mängder hat.
Ditt vuxna barn får inte ifrågasättas. All granskning av ditt vuxna barn är tabu. Man kan inte ta ifrån ett barn dess berättelse.
Du umgicks normalt med ditt vuxna upp tills det var 30 år. Sedan kom tortyranklagelserna.
Hade det känts OK? Hade du stillatigande accepterat att dö som en av Sveriges mest avskyvärda kvinnor? Eller hade du gärna velat få upprättelse?
Självklart hade hon sagt ”jaaa om det var så han minns uppväxten så stämmer det nog, jag minns det inte själv men man KAN INTEH TA IFRÅÅÅN ETT BAAARN SINA BARNDOMSTRAUMAN!!!!!! 😭😭😭😭😭😭🤬🤬🤬🤬🤬” (påstådda eller ej)
Får ”det här handlar om BARN!”-känslor, allt är känslostyrt och i affekt som något slags borderline-utbrott 😄😄😄
Citera
2025-12-03, 15:09
Medlem
Citat:
Är det inte väldigt svårt att veta vad som stämmer och inte i den här soppan? Och allt kanske inte är svartvitt heller? Personligen är jag jävligt skeptisk mot tanter med tablettmissbruk! Eller jag är jävligt skeptisk mot alla som har ett missbruk. Tanten kan ju också faktiskt vara psykopat eller narcissist och då har ju barnen ofta väldigt olika upplevelser av sin barndom och vissa av barnen kan skydda den narcissistiska föräldern in i döden.

Hur det är i det här fallet är ju omöjligt att veta. Det kan ju också vara så att Jocke inte ljuger utan att han helt enkelt kommer ihåg fel och det kan vara så att Jocke är den störda och helt enkelt har hittat på alltihop. Kanske stämmer en del och kanske stämmer en del inte. Överlag kan jag tycka att folk är lite snabba på att välja sida i sådana här fall och drar mig till minnes en dokumentär som hette ”dömd på förhand” där dokumentären gick ut på att rentvå en person som faktiskt var skyldig.
Det hemska är att skiten ska exponeras inför allas ögon. Detta är någonting som skulle ha tagits inom familjen. Boken monster skulle skrivits under pseudonym för att inte skada alla runt omkring. Allt blir ett enda stort öppet sår för alla som har någon form av tillhörighet till denna familj. Jag är övertygad om att Jocke har haft ett helvete i sin uppväxt. Stämmer allt han skriver? Ingen aning. Men byk ska inte tvättas offentligt pga att detta kommer nu att slå tillbaka på ytterligare oskyldiga människoliv som t.ex Jocke och Jonnas barn. Den dagen då de ska komma att läsa om sin pappa och all skit som skrivs. Då kommer deras liv också slås i spillror. Det är bara så tragiskt alltihop. En enda stor dysfunktionell familj som för vidare det sociala arvet till nästa generation. J och J har pengar nu men resten följer dem för att Jocke inte släpper taget om sin barndom och går vidare.
Citera
2025-12-03, 15:11
Medlem
Citat:

Glasklart vad som inte stämmer. Jockeboi bekräftade igår vad det är som inte stämmer. "Allt står i mina papper, varje sida räknas" är det som inte stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in