Citat:
Ursprungligen postat av
ruskinarms
Jag vill vara försiktig här nu och inte sprida nån trådsanning. Han hotade inte öppet, men han nämnde självmord ett par gånger i kontexten att granskningar såsom den BGB gör kan öka risken för självmord.
Men jag tycker det är nog så illa. Det är väldigt, väldigt konstigt att uttrycka sig så.
Jag rekommenderar alla intresserade att själva lyssna och bilda sig en egen uppfattning.
Vilka oempatiska, kalla, jävla störda människor i tråden.
Överallt påstås det, tex av äcklet som gjort dokumentären Bo-nånting, att det handlar inte om ett barn, det handlar om en ”vuxen man”.
Det handlar visst om ett barn. Ett barndomstrauma.
Barndomstrauman är för helvete överrepresenterade som orsak till självmord!!
Även om den utlösande faktorn är mobbning på jobbet, en skilsmässa, förtal, misshandel osv. i vuxen ålder ligger det fortfarande en bas av trauma i barndomen.
En person med sådant omfattande barndomstrauma som Jocke är extremt skör om en ÄKTA JÄVLA MAKTHAVARE SOM DEN HÄR BO FÖR SVT gör en förtalande film om hen tillsammans med henoms misshandlande familj, där hen påstås ha ljugit om hela sin uppväxt.
Du fattar inte, att ens han berättat öppet om det är EXTREMT sårbart och en Akilles-häl utan dess like!
Det är så mycket under bältet av Bo och SVT att sitta och fultolka hans privata JOURNALER och BARNDOM att det är in i själen, det är existentiellt, retraumatiserande eftervåld.
Hoppas att Joakim anmäler den här Bo-Göran, Bo-Helmer, vad fan han nu heter, och att han åker dit för förtal och SVT i granskningsnämnden.