2025-12-03, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Jocke står med brallorna nere

Tack!
pga?
Citera
2025-12-03, 14:38
Medlem
Är det inte väldigt svårt att veta vad som stämmer och inte i den här soppan? Och allt kanske inte är svartvitt heller? Personligen är jag jävligt skeptisk mot tanter med tablettmissbruk! Eller jag är jävligt skeptisk mot alla som har ett missbruk. Tanten kan ju också faktiskt vara psykopat eller narcissist och då har ju barnen ofta väldigt olika upplevelser av sin barndom och vissa av barnen kan skydda den narcissistiska föräldern in i döden.

Hur det är i det här fallet är ju omöjligt att veta. Det kan ju också vara så att Jocke inte ljuger utan att han helt enkelt kommer ihåg fel och det kan vara så att Jocke är den störda och helt enkelt har hittat på alltihop. Kanske stämmer en del och kanske stämmer en del inte. Överlag kan jag tycka att folk är lite snabba på att välja sida i sådana här fall och drar mig till minnes en dokumentär som hette ”dömd på förhand” där dokumentären gick ut på att rentvå en person som faktiskt var skyldig.
Citera
2025-12-03, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Sedan är det onekligen så att man är ganska fastcementerad i sin personlighet vid 25+ års ålder.
Hjärnan har slutat att utvecklas då, det kan vara enormt stor skillnad på ens personlighet när man är 13 respektive 16, 18 respektive 22 men det fungerar inte hur länge som helst att komma med ”det där var den GAMLA Jag, jag var ung och omogen, nu är jag en helt ny människa!”
Om man är ett svin vid 25 års ålder, är man högst troligt det vid 35, 45 och 60 års ålder också.
Hur gammal var Jocke under runkbloggs-eran och Kungarna av Tylösand? 26?

Va?
Det är ju vetenskapligt bevisat att vi ändrar personlighet under hela vår livstid. Flesta av oss blir mer ansvarstagande och lugnare ju äldre vi blir (utgår kring den forskning som finns kring "big five"/OCEAN).
Åldern mellan 15-25 män är ju dessutom den absolut galnaste perioden för män. Då testosteron fuckar upp oss totalt. Det finns en förklaring till varför unga män är överrepresenterade i bilkrascher med dödlig utgång.
Citera
2025-12-03, 14:40
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Tycker ändå att denna granskning inte var dum alls. Kommer se de kommande avsnitten. Det är framför allt bra att det uppdagas att något så bedrövligt dåligt, Monster-boken, i samma veva kan vara en av Sveriges bäst säljande böcker. Att den är skrämmande dålig visar sig i exemplen som finns i tråden.
Att en bok säljer bra, t o m fantastiskt bra, behöver inte säga något alls om dess kvalitet.
Tycker likadant och längtar redan efter nästa avsnitt trots att jag inte direkt ”följt” Böliboy tidigare, men stört mig på att han inte verkar missa en chans att böla ut om sin hemska barndom.
Då tog jag väl för givet att det han sa var sant (har dock inte läst boken eller ens fördjupat mig i vad han hade sagt mer än att modern varit elak) men tänkte ändå varenda gång hans gråtande ansikte syntes: ”du är TYP 40! GÅ VIDARE!”

Nu sa de ju förvisso att det var en av Sveriges bäst säljande självbiografier och inte böcker i allmänhet som jag uppfattade det.
Att han var tvungen att låta två andra författare skriva ner det han sa vittnar väl lite om hur katastrofal boken hade varit om han faktiskt själv hade skrivit den…
Citera
2025-12-03, 14:42
Bannlyst
Mamman borde ändå fått frågan om hon ständigt utsatte Jocke för hot om självmord.
Citera
2025-12-03, 14:43
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torst3n
Va?
Det är ju vetenskapligt bevisat att vi ändrar personlighet under hela vår livstid. Flesta av oss blir mer ansvarstagande och lugnare ju äldre vi blir (utgår kring den forskning som finns kring "big five"/OCEAN).
Åldern mellan 15-25 män är ju dessutom den absolut galnaste perioden för män. Då testosteron fuckar upp oss totalt. Det finns en förklaring till varför unga män är överrepresenterade i bilkrascher med dödlig utgång.
Ja men jag skrev efter 25
Joakim var med i Kungarna av bla bla bla 2010.

Ja man blir lugnare och mer erfaren men visar man upp tecken på gränslöshet, empatistörningar samt notoriskt lögnaktigt beteende vid 25 års ålder är det väldigt troligt att man har dem vid 40 års ålder också.
Till skillnad från om man har det beteendet som barn eller tonåring, då hade ”förändringen” varit mer trovärdig.
Senast redigerad av mephedron 2025-12-03 kl. 14:53.
Citera
2025-12-03, 14:44
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
Tack!
pga?

SVT
Citera
2025-12-03, 14:46
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Mamman borde ändå fått frågan om hon ständigt utsatte Jocke för hot om självmord.

Hon berättar själv att inget av det som nämns i boken , alltså självmordshoten, sönderskurna fingrar, elstötar etc är sant. Det har aldrig hänt säger hon.
Citera
2025-12-03, 14:47
Medlem
Smegmas avatar
Helt övertygad om att denne mediakåta Lundell har en psykopat-diagnos som inte alfabetet räcker till att fastställa. Att media matar denna trasiga människa med pengar och uppmärksamhet är bedrövligt.
Citera
2025-12-03, 14:47
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
Någon som är villig att sammanfatta kort vad allt handlar om? Vill inte bidra med klickar till varken gammelmedia eller kvällstidningar.
Att läsa igenom hela tråden tar för lång tid.
JL har påstått att han har bevis i form av journalhandlingar från BUP och soc om extrema övergrepp som han utsattes för i sin barndom. Vid genomgång av dessa journaler finns inga sådana uppgifter. JL har således ljugit, något som även släkt och familj som känt sig uthängda nu vittnar om i dokumentären.
Citera
2025-12-03, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Jag vill vara försiktig här nu och inte sprida nån trådsanning. Han hotade inte öppet, men han nämnde självmord ett par gånger i kontexten att granskningar såsom den BGB gör kan öka risken för självmord.
Men jag tycker det är nog så illa. Det är väldigt, väldigt konstigt att uttrycka sig så.

Jag rekommenderar alla intresserade att själva lyssna och bilda sig en egen uppfattning.

Vilka oempatiska, kalla, jävla störda människor i tråden.
Överallt påstås det, tex av äcklet som gjort dokumentären Bo-nånting, att det handlar inte om ett barn, det handlar om en ”vuxen man”.
Det handlar visst om ett barn. Ett barndomstrauma.
Barndomstrauman är för helvete överrepresenterade som orsak till självmord!!
Även om den utlösande faktorn är mobbning på jobbet, en skilsmässa, förtal, misshandel osv. i vuxen ålder ligger det fortfarande en bas av trauma i barndomen.
En person med sådant omfattande barndomstrauma som Jocke är extremt skör om en ÄKTA JÄVLA MAKTHAVARE SOM DEN HÄR BO FÖR SVT gör en förtalande film om hen tillsammans med henoms misshandlande familj, där hen påstås ha ljugit om hela sin uppväxt.

Du fattar inte, att ens han berättat öppet om det är EXTREMT sårbart och en Akilles-häl utan dess like!
Det är så mycket under bältet av Bo och SVT att sitta och fultolka hans privata JOURNALER och BARNDOM att det är in i själen, det är existentiellt, retraumatiserande eftervåld.

Hoppas att Joakim anmäler den här Bo-Göran, Bo-Helmer, vad fan han nu heter, och att han åker dit för förtal och SVT i granskningsnämnden.
Citera
2025-12-03, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Hon berättar själv att inget av det som nämns i boken , alltså självmordshoten, sönderskurna fingrar, elstötar etc är sant. Det har aldrig hänt säger hon.

Det säger alla skyldiga föräldrar överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in