2025-12-03, 14:17
Medlem
Vladimir Putin, Rysslands president, sade på tisdagen att Ryssland inte ville ha ett krig med europeiska stormakter men var redo att strida om Europa ville ha en direkt konflikt med Moskva. Han anklagade europeiska stormakter för att hindra Donald Trumps försök att avsluta kriget i Ukraina genom att lägga fram förslag som de visste skulle vara "absolut oacceptabla" för Moskva, så att de sedan kunde anklaga Ryssland för att inte vilja ha fred.

https://www.theguardian.com/world/video/2025/dec/02/putin-says-that-if-europe-wants-war-then-russia-is-ready-video

Världen känns allt mer skrämmande. För att få fred måste någon sida ge efter, men de viktigaste europeiska länderna vägrar att föra dialog.

Många som stödjer Ukraina kommer säkert att kritisera president Putin, men det här är inte bara den ena sidans fel.

Vad är dina tankar om detta ämne?
Citera
2025-12-03, 14:43
Medlem
Ryssmongolen har ingen som helst rätt att ställa några som helst krav på Ukraina eller andra länder, what so ever. Han skall bara hålla käften och avsluta sitt anfallskrig samt betala krigsskadestånd för all förödelse som han har åsamkat detta land.
Senast redigerad av brakfesten009 2025-12-03 kl. 14:54.
Citera
2025-12-03, 14:44
Medlem
Minimuchers avatar
Låt mig små le.
Europas Ekonomi är 10x högre än Ryssland….
Citera
2025-12-03, 14:53
Medlem
Lifestealers avatar
ja gränserna ritades ju fel efter att sovjet upplöstes och ukraina fick för mycket mark där bara ryssar bodde. dessaa ryssar har sedan dess varit särbehandlade av ukraina och det är därför ukrainare kallas naziztser av ryssarna. ja syftar på donesk luhansk krimön och så vidare. detta är syftet bakom rysslands "anfallskrig" detta ihop med att ukraina närmar sig västliga intressen fick droppen att rinna över för putin
Senast redigerad av Lifestealer 2025-12-03 kl. 15:05.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Vladimir Putin, Rysslands president, sade på tisdagen att Ryssland inte ville ha ett krig med europeiska stormakter men var redo att strida om Europa ville ha en direkt konflikt med Moskva. Han anklagade europeiska stormakter för att hindra Donald Trumps försök att avsluta kriget i Ukraina genom att lägga fram förslag som de visste skulle vara "absolut oacceptabla" för Moskva, så att de sedan kunde anklaga Ryssland för att inte vilja ha fred.

https://www.theguardian.com/world/video/2025/dec/02/putin-says-that-if-europe-wants-war-then-russia-is-ready-video

Världen känns allt mer skrämmande. För att få fred måste någon sida ge efter, men de viktigaste europeiska länderna vägrar att föra dialog.

Många som stödjer Ukraina kommer säkert att kritisera president Putin, men det här är inte bara den ena sidans fel.

Vad är dina tankar om detta ämne?
Det är verkligen synd om barnamördare v.puttin. Tycker du hen är stilig?
Citera
Medlem
Onanikrems avatar
Hade ryssland velat ha fred hade de aldrig startat kriget. Skulle ryssland vilja ha fred så kan de när som helst dra sig tillbaka till sitt eget land.
Citera
2025-12-03, 14:56
Bannlyst
Ukraina har lugnat ner ryssland mycket ändå, vi bör vara tacksamma att både länderna lugnat ner hela planeten, krig är inte fint vi skall ha fred särskilt i vårt europa.
Citera
2025-12-03, 14:56
Medlem
StorFetAnkas avatar
Citat:
Han anklagade europeiska stormakter för att hindra Donald Trumps försök att avsluta kriget i Ukraina genom att lägga fram förslag som de visste skulle vara "absolut oacceptabla" för Moskva, så att de sedan kunde anklaga Ryssland för att inte vilja ha fred.
Så om jag ockuperar 30% av min grannes hus, med våld, specifikt de rum där han förvarar allt av värde, å sen får ett fredsavtal av en annan granne som också är min bitch. Då är alltså min granne, han som faktiskt äger huset den onde och jag offret när jag säger nej till ett fredsavtal som kort och gott säger att jag ska sluta ockupera min grannes hem och betala för skadorna jag orsakat. 🤡

Putin är ju inte riktigt klok.
Citera
2025-12-03, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Låt mig små le.
Europas Ekonomi är 10x högre än Ryssland….

I krig handlar det inte om ekonomins storlek. Ryssland har tusentals kärnvapen. ICBM-robotar är ännu mer imponerande. Ryssland kan förvandla London, Storbritanniens huvudstad, till en plats utan liv på bara åtta minuter. Tror du verkligen att väst kan besegra Ryssland?
Citera
2025-12-03, 15:25
Medlem
Citat:
I krig handlar det inte om ekonomins storlek. Ryssland har tusentals kärnvapen. ICBM-robotar är ännu mer imponerande. Ryssland kan förvandla London, Storbritanniens huvudstad, till en plats utan liv på bara åtta minuter. Tror du verkligen att väst kan besegra Ryssland?

Väst har i princip samma nukleära kapacitet.
Citera
2025-12-03, 15:29
Moderator
Ancistruss avatar
Lyssnar man på intervjun så säger han att han absolut inte vill ha något krig med Europa men om Europa absolut vill starta ett krig så är naturligtvis Ryssland beredda.

Naturligtvis säger han det, vad i all värden skulle han annars säga? Att han vill ha ett krig mot Europa, eller att Ryssland inte är ett dugg beredda och skulle ha skuggan av en chans om det skulle bli ett krig mot Europa. Han säger ju precis samma som vilken annan statschef som helst i världen hade sagt om det fått motsvarande fråga av någon journalist.
Citera
2025-12-03, 15:33
Medlem
Minimuchers avatar
Måste ge han det ändå, höll på att sätta kaffet i halsen av skratt när han påstod att Ukraina var bara en operation med Kirugisk precision. Europa skulle gå mycket snabbare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in