2025-12-03, 13:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Jeez.

Och Jonna med IQ fiskmås…. agerar hon professionell gråterska eller mamma där?

Host host. Jag vill bara försvara fiskmåsar. De är faktiskt otroligt smarta. IQ potatis är bättre jämförelse kanske.
Citera
2025-12-03, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Han gick både hos BUP, blev placerad och hade regelbundna kontakter med Soc långt upp i ålder, vad skulle man ha gjort mer för något menar du?

Såvitt jag ser tömde man alla möjligheter som erbjuds i Sverige.

Jag tycker inte att det är konstigt att folk vill att det ska vara så, det är en rationell försvarsmekanism för att separera sig själv från konstiga människor ”de är inte som jag eftersom…”.

Vad skriver soc att hans beteende beror på då? Om det inte var mammans fel och Jocke inte fick sina diagnoser förrän i vuxen ålder måste de ha haft andra teorier. Vilka? Min kommentar som du citerar är ett svar på en kommentar där jag och nån diskuterade om det kan finnas t ex en hjärnskada. Och det vore intressant att veta vad soc kollat upp och vad de tror om orsaken till hans problem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnsmal
Du har rätt. Jag svarade i en hast (sen natt) och insåg inte att du var en helt annan användare än den jag trodde. Ber om ursäkt! Litar mycket på det du fått fram och uppskattar att du tagit dig tiden att kolla fakta. Det har inte jag i denna fråga. Jag diskuterar mest på känsla här.
Bra, tack.

Faktum kvarstår. Han har, väl medveten om att han ljuger, berättat att allt han påstår finns i alla papper, att han ”fått reda på saker han inte mindes” i alla papper.

Det tyder på att att han ljuger.

Här planeras första PR-tricket om mamman:
https://www.youtube.com/watch?v=IzGchyHMUnM
Senast redigerad av Pallal 2025-12-03 kl. 13:04.
Citera
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Ingen på flashback som har abonnemang på poddme och lyssnat på Jocke och Jonnas försvars avsnitt som släpptes idag?

Jo jag har lyssnat :-)
Citera
Medlem
Jag tycker det är bra att det uppdagas från andra håll och inte bara från ett håll, dvs Jockes.
Hade ändå ”respekt” för Jocke då han framstått som ”vettig”, att han vuxit från att vara en omogen, pinsam WT-skitstövel till att ändå ha mognat och kommit till insikt.

Har ej varit insatt i honom eller hela dramat kring denna familj men jag har sett lite på avstånd då min son har kollat en hel del på honom på YouTube.

Jag har mest kräkts inombords när jag sett det jag sett från den gamla tiden.
Men har allteftersom fått känslan att Jonna var den som styrde upp honom och att det är tack vare henne som han är den han är idag.

Med tanke på att han var så fruktansvärt extrem i sitt uppmärksamhetssökande så känns det ändå rimligt att det ligger en sanning i det som nu kommer fram.
Jag tycker det är fel att han blivit så stor och känd på andras bekostnad. Han hade ej varit där han är idag om det inte varit just för boken och hans ”tyck synd om mig” syndrom.

Tycker det är respektlöst mot hans familj att gå ut i media. Detta har ingenting med offentligheten att göra utan är en högst privat angelägenhet som berör en familj och ingen annan. Vill han sedan släppa en bok och framstå i media som ett offer så måste det givetvis granskas också. Det är verkligen som att ingen har vågat ifrågasätta alla dessa grymheter som han gått ut med. Att det är för allvarliga anklagelser för att inte vara sant. Man ifrågasätter inte ett barn som varit utsatt.

Det är bara Jocke som fått sin talan.

Det känns som att Chrippa har haft Jocke som sin stora förebild när han sett hur bra det gått för honom och jag tror att det är Jocke som banat väg för Chrippa. När Chrippa sedan lyckats knäcka koden på hur man fuskar till sig pengar och uppmärksamhet så har Jocke tryckt på bromsen. Ingen får konkurrera med honom. Han är störst.

Jag tänker bara på hans yngre syskon som vuxit upp med att få se sin egen bror göra bort sig totalt offentligt, helt skamlöst. De har ju varit tvungna att leva med detta, inte konstigt att de är trasiga. Han har ju verkligen varit EXTREM.
Jag som helt okänd för denna människa skäms ögonen ur mig av det lilla jag sett.
Det är helt sjukt att människan blivit så stor och framförallt för just barn.

Jag fattar att boken var ett sätt för honom att rentvå sig själv, det är helt uppenbart.

Men det är väl inte konstigt att det har urartat som det har gjort?!
Det måste finnas en enorm frustration inom familjen där de inte har haft en talan utan stått i bakgrunden och sett på hur man ska bete sig för att bli stor och framgångsrik. Klart att alla varit med på tåget om de fått känna av lite av detta. Klart att de sväljer med hull och hår att han baktalat sin egen mamma inför hela svenska folket utan att ha blivit ifrågasatt. Vad gör man inte för att glida på ett bananskal om man har möjligheten?

Nu har Jocke så mycket makt att han har råd att visa sig svag och vinna ännu mer på det.
Hans bror försökte gå samma väg men blev hindrad och han har ju nu gjort bort sig än värre än sin bror. Och Jocke får framstå som den vettiga och jordnära personen. Som en riktig Robin Hood.

Men det sjukt att han har blivit så stor som han är och aldrig blivit granskad.

Sedan är det självklart att vi människor växer, mognar och förändras till det bättre. Så även om han betett sig som ett riktigt svin så kanske det också är av ”omtanke” för sin familj, eller framförallt sin bror att han inte vill att Chrippa ska gå samma väg som honom, därav han gör allt för att hindra honom begå mer misstag och hamna än djupare i skiten än han redan är. Chrippa är lika gränslös som sin bror men det var nog lättare att bli framgångsrik på det konceptet som Jocke blev när allt var nytt och komma undan med det innan det blev så etablerat som det är idag att vara en s.k influencer. Det har tillkommit lite mer granskande ögon och ett uppvaknande från myndigheterna.
Citera
2025-12-03, 13:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Bra, tack.

Faktum kvarstår. Han har, väl medveten om att han ljuger, berättat att allt han påstår finns i alla papper, att han ”fått reda på saker han inte mindes” i alla papper.

Det tyder på att att han ljuger.

Ja han ljuger. Men barndomen behöver inte vara lögn för det. Fast jag tror han skarvat rejält.
Citera
2025-12-03, 13:03
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Hittade igen klippet: https://youtu.be/5Wlx5ckSCNY?t=3728

Tnx!
Jag är kluven är det kommer till ansvarsfrågor av det här slaget faktiskt.
Den som begår en handling är ju såklart ytterst skyldig, om denne inte är omyndigförklarad.

Men i det här fallet....den fullkomligt galna shitstorm de skapade, o har skapat mot andra.
Dessutom fanns det ju en väldigt specifik önskan från iaf Jocke o Lisen att skada Linnea.

Att sedan skylla på att man varit jette-jette-jette arg är bara fånigt.
Det finns människor jag verkligen önskar att de ska försvinna från jordens yta - snabbt, smärtfritt o smidigt. Men den önskan sker inte i affekt.

För övrigt tycker jag att folk som ger sig på djur på detta sätt bara borde dö.
Citera
2025-12-03, 13:06
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwede1983
Tänk så här.om han behöver ljuga att det står i pappren är det då jätte osannolikt att han ljuger om att det inträffat.

Jag tvivlar inte på att han har ljugit och överdrivit.

Det jag svarade på va att det är inte osannolikt att ett barn av flera blir utsatt på olika sätt.
Citera
2025-12-03, 13:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Tnx!
Den som begår en handling är ju såklart ytterst skyldig, om denne inte är omyndigförklarad.

Men i det här fallet....den fullkomligt galna shitstorm de skapade, o har skapat mot andra.
Dessutom fanns det ju en väldigt specifik önskan från iaf Jocke o Lisen att skada Linnea.

Det finns människor jag verkligen önskar att de ska försvinna från jordens yta - snabbt, smärtfritt o smidigt. Men den önskan sker inte i affekt.

Personer som ger sig på djur har ofta både en och annan störning och det behöver inte endast förklaras med autism eller eventuellt barndomstrauma
Citera
2025-12-03, 13:08
Medlem
Giant Squids avatar
Chrippa skulle nog bra med lite terapi för framtiden. Det är inte för sent för honom än.
Citera
2025-12-03, 13:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mommysnewtits
Jag tvivlar inte på att han har ljugit och överdrivit.

Det jag svarade på va att det är inte osannolikt att ett barn av flera blir utsatt på olika sätt.

Stämmer bra. Ett barn i familjen kan behandlas fruktansvärt och de andra helt fantastiskt.
Citera
2025-12-03, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Tnx!

Det var ANJO som spred lögnen om sekten på sin kanal. Han vet exakt hur hans följare fungerar. Det har vi om inte annat sett på video där han får sina följare att kontakta Legios arbetsgivare, det skickas kulor till Fru Medvikts jobb efter att ANJO öppet berättat var hon arbetar, han läcker Skilleras påstådda portkod i syfte att folk ska besöka han. Detta bara under det senaste halvåret/året!!!

Han vet exakt vad han gör när han hänger ut Linneas familj som sektmedlemmar som drivit en person till självmord.

Går inte att försvara på nåt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in