2025-12-03, 10:32
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
De är svenskfödda av föräldrar som bor i Sverige.

Bara för du heter Nisse så är du mer värd? Vad tycker du om typiska barnnamn nuförtiden t.ex Tindra, Nova, Zen, Ajax, Hjördis, Gabriel. Måste reta dig till vansinne. Det känns kul att varje gång Zlatan rörde bollen och gjorde mål så satt du där irriterad.

Jag umgås troligen hellre med Muhammed än med dig, det är nog den trista sanningen. Du blev utkonkurrerad på hemmaplan av någon smartare.
Dina anekdoter är tröttsamma och helt OT.

När det gäller trådens ämne så ändras inte etniciteten av att de föds i Sverige av föräldrar som bor i Sverige.
Citera
2025-12-03, 10:33
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Och nu kommer snart svenskarna sticka igen från Sverige av helt andra anledningar, historien upprepar sig.

Självklart kommer Polen vara oerhört attraktivt för européer i framtiden om de aldrig har haft någon massinvandring från tredje världen det fattar väl vemsomhelst, allt Polen behöver göra för att få en enormt kompetent arbetskraft i framtiden är att hålla gränsen stängd för alla utom européer, inklusive de som du vill kalla för "svenskar".
Ändå rätt konstigt att du hatar all invandring till Sverige, Polen är Sveriges 4:e största invandrarland, och du rekommenderar som lösning att man flyttar till... Polen med 100% polacker.

Hört från din hjärna på sistone?
Citera
2025-12-03, 10:35
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
”Lösningen” är som i Japan. Dvs vi minskar i antal.

Att vi ska bli fler hela tiden är ideen om pyramidspelet. Som ligger till grund för Sveriges sjuka år 2015 ide om att vara bara kan ”rädda” välfärden genom att importera folk från Syrien. Typ.

Nu står vi här med världens minst integrationsvilliga folk. Dvs araber.

Om vi struntat i att ta emot alla araber och låtit vår befolkning minska så hade det gått bra.

Men Reinfelt förstörde Sverige.
Reinfeldt och Löfven. Men nu städar SD upp och det visar att svenskar kan. SD är ett av Europas bästa partier.
Citera
2025-12-03, 10:41
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Polen är en förebild i Europa! Dom gör inte samma efterblivna resa som Sverige.
Och Sverige har inte blivit ett rikare land pågrund av invandringen ifrån Mellanöstern och Afrika! Snarare tvärtom.
Sverige blir oavbrutet rikare och BNP växer varje år utom corona-året pga nerstängningar. Framtiden ser också ljus ut enligt ekonomifakta som är den största ekonomisajten.
https://www.ekonomifakta.se/sakomraden/makroekonomi/prognoser-for-sveriges-tillvaxt_1216049.html
Citera
2025-12-03, 10:42
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Jag visste inte att det fanns så många rasistsajter och konspirationer, men det förklarar din hjärntvätt. Själv länkar jag fakta från SCB.

Du bör lämna din bubbla. Du mår inte bra av den.

Alla de där använder fakta från SCB. Och det är inte "rasistsajter och konspirationer", ditt jävla låg-IQ-mongo. I tur och ordning går länkarna till:

- Akademisk studie
- Insändare i sossetidning
- Känd antirasist och vänsterextremist
- Ivar Arpis opinionssajt
- "Rasistsajt"
- "Rasistsajt"
- Ett av världens ledande statistikinstitut

Du kollade inte ens, och anklagar sedan mig för att sitta i en bubbla. Fan vad du är värdelös.
Citera
2025-12-03, 10:44
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Dina anekdoter är tröttsamma och helt OT.

När det gäller trådens ämne så ändras inte etniciteten av att de föds i Sverige av föräldrar som bor i Sverige.
En svensk medborgare är en svensk medborgare, och ändå rätt kul hur du går omkring i din vardag och funderar på "svensk etnicitet" hos alla du ser. Vad är vinsten, liksom.

Du har nog aldrig tänkt på det, men om du flyttar från Sverige när det kommit för många invandrare så har du inte etniciteten i det nya landet och du borde då hata dig själv.
Citera
2025-12-03, 10:45
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Reinfeldt och Löfven. Men nu städar SD upp och det visar att svenskar kan. SD är ett av Europas bästa partier.

SD är ett av Europas bästa partier, men bör inte tala om folkutbytet? Märklig inställning, men då röstar du åtminstone inte för fortsatt folkutbyte. Och det är ju bra.
Citera
2025-12-03, 10:47
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
SD är ett av Europas bästa partier, men bör inte tala om folkutbytet? Märklig inställning, men då röstar du åtminstone inte för fortsatt folkutbyte. Och det är ju bra.
Det är riktigt att Jimmie Åkesson i Expressen skrivit "...i praktiken fått demografiska konsekvenser som långsiktigt medför ett folkutbyte i Sverige". Det tycker jag är en OK formulering.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/kangan-till-sd-efter-ordvalet-inte-i-skick/
Formuleringen "det pågår ett folkutbyte i Sverige" är däremot falsk, ingenting i tråden visar detta, och expo har därför rätt. Att Botkyrka har 61% invandrarbakgrund är inte ett folkutbyte, det är bara svenskar som flyttat ut men de är inte dödade, inlåsta, satta på svältkur. De finns kvar och bor på en bättre ort. Flytta är väl ändå fortsatt tillåtet i Sverige.
Senast redigerad av Paris24 2025-12-03 kl. 10:56.
Citera
2025-12-03, 10:52
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Du drar hela tiden upp problemen som äldre får, ärligt talat vem bryr sig. Sätt de yngre generationerna först för en gångs skull i ditt liv.
Problemen med åldrande minskande befolkning påverkar de äldre först och det är rimligt att diskutera.

Jag har 5 barn 16-28 och jag sätter dem först och de kommer att bo på en förträfflig ort omgiven av trevliga svenskar och ha ett fint jobb. Det finns ingenting som oroar mig i deras framtid. Framför allt är vår familj inte beroende av staten, som du förordar att man ska vara "staten ska minska invandringen".
Citera
2025-12-03, 10:55
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Alla de där använder fakta från SCB. Och det är inte "rasistsajter och konspirationer", ditt jävla låg-IQ-mongo. I tur och ordning går länkarna till:

- Akademisk studie
- Insändare i sossetidning
- Känd antirasist och vänsterextremist
- Ivar Arpis opinionssajt
- "Rasistsajt"
- "Rasistsajt"
- Ett av världens ledande statistikinstitut

Du kollade inte ens, och anklagar sedan mig för att sitta i en bubbla. Fan vad du är värdelös.
Jag kan med lätthet länka 7 hemsidor som visar att vi aldrig varit på månen och att jorden är platt. Alla med officiella siffror från USAs SCB.

Hör av dig med länk när SCB lägger upp sidan "Det pågår ett folkutbyte i Sverige". Då är jag med på tåget.
Senast redigerad av Paris24 2025-12-03 kl. 11:12.
Citera
2025-12-03, 11:25
Medlem
Citat:
Ändå rätt konstigt att du hatar all invandring till Sverige, Polen är Sveriges 4:e största invandrarland, och du rekommenderar som lösning att man flyttar till... Polen med 100% polacker.

Hört från din hjärna på sistone?

Jag "hatar" inte all invandring, jag är starkt emot massinvandring från tredje världen med inkompatibla folkslag och kulturer som vi inte kan leva med. Invandring från övriga Europa är inte alls lika problematiskt som den från tredje världen. Jag är övertygad dock att du förstår det, du gör dig bara dum nu som vanligt.
Citera
2025-12-03, 11:29
Medlem
Citat:
Problemen med åldrande minskande befolkning påverkar de äldre först och det är rimligt att diskutera.

Jag har 5 barn 16-28 och jag sätter dem först och de kommer att bo på en förträfflig ort omgiven av trevliga svenskar och ha ett fint jobb. Det finns ingenting som oroar mig i deras framtid. Framför allt är vår familj inte beroende av staten, som du förordar att man ska vara "staten ska minska invandringen".

Vad fint, har du tänkt vidare på hur det kommer se ut för dina kommande generationer dvs barnbarn och de som kommer efter, när invandrarna från tredje världen når 70% av befolkningen? 80%? 90%?

Vad tror du händer med dina kommande generationer då? Tror du fortfarande dessa bubblor där bara svenskar bor finns kvar? Tror du svenskarna fortfarande styr landet vid det laget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in